אם אתם בעלי מותג או בעלי חברה, אתם בטח מכירים את הרגע הזה שבו אתם צריכים להציג ללקוחות, משקיעים וספקים מוצר.
אתם משקיעים אינספור שעות במצגת איכותית שתנסה להעביר מסר ברור על המוצר או על המותג. מנסים לבצע הדמיות רלוונטיות, ומתפללים ומקווים שהיושבים מולכם יבינו את מה שאתם מנסים להעביר.
אבל מה שאנחנו מתארים כאן הוא למעשה עולם מאד ישן. כיום אפשר לבצע הדמיות בקלות באמצעות מוקאפ. ומיד נסביר איך.
מוקאפ להמונים
כל מוצר שאנחנו קונים בין אם הוא ברשתות שיווק ובין אם הוא בחנות קטנה באמצע העיר מושפע בשל הנראות החיצונית שלו. הדוגמא האידיאלית לכך היא מוצרי הסמארטפון השונים החל מהטלפון עצמו שאולי מדהים טכנולוגית, אבל פחות נראה טוב ויזואלית.
להדמיות יש השפעה מהותית והן יוצרות את הרושם הראשוני עוד לפני שהמוצר יוצא לעולם. לא מעט אתרים מעניקים מוקאפים בכל מיני שיטות וסוגים.
המוקאפ הוא הרי הדמיה של מוצר סופי עוד לפני שהוא קיים. ישנם מוקאפים המראים הדמייה של מוצר פיזי בתלת מימד. וישם אלו המציגים אותם באופן אסתטי דרך הדגמה גרפית מוגמרת בסביבה טכנולוגית וחדשנית. כך או כך, כל מוקאפ מתחיל בשרטוט ועובר תהליך הדמייה איכותי עד שהוא הופך למוצר של ממש.
המוקאפ מציג הדמיות למוצרים, וגם אפליקציות. ההדמייה היא בעצם הניצוץ הראשון של התהליך השיווקי של המוצר המציגה אותו בצורה אסתטית וייצוגית כד להרשים את קהל היעד הרלוונטי.
אתרי מוקאפ, לא כולם חינמיים
ידוע שרוב האתרים מחייבים הרשמה אישית לפני שמורידים את התוכן מהם. אבל זה לא סתם, כשאתם ממלאים את הפרטים שלכם, אתם הופכים יעד לדיוור. ואז למעשה אתם מקבלים תוכן חינמי, תוכן איכותי, תמורה העובדה שאתם הולכים לקבל תוכן פרסומי שאולי יהיה רווחי למפרסמים.
אם אתם מודעים לכך ולא אכפת לכם, מה טוב. אבל אם זה מפריע לכם, דעו כי תיבת הדואר האלקטרוני שלכם עלולה להתמלא מהר מאד בפרסומות אלו ואחרות, וחבל.
מה שכן, תוכלו אולי לפתוח תיבת דואר אך ורק לשימוש הזה, ואז אתם בהחלט מסודרים. דרך נוספת היא להסכים לשתף ברשתות חברתיות או בוואטסאפ ואז לקבל את הקבצים בהתאם. אין ספק שזו גם ‘דרישה’ לגיטימית, אחרי הכל אתם מפיצים את האתר, ומקבלים בתמורה את הקבצים שאתם חושקים בהם.
מהו המוקאפ?
כולם רוצים לדעת מה זה מוקאפים אבל לא באמת מבינים איך יוצרים אותם או למה הם משמשים. כדי לדעת איך ליצור מוקאפ, קודם כל בואו נבין מהו ואיך עובדים איתו.
המוקאפ הוא למעשה הדמיה. תמונה שממחישה לנו מוצר או עיצוב כלשהו בלי שום צורך לייצר אותו, או להדפיס אותו.
יצירת המוקאפים היא דרך נפלאה להראות ללקוחות או במצגות ללקוחות פוטנציאלים עיצוב מוגמר ללא הדפסה או ייצור.
מוקאפ, כך יוצרים אותו
ליצירת מוקאפ יש כמה דרכים ושיטות:
- להשתמש בשירות ליצירת מוקאפ
כאן לא ממש צריך ידע בעיצוב, אלא לבחור תבנית ספציפית ואלה להעלות את קובץ העיצוב. בחרו את התבנית הרצויה בין אם כוסות קפה, סמארטפונים, מחשבים, מגזינים וכריות. תוכלו גם להלביש סאונד על הסרטון.
על מנת להשתמש במוקאפ מוכן יש צורך בתכנת הפוטושופ ומוקאפ שמורידים מהרשת על מנת להלביש עליו עיצוב. ישנם אתרים המאפשרים הורדה בחינם של המוקאפים, אבל בדקו לפני כן את רשיון ההורדה של המוקאפ.
על מנת להכין מוקאפ מתוך תמונה כדאי תהיה תמונה של אובייקט ריק ותוכנת גרפיקה. כאן צריך קצת יותר ידע גרפי מקצועי. ואם אין לכם אותו, מומלץ שתתייעצו או שתהיו מלווים באנשי מקצוע.
יתרון מאד יחודי בשיטה הזו הוא עיצוב ייחודי. מה שכן, חשוב לדעת שלוקח זמן להכין אותו ויש להכיר את התוכנות היטב.
אין ספק שמקוריות היא זו שאתם יוצרים לבד. כמובן שיש כאן צורך בידע, אולי גם למידה עצמית. יש יתרונות ויש גם חסרונות בהכנת האלמנטים לבד. אין ספק שזה מאד מהנה. יחד עם זאת, זה לוקח זמן רב.
באופן כללי, אתם טרם עסקתם בתחום של המוקאפים לבד כדאי כן לשוחח עם אנשי המקצוע. לא כל מוקאפ חייב להיות מיוחד, אבל הוא בהחלט יכול להתאים לכם גם בהתאמה אישית.
מי הם אנשי המקצוע שילוו אתכם?
באופן כללי כל חברת דיגיטל איכותית ומקצועית המכבדת את עצמה מחזיקה באמתחתה גם אנשי מקצוע מתחום הגרפיקה. אנשים אלו מומחים בתחום של יצירת מוקאפ והדמיות ויודעים בדיוק איך לעבוד עם כל תוכנות הגרפיקה.
אפשר גם כמובן לדבר על גרפיקאים מקצועיים רק לצורך יצירת המוקאפ, אבל אם כבר שכרתם אנשי מקצוע בתחום הדיגיטל, אין שום סיבה שלא תדברו איתם על הנושא.
הצגת המוקאפים לרוב מתקיימת במצגות, בפגישות הנהלה. בפגישות עם לקוחות או בישיבות חשובות של משרדי הפרסום והשיווק.
להצגת המוקאפ יש חשיבות משמעותית היות והוא צריך להעביר את המסר השיווקי במספר שניות. על כן חשוב שיעשה באופן המקצועי ביותר ואם לא נעשה במקצועיות, אז בבדיקה קפדנית במיוחד על כל פרט ופרט. אחרי הכל, זה המוניטין שלכם שהולך לפניכם בסיטואציה הזאת, והכי חשוב שזה יהיה אפילו יותר ממושלם.