פיתוח אפליקציות: איך תצרו את האפליקציה שלכם?
ILS

פיתוח אפליקציות: איך תצרו את האפליקציה שלכם?

פיתוח אפליקציה

ניסיתם פעם לבנות אתר אינטרנט? פתאום גיליתם שעם חברה שמלווה אתכם התהליך הופך להיות הרבה יותר פשוט. מעצבים לוגו, תמונות וטקסטים ויש לכם אתר. כאשר מעוניינים לתכנן אפליקציה לטלפון מדובר בתהליך מורכב יותר מבניית אתר אינטרנט – הכולל מספר שלבים. גם בתהליך זה, כדאי להיעזר בחברה המתמחה בתחום. במאמר זה נגלה כיצד לבחור חברות פיתוח אפליקציות? מהו תהליך הפיתוח ואיך תמצאו את עצמכם מרוויחים מהאפליקציה שבניתם?

מהי הסיבה שאתם רוצים לפתח את האפליקציה?

הרבה סיבות מובילות חברות ויזמים פרטיים להתחיל תהליך של פיתוח אפליקציות. חלק מעוניינות לחזק מותג קיים, כמו: מותגי אופנה, רפואה או מותגים דיגיטליים. אם נסתכל בחנות האפליקציות נמצא מותגים רבים שחיזקו את עצמם באמצעות אפליקציה מתאימה כמו: נייק, קאסטרו, רבלון, אבון ואלפי חברות אחרות. האפליקציה במקרה הזה משמשת כקטלוג וירטואלי או חנות מקוונת אליה ניתן להגיע ישירות מהטלפון. בתוך האפליקציה, החנויות נוהגות לשלב קופונים ולהפוך את הלקוחות המתעניינים לרוכשים קבועים באמצעות יצירת מועדון לקוחות מקוון.

אחרים מפתחים את האפליקציה כאשר היישומון עצמו הוא המוצר הנמכר. למשל – אפליקציות המשמשות לעריכת וידיאו או לעריכת סאונד, אפליקציות המשמשות להפעלה של שלטי טלוויזיה ואפליקציות של משחקים אהובים שניתן למצוא בשפע בחנויות האפליקציות.

הקטגוריה האחרונה שנזכיר היא: אפליקציות המשמשות כהרחבה של אתר אינטרנט מוכר המשמש כרשת חברתית או להזמנה של שירותים שונים. אפליקציות כמו UBER, AIRBNB, פייסבוק ואינסטגרם והרבה מאד אפליקציות מוכרות אחרות. אפליקציות אלה עושות את הונן מכמות גדולה של משתמשים הנחשפים לפרסומות או צורכים שירותים שהחברה מרוויחה עליהן עמלה.

איך מפתחים אפליקציות כאלה?

על מנת להתחיל לפתח אפליקציות מורכבות כאלה, נדרש – ידע מקיף בתכנון של אפליקציה, הבנה של חוויית משתמש, ידע בגרפיקה ותכנות בשפות שונות המשמשות להפעלה של אפליקציות בסביבת אנדרואיד ואפל.

לכן, בדרך כלל לא תוכלו ללמוד את כל הנושאים האלה לבד ותצטרכו להשתמש בשירותי חברת פיתוח אפליקציות המעסיקה: מתכנתים, גרפיקאים ומנהלי מוצר. הצוות המקצועי של החברה יוכל ללוות אתכם בכל אחד מהשלבים השונים שצריך לעבור במהלך פיתוח אפליקציה.

איך בוחרים את החברה הנכונה לפיתוח שלכם?

כמו בהרבה תחומים, גם בתכנון ישומון לטלפון נייד – בחירה נכונה של הספק שלכם יכולה להיות הגורם המכריע אם המוצר הדיגיטלי שלכם יצליח או לא. חברה מקצועית של פיתוח אפליקציות תדע לשבת אתכם ולאפיין את כל אחד מהמסכים של האפליקציה ולהציע רעיונות חדשים, איך אפשר להפוך את המוצר שלכם לטוב יותר ולידידותי יותר למשתמש?

לאחר מכן החברה תאפיין בצורה מקצועית את בסיס הנתונים שיחובר ליישומון, תבחר את השפה הנכונה לכתוב בו את הקוד של האפליקציה ותעבוד אתכם על יצירה של גרסה ראשונית לאפליקציה. גרסה זו יכולה לכלול את כל הפונקציות שהאפליקציה אמורה לעשות או רק חלק מהם.

מה עושים אחרי שהחברה פיתחה את הגרסה הראשונית?

אחרי שפיתחתם את הגרסה הראשונית הזו, אתם יכולים להשתמש בה על מנת להתקדם הלאה לפיתוח של האפליקציה המלאה או להתחיל תהליך של בדיקות שימושיות. בתהליך הזה, אתם יכולים להיעזר בצוות של בודקים ולגלות האם יש תקלות בתוכנה? האם קל להשתמש בה והאם היא מתאימה לשימוש בכל טלפון או רק בחלק מהגרסאות?

חשוב לדעת, חלק מהאפליקציות המפותחות היום לא מתאימות לטלפונים מגרסאות ישנות יותר. לכן, כבר בשלב שבו מתכננים את היישומון שלכם כדאי לוודא עם החברה מאיזו גרסה של מערכות הפעלה לכל טלפון כדאי רוצים להתחיל?

הופכים את הגרסה הראשונית לאפליקציה סופית

אחרי שבדקתם את האפליקציה והחלטתם על שינויים אחרונים, אתם מוכנים לתת למפתחי האפליקציות את ההנחיות האחרונות והם יכולים לעבוד על הגרסה הסופית של האפליקציה. זו תהיה הגרסה שתופץ בסופו של דבר לציבור הרחב. בשלב הזה אתם גם יכולים להחליט אם תרצו להפוך את היישומון שלכם לחינמי – כזה שניתן להוריד ללא תשלום מחנות האפליקציות או שתרצו לגבות עליו תשלום.

עכשיו מתחיל השלב האחרון שיקבע אם האפליקציה שלכם יכולה להתחיל להיות מופצת. אתם צריכים להעלות את האפליקציה החדשה שיצרתם לחנות האפליקציות.

פה יש הבדל מהותי בין עבודה עם חברת פיתוח אפליקציות מקצועית שכבר העלתה בעבר יישומונים לאפ-סטור של אפל ולגוגל פליי למשתמשי אנדרואיד. פעמים רבות אם יש תקלות באפליקציה, אם היא רצה לאט או שנראה שנכתבה בצורה לא מקצועית חנויות האפליקציות עשויות לסרב להכניסה לחנות. סיבה נוספת שאתם עלולים לא לעלות בחנות האפליקציות קשורה לאבטחת המידע האישי של המשתמשים ביישומון. אפליקציות לא מאובטחות לא יעלו בדרך כלל לחנות של אפל ורבות מהן גם יוסרו במהירות מהחנות של אנדרואיד.

לסיכום, בנייה של אפליקציה לטלפונים ניידים היא תהליך מורכב שכדאי לבצע בסיוע של חברה מקצועית המתמחה בפיתוח אפליקציות. לפני שאתם מתחייבים לחברה כלשהי בדקו אילו יישומונים פתחה בעבר? לאילו מכשירי טלפון? וגלו אם הצליחה כבר להעלות אותן לחנויות של אפל וגוגל?

3/5 - (2 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה