פיתוח אפליקציות אוניברסליות לאייפון ווינדוס
תוכן עניינים
תוכן עניינים
תוכן עניינים
יש לך רעיון לאפליקציה? לקוחות מעוניינים בתכונות העדכניות ביותר שיש לאפליקציות להציע – חדשנות וחשיבה לטווח רחוק הם דרישות לגיטימיות כשחושבים כלקוח. משתמשים מצפים שכל אפליקציה חדשה שהם מורידים וכל עדכון גרסה יעניקו לחייהם ערך מוסף.
תוכן עניינים
הנגשת אפליקציה לכמות משתמשים מקסימלית ביותר היא עיקר ההבדל בין אפליקציות זניחות לאפליקציות שהופכות ללהיט. פיתוח היברידי מוצג כפלטפורמה חדשנית המאפשרת תפעול אפליקציות על גבי מערכות הפעלה שונות. פיתוח אפליקציות היברידיות חולק את אותו קוד ליבה כמו פלטפורמות אחרות, והופך את הפיתוח באופן כללי לזול ומהיר יותר. התכונות החדשות לפיתוח היברידי משתחררות עבור כל הפלטפורמות בעת ובעונה אחת, ובכך מעניקה לכל המשתמשים את אותה חוויית המשתמש.
תוכן עניינים
HTML5 היא חידוש של HTML (ראשי תיבות: ‘Hypertext Markup Language‘), שפת התכנות הסטנדרטית לתיאור תוכן ונראות של דפי אינטרנט.
תוכן עניינים
מצטערים לנפץ לך את הבועה, אבל לבנות אפליקציית מובייל נהדרת ככל שתהיה ולהמתין להכנסות, זו לא אסטרטגיה. בדיוק כמוך, מפתחי אפליקציות שאפתנים משיקים אפליקציות מושקעות לחנויות האפליקציות (גוגל פליי, אפסטור וכו’) על בסיס יומי. בהעדר שיווק חכם, סיכוי טוב שאפליקציית האנדרואיד או iOS שלך תיבלע בין ההמון. אם כך, כיצד תוכל להבטיח שהאפליקציה שלך תבלוט בקהל?
תוכן עניינים
במאמר הבא, ניגע מעט בשפת התכנות Java שמשמשת מפתחים בפיתוחי אפלקיציות עבור אנדרואיד. המטרה היא להעניק למי שכבר מכיר את השפות PHP או Objective-C את הנינוחות לעבוד עם Java ולצלול אל תוך עולם הפיתוח לאנדרואיד.
תוכן עניינים
מהרגע שהדיגיטל נכנס לחיינו, כל העולם השתנה משמעותית. אנחנו מרגישים את זה גם בעולם המבוגרים שמשתמשים באפליקציות לכל דבר ודבר. ומרגישים את זה גם כמובן על הילדים שלנו, בין אם זה בגילאים קטנים מאד, אפילו מגיל פעוטות. ובטח לבטח בגילאי המתבגרים.
עולם פיתוח האפליקציות הוא עולם מבוקש מאד, ולא סתם זה כך. אנחנו מדברים על החלום של כל איש תוכנה, להצליח ולהגיע ללב ליבה של האנושות במגוון של נושאים, סיטואציות, גוונים, תחומי עניין, גילאים ומינים. לא מעט אנשי דיגיטל הולכים ולומדים את המקצוע, מתמקצעים, הופכים למפתחי אפליקציות ומשם ממשיכים מתקדמים ומתפתחים. חלקם לחברות הייטק בעלות מיתוג גבוה ושם בעולם ההייטק, וחלקם אף הופכים להיות עצמאיים בתחום .
הסיבה לכך היא מאד פשוטה, כולם, כולל כולם, משתמשים כיום באפליקציות. לכן גם התחום של פיתוח אפליקציות לילדים קיבל תאוצה נהדרת, ומיד נמנה לכם את הסיבות לכך.
הסברה הרווחת היא שאם אנחנו מדברים על פיתוח אפליקציות עבור הילדים, אנחנו מדברים על משחקים אך הדבר לא לגמרי נכון. ישנן כמובן אפליקציות משחקים נהדרות המפתחות את הילדים. וישנן גם אפליקציות משחקים לילדים שגורמת גם לנו, הבגירים, להתמכר אליהן וליהנות מהן. יחד עם זאת חשוב לדעת שלכל ההתפתחות החדשנות והדיגיטל יש יד נהדרת בהתפתחות, צמיחה והעצמה אישית.
העולם הדיגיטלי משתכלל מיום ליום ובכך גם מאפשר לנו לפתח אפליקציות שמעניקות פתרונות גם בעולם החינוך, בעולם הלמידה ובהתפתחות האישית של הילדים.
ממש כמו שאנחנו מבצעים חקר קהל איכותי על מנת לדעת איך לפתח אפליקציות ויישומים למשתמשים בגירים, כך יש צורך גם לבצע חקר אוכלוסיית קהלי יעד עבור הילדים.
לפני הכל, חשוב לדעת שאפליקציה לילדים חייבת להיות ידידותית, נגישה, ממגנטת ומושכת לילדים. היות ויש תחרות מאד גבוהה בכל תחום האפליקציות, חשוב שהן תהיינה מבודלות משאר האפליקציות הקיימות בשוק האפליקציות לילדים, ובכלל.
על כן, מומלץ לקחת בחשבון מספר פרמטרים מהותיים:
כאשר אתם בוחרים את בית התוכנה המתאים, וודאו כי הוא אכן מתמחה בתחום הזה ויש לו את כל היכולות לפתח אפליקציה רלוונטית. תוכלו לעשות זאת על ידי קבלת אפיון מתאים שיכלול אופציות לעיצוב. בניית מסכים, התאמה ויזואלית וחוויית משתמש, התאמת טקסט על סמך טווח גילאים ונושאים ועוד.
בבחירת בית התוכנה, בחרו גם את הצוות המקצועי שיטפל בפיתוח האפליקציות. פיתוח אפליקציה הוא תחום שדורש מתכנתים ברמה מאד גבוהה, אנשי שיווק שמבינים בתחום השיווק לילדים.
יחד עם זאת, הגיוני שבסיטואציות מסויימות תרצו להצטייד בכל איש מקצוע אחר ללא התמחות או נסיון, וזוהי כמובן זכותכם המלאה. החשוב הוא שתדעו מי האנשים שעובדים על האפליקציה, על הפיתוח, על חוויית המשתמש ועל התהליך מתחילתו ועד לסופו.
כמו בכל סיטואציה שבה אנחנו רוכשים או שוכרים שירות או מוצר חשוב שנדע לקבל את ההמלצות הרלוונטיות שיעניקו לנו את האינדיקציה המתאימה. בדקו אצל קולגות, חברים טובים, משפחה וגם פלטפורמות דיגיטליות הממליצות על אנשי מקצוע מתאימים. חלק מהפלטפורמות גם מעניקות שירות לאימות חוות הדעת.
בהשכרת שירותיה של חברת תכנה חיצונית עליכם לדעת שאתם נחלקים בין עוד כמה וכמה לקוחות. כמובן שחברה כזאת תדע להעניק לכם את מלוא תשומת הלב שהיא יכולה ובהחלט גם תשקיע בכם את המיטב שבה. יהיה צוות מקצועי שיטפל בכם, ותקבלו את כל מה שאתם זקוקים לו.
איש מקצוע שכיר הוא אדם אחד, ועליכם להיות בטוחים שאינכם מעמיסים עליו יותר מדי. בנוסף, במידה ויצטרך תגבור ממיקור חיצוני יתכן שתזדקקו לצוות נוסף, עם חברה חיצונית שתשכרו מראש לא יהיו הפתעות בכספים ושכירת אנשי מקצוע נוספים.
אין ספק שכל תחום האפליקציות הוא תחום שיש בו תחרותיות רבה וגבוהה. עליכם לבלוט בשטח, לבדל את עצמכם מאחרים. וכדי שתוכלו להיות מספר צעדים קדימה מאפליקציות אחרות, עליכם לקבל את הליווי המקצועי ביותר עם הגב המקצועי הכי חזק שיש.
כאשר אתם נפגשים לפגישת הייעוץ עם אנשי התוכנה שקיבלתם עליהם המלצות, חשוב שתוודאו מספר דברים מהותיים:
דאגו לבצע פגישה עבור תיאום ציפיות. בפגישה תוכלו לקבל אינדיקציה רבה על הכימיה ביניכם לבין אנשי המקצוע, על המקצועיות, על היכולת של בית התוכנה להעניק לכם את הבידול הרלוונטי ובכלל על היכולות הטכניות. אל תסתירו שום רצון מצידכם, לא לגבי מחיר ולא לגבי תפעול ופיתוח. הכל צריך להיות על השולחן.
וודאו כי יש גרפיקה המותאמת לילדים, שישנם אנשי המקצוע שמבינים איך האפליקציה צריכה להיראות ולהרגיש. פיתוח חוויית המשתמש והתאמת התוכן השיווקי.
נכון, שכרתם אנשי מקצוע. העובדה שעשיתם זאת לא אומרת שכעת עליכם להיות בניתוק מלא מכל הסיטואציה. מה שאתם כן צריכים זה פשוט לסמוך על אנשי המקצוע שלכם, אבל להישאר בתמונה. דאגו לקבל עדכונים שוטפים, לנהל ישיבות מידע. להיות מעורבים בתהליכי ההחלטה ולהבין היטב בדיוק באיזה שלבים האפליקציה נמצאת. כמו כן, דאגו גם להיות קבוצת מיקוד בנוסף לקבוצות מיקוד אחרות. זוהי אינדיקציה נהדרת לגבי איך האפליקציה עובדת כשהיא באוויר, ובכלל, כשאתם מסתכלים מעיני הגולשים ולא מעיני המפתחים.
תוכן עניינים
מזל טוב! בניתם אפליקציה, וההתרגשות גדולה. זה בהחלט צעד משמעותי לכל מי שנכנס לעולם בניית האפליקציות ומרגיש שיש לו בשורה להביא לעולם.
כמו שכולנו יודעים, העולם התחיל להשתנות בזכות דברים קטנים שאנשים מן השורה חשבו עליהם עוד הרבה לפני עידן האפליקציות. וכאשר האפליקציות נכנסו לחיינו אין ספק שהחיים השתנו כליל.
מי ידע שלא נוכל לחיות בלי וייז, בלי ביט ובלי פייבוקס או אם נלך לכיוון המשחקים, יש משחקים שכולנו פשוט לא יכולים בלעדיהם.
שאלת השאלות של כל מי שאי פעם בנה אפליקציה היא איך להרוויח כסף מאפליקציית מובייל אבל באופן שיהיה ראוי ומכובד.
התשובה לכך היא מוניטיזציה עם אסטרטגיה שתסייע לכם לקבל את הרווח הגדול ביותר עבור האפליקציה שלכם. כבר ברמת תכנון האסטרטגיה עליכם לתור אחר מוניטיזציה מתאימה ולבחור באופציה שהכי תתאים לכם ברמה האישית, ובהתאם למטרה העסקית שלכם.
מונטיזציה היא הדרך שבה מרוויחים כשמשקיעים בנכס ספציפי שהופך תנועה למזומן. למשל אפליקציה שמתחילה להכניס רווח למפתחים היא אפליקציה שמתחילה לפתח תהליך איכותי של מוניטיזציה על סמך כמות המשתמשים, כמות הכניסות, כמות ההורדות וההקלקות ועוד ועוד.
בבחירה במוניטיזציה מתאימה עבור האפליקציה שלכם תוכלו לייצר תזרים איכותי של הכנסה, לשפר תוך כדי תנועה את חוויית המשתמש של האפליקציה וליהנות מנכס איכותי דיגיטלי שמניב לכם רווחים ולא רק, גם איכות חיים המתאימה לעידן הדיגיטלי הנוכחי.
כמו כל תהליך של קידום או בנייה של נכס דיגיטלי, חשוב להכיר את הקהל שלכם ולהבין האם פילוח קהל היעד הוא נכון. מה דפוסי השימוש של הקהל, איך הוא מתנהג ברשת, מה הוא אוהב ובכלל, מיהו?
על סמך הבנת מי הקהל, והכרת הקהל היטב דרך תחקור רשת איכותי תספקו ערך לאוכלוסיה של משתמשים שזקוקים לאפליקציה שלכם ויוכלו להפיק ממנה ערכים יומיומיים וגם יהיו מוכנים לשלם עליה את הסכומים הרלוונטיים כדי להמשיך וליהנות ממנה בהמשך.
באמצעות פרסום ממוקד תעודדו את קהל היעד שלכם להוריד את היישום. לרוב סוגי הפרסום הם פרסומת המועברת בנקודת מעבר בתוך היישום עצמו דרך סרטונים, פרסומת באנרים, פרסומות של פרסים בתוך יישומים אחרים או היישום עצמו ופרסומות התראה.
ישנה גם אופציה לפרסומת מקומית על בסיס של תוכן איכותי המופיעה בעדכוני היישום. כמו כן, היישומים לרוב גם פותחים דף עסקי בתוך רשתות חברתיות המאפשר להם גם להקים קמפיינים ממומנים דרכם הם מגיעים אל קהלי יעד בתוך רשתות חברתיות ולאו דווקא בחנויות האפליקציות.
באופן כללי נכס דיגיטלי שאתם מקימים רצוי ואף מחייב שיהיה לו שיווק דיגיטלי איכותי הפרוש גם על פני גוגל, וגם על פני הרשתות החברתיות כך שתוכלו לכסות את קהל היעד שלכם באופן הנרחב ביותר. מן הסתם, פעולות אלו מומלץ שייעשו אך ורק על ידי אנשי המקצוע הטובים בתחום.
כל מי שמקים קמפיין ממומן בתחום הזה שואל איך להרוויח כסף מאפליקציית מובייל באמצעות פרסום. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שאם אתם לא מתכננים על רווח ישיר מהמשמשים באפליקציה הפרסום היא שיטה איכותית ואפקטיבית. רק דאגו שהפרסום לא יהיה פוגעני כלפיי המשתמשים, או לא יטריד אותם מדי.
זה די ברור שהדרך הכי ישירה ליצור רווח באמצעות האפליקציה היא למכור אותה בתשלום. חשוב לתמחר את האפליקציה במחיר ריאלי, להציג אותה כייחודיית, חדשה, שהולכת לשנות למשתמשים בה את החיים וכמובן לבדל אותה באופן משמעותי מיישומים המוצעים בחינם. חשוב שמי שמשלם ידע שהוא מקבל ערך. את ההורדה בתשלום יש ליישם כאשר יש שיווק חזק ונוכחות משמעותית ברשת.
אם אנחנו מדברים על משחקים, רכישות מתוך האפליקציה היא אחת מהדרכים היותר פופולריות להרוויח כסף. יחד עם זאת, אם זוהי אפליקציה שמוכרת שירות או מוצרים הרכישות הללו פחות יפעלו. עליהן לתת תמריץ, ערך, המשתמש צריך לדעת שהוא מקבל משהו באותו הרגע שהולך לקדם אותו בתוך האפליקציה.
רכישה בתוך היישום יכולה כמובן גם להתבצע בתוך אפליקציה המעניקה שירות קמעונאי או חנות, כל עוד היא מוסיפה ערך ריאלי למשתמש. דאגו להפוך את חוויית המשתמש למשתלמת מספיק על מנת שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות או לא ינטשו את האפליקציה.
מודל פרימיום ומנויים מאפשר אופציות באפליקציה שלא מתאפשרות למי שאינו מנוי רגיל או מנוי פרימיום. במקרה כזה צריך לוודא שהתכונות המתקדמות אכן מעניקות ערך למשתמש שאין באפליקציית הבסיס. המודל יכול למשוך את העין, לגרום למשתמשים לשלם תשלום ראשוני, אך הוא חייב להתחדש ולהיות מספיק מעניין ומרגש על מנת שאלו ימשיכו לחזור, לרכוש ולהישאר מנויים קבועים.
מוניטיזציה איכותית היא זו שמביאה את האפקטיביות המלאה והטובה ביותר המניבה את מקסימום הרווחים מתוך היישום. אפשר להשתמש כמובן בשילוב של כמה אסטרטגיות, אך חשוב שתדעו שהשוק מוצף באופציות מגוונות ועל מנת שלא תתבלבלו, רצוי שתהיו מלווים באנשי המקצוע הטובים ביותר.
ליווי מקצועי איכותי עם נסיון וותק יעניק לכם ביטחון, גב, ואוזן קשבת במקרה הצורך. והכי חשוב, יאפשר לכם להמשיך לנהל את המותג כראוי, בזמן שהטיפול הדיגיטלי נמצא בידיים מקצועיות ובטיפול מסור.
תוכן עניינים
ווינדוס פון הצליחה לבסס את עצמה כפלטפורמת מובייל בעלת פוטנציאל אדיר בפרק זמן קצר ביותר. ממשק המשתמש במכשירי ווינדוס שבה את ליבם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. עם הצגת ווינדוס פון 8 לשוק, הסבת אפליקציות בין ווינוס פון לווינדוס פון 8 הפכה קלה יחסית, הודות להתאמת שני הפלטפורמות על ידי מיקרוסופט.
תוכן עניינים
אפליקציות הפכו להיות חלק מהחיים שלנו בין אם אנחנו מעוניינים בכך ובין אם לא, ולכן כיום כשאנחנו יוצרים אפליקציה חשוב שנדע שליצור את האפליקציה, ובקריאטיביות נהדרת כמובן יש לציין, זה פשוט לא תמיד מספיק.
כשאנחנו יוצרים אפליקציה חשוב שנדע גם איך לשווק אותה ולקדם אותה. היכולת שלנו לעשות את זה בצורה איכותית תעניק לה את פילוח קהל היעד הנכון, והתנועה המתאימה תגיעה אל האפליקציה.
אין ספק שכל הנושא של קידום אפליקציה הוא לא דבר שמוכר לכולם, ולמעשה תחום יחסית חדש. לא אחת הוא מרגיש כמו קידום אתרים קלאסי אורגני רגיל. הסיבה לכך היא כי בסך הכל המטרה היא לקבל חשיפה גבוהה ותנועה לאפליקציה שהרגע הקמנו ואנחנו מעוניינים לקדם אותה.
הגורמים המשפיעים בדרך כלל על ביצועי אפליקציה בחנויות האפליקציות הם כותרת המשנה בחנות האפליקציות, עמודים בשפות מתורגמות, כמות ההתקנות ושם האפליקציה. במערכות קיימות גם אופציות להזנת מילות מפתח להן יש תפקיד מהותי בתהליך.
זה נכון שכל פרמטר חשוב, יחד עם זאת חשוב להבין אילו פרמטרים חשובים ביותר:
למילות המפתח יש משקל רב בכל מה שקשור לקידום בכלל ולאפליקציות בפרט. בין אם מדובר בקידום אתר אורגני ובין אם מדובר בנושא של קידום אפליקציה חשוב לדעת שיש לבצע פילוח מילות מפתח איכותי הרלוונטי לאפליקציה ולמותג העומד מאחוריה.
לתיאור יש משמעות מהותית לנושא של קידום אפליקציות. הקפידו למלא את התיאור בשורות הראשונות המוצגות בחנויות האפליקציות, גם אם הגולש לא ילחץ על תיאור מלא. בבקאופיס, תיאור מלא מעניק לכם קידום איכותי.
אמצעים ויזואליים משפיעים על דירוג האפליקציה ועל הקידום שלה, אך הם לא באמת עושים נזק בכל מה שקשור לאחוזי הפתיחה של הדף. למשל, האייקון צריך להתאים לאווירת האפליקציה, האפליקציה צריכה להיות מעוצבת בהתאם למה שהיא מייצגת. אם למשל האפליקציה קשורה לתחום הלייף סטייל אז שתהיה מעוצבת בהתאם. אם זו אפליקציה רפואית, אז שהצבעים יהיו ‘רפואיים’ ועוד.
לצילומי מסך יש השפעה ויזואלית חזקה. קל ליצור את סיפור האפליקציה דרך צילומי המסך והם מאפשרים לנו להעביר את האווירה שהאפליקציה מצליחה ליצור. יש כמובן הגבלה של כמות צילומים, אבל חשוב לדעת שזה חלק מהותי מהסיטואציה של קידום אפליקציה איכותי.
אם אתם פחות מתעסקים בתחום סביר להניח שלא תדעו שחנויות האפליקציות מאפשרות להעלות גם סרטונים באורך של עד שלושים שניות. גוגל פליי מגבילים נכון לכרגע לסרטון אחד, בעוד שאפסטור מאפשרים עד שלושה סרטונים.
אם אתם מחפשים לדעת איזה אלמנטים עובדים הכי אפקטיבי חשוב שתדעו שבחינת האלמנטים יעשו את העבודה נהדר ויעניקו לכם אינדיקציה איכותית לגבי בחינת ההשפעה על ביצועי האפליקציה. אפשר לעשות זאת בגוגל פליי דרך כלי המפתחים ובאפסטור צריך לדעת כי לא תמיד זה מתאפשר. את השינויים באופן כללי מומלץ לבצע בדפי נחיתה של אותן מודעות או אתר אינטרנט שנמצא בסביבת פיתוח של אותה אפליקציה.
ביקורות, דירוגים והאפליקציה שלכם
בכל מה שקשור לביקורות ולדירוגים אין ספק שיש כאן השפעה ישירה ומשמעותית לא רק בתחום של אפליקציות, אלא באופן כללי. הטיפול בביקורות ובדירוגים מאד חשוב מהסיבות הבאות:
המענה שלכם לגולשים גם מאד חשוב ברמת הביקורות, ולכך קוראים ניהול משברים. זה לא ישפיע על הדירוג, אבל זה כן ישפיע על המוניטין ועל הנוכחות שלכם ברשת. אם הגולשים מעירים לכם על עדכונים או בעיות, התייחסו עניינית להערות שלהם, ודאגו גם לעדכן אותם כאשר העדכונים מתבצעים.
כיום אפשר לבקש דירוג מהגולשים בכל אפליקציה שעולה לאוויר, וחשוב כאן התזמון כמובן. אם האפליקציה מורכבת, הגיוני שהגולש יקח את הזמן עד שהוא יצליח ‘לפצח’ אותה. ולפעמים הגולש גם עלול לנטוש אותה. דעו מתי להפעיל את בקשת הדירוג, ממש באמצע השימוש, לא בהתחלה מדי, וגם לא בשלב מאוחר מדי. אם הגולש לא מגיב לדירוג חכו מספר ימים או מספר פעולות שהוא מבצע עד שאתם מבקשים ממנו שוב, וזאת על מנת לא להטריד את הגולש.
ככל שמדובר על מעקבים ומדידות, רצוי להבין מהי התמונה המלאה. באבחונים השונים והבדיקות שלכם לאפליקציה, בדקו את מספר הכניסות, את מספר ההתקנות וכל נתון המעניק אינדיקציה על תפעול שאינו תקין. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שכניסה נמוכה יכולה להעיד על דירוג נמוך, או טקסט שאינו מספיק מעניין.
במערך המעקבים והמדידות חשוב לבדוק את היחס בקטגוריות ספציפיות רלוונטיות המתאימות לכם באופן אישי. היכולת הזאת תעניק לכם אינדיקציה לגבי האם תקציב הפרסום שלכם ‘מתבזבז’ או האם הוא מתוקצב נכון ואחוזי ההמרות בקידום הממומן איכותיים.
בכל מה שקשור אל עבודה מאחורי הקלעים הקשורה לקידומים, חשוב להבין שמדובר בהתערבויות בפלטפורמות דיגיטליות בין היתר, על מנת להפיץ את האפליקציה. כיום בכל רשת חברתיות יש קבוצות ייעודיות למגוון של נושאים החל מנושאי לייף סטייל ועד לנושאים מקצועיים.
ישנם גם פורומים מקצועיים שיש בהן קהילות איכותיות של אנשים העוסקים במגוון של תחומים, ושם אפשר בהחלט להפיץ את האפליקציה. אך עשו זאת בדרך מתוחכמת, נעימה, בהתערבבות בנושאים ובדיונים ולא בצורה שיווקית מאסיבית שתגרום להוצאתכם מן הקבוצות, או לחסימה שלכם מהפורומים.
שיווק איכותי בין אם דיגיטלי ובין אם נעשה באופן אורגני חשוב שייעשה בחוכמה, אחרת, הוא לא יהיה אפקטיבי מספיק.