פיתוח אפליקציה לסטארט-אפ – מה בודקים לפני היציאה לדרך?
ILS

פיתוח אפליקציה לסטארט-אפ – מה בודקים לפני היציאה לדרך?

פיתוח אפליקציה לסטארט-אפ – מה בודקים לפני היציאה לדרך?

פיתוח אפליקציה לסטארט-אפ – מה בודקים לפני היציאה לדרך?

ישראל כבר זכתה בתואר המחייב והמאד מחמיא: אומת סטארט אפ. לא אחת מתאגדת קבוצה של חברים או יזמים שרוצים להביא את הבשורה הגדולה הבאה, עם מטרה ברורה לשדרג את איכות החיים של המשתמשים במכשירים החכמים בכל העולם. האפליקציה הינה התוצר הסופי, כאשר הדרך אל התחנה הסופית –  חנות האפליקציות, עוברת בכמה שלבים משמעותיים. אז לפני שגם אתם מתחילים לעבוד על פיתוח סטארט אפ, מה בהחלט כדאי לכם לבדוק?

1. בדיקות מקדימות: האם יש לכם מתחרים?

משמעותו של הסטארט אפ היא להביא חידוש או רעיון ייחודי. לכן, שלב הבדיקות המקדימות הוא הקריטי ביותר. בשלב זה עליכם לבצע מחקר מקיף בכדי להבין האם יש לכם מתחרים שעובדים על אפליקציה עם רעיון זהה לשלכם, או לחילופין האם קיימת כיום בחנות ההורדות אפליקציה שכבר נותנת את המענה שאתם מבקשים לתת.

*לעתים, העובדה כי קיימים מתחרים בשוק לא בהכרח אומרת כי הרעיון שלכם פסול. דיוק האפליקציה שלכם, שילוב פונקציות חדשניות והפיכת האפליקציה לעדכנית יותר, הם כל מה שאתם צריכים בכדי להביא את הבשורה החדשה.

*ניתן לתת לדוגמא את “ספוטיפיי” וגם את “אפל מיוזיק” כאשר כל אחת מהן מציעה את אותה החוויה: מוסיקה ללא הגבלה בתמורה לתשלום חודשי קבוע. שתי האפליקציות עובדות יפה ומשמחות משתמשים בכל העולם בכל שניה ביום.

דוגמא נוספת ואולי גם פופולארית יותר היא הרשתות החברתיות. אחרי פייסבוק, היה נדמה כי לא יכולות לקום לה מתחרות, אך המציאות הוכיחה אחרת: אינסטגרם לדוגמא הציעה את החוויה של רשת חברתית, עם דגש על העברת מסרים באמצעות החוויה החזותית בלבד – תמונות. לכן, דיוק וחידוד האיפיון יכולים לעשות את כל ההבדל.

2. מי קהל היעד שלכם?

מיקוד קהל היעד חשוב מאד בעיקר מאחר והוא מאפשר לכם לבחון את רווחיות האפליקציה. במרבית המקרים, המוטיבציה הגדולה לפיתוח האפליקציה היא פוטנציאל הרווח הגדול, כך שבהחלט כדאי להבין דרך קהל היעד לקראת מה אתם הולכים.

*לדוגמא, אם קהל היעד שלכם הוא ילדים בכיתה א’ עם אפליקציה המלמדת אותם לקרוא ולכתוב, אתם מכוונים לקהל מצומצם שאינו נשאר קבוע, זאת מאחר וברגע שהמשתמש ידע לקרוא ולכתוב לא תהיה לו כל סיבה להמשיך להשתמש באפליקציה והיא תוסר מהמכשיר.

*מעבר לכך, ילדים בכיתה א’ לרוב לא מחזיקים במכשיר חכם, כך שהם תלויים במכשירים של הוריהם וכך תדירות השימוש אינה גבוהה.  

3. טרנד זמני או אפליקציה שתשנה את העולם?

נסו למקד הרעיון שלכם לאפליקציה שהשימוש בה הוא יום יומי, ולא טרנד חולף. ישנן אלפי אפליקציות שהיו להיט הורדות מסחרר, אך כעבור תקופה קצרה הגיע להיט תורן שהחליף אותן. התוצאה בסופו של דבר היא קצב הורדות שפוחת משמעותית עד להסרה סופית מחנות האפליקציות בעקבות חוסר עניין.

*ישנן דוגמאות לאפליקציות אחרות מנגד שחוללו מהפכה של ממש. דוגמא מוכרת היא אפליקציית WAZE של חברת הסטארט אפ הישראלית שנהנית מפופולאריות רבה ומשביעות רצון גבוהה של משתמשים בכל העולם.

4. הפן הכלכלי: גיוס יזמים או הון עצמי?

תכנון נכון לפני היציאה לדרך יאפשר לכם להגדיר מטרות, לכבוש אותן ולהתקדם בקצב ידוע מראש. לא אחת, ישנם סטארט אפים שיוצאים לדרך עם תקציב בלתי מוגבל לכאורה, אך מהר מאד מגיעים למצב בו לא ניתן להזרים יותר כספים והפיתוח נעצר. לכן, לצד פיתוח הרעיון, האיפיון שלו ושלל הבדיקות המקדימות הנדרשות, יהיה כדאי להתכונן כלכלית לכל המסע.

*כל עוד אתם יוצאים לדרך עם הון עצמי, תכננו היטב את השלבים השונים, עם צפי לגבי העלות המשוערת עבור כל שלב בדרך.

*מנגד, אם אתם מתכוונים לפנות למשקיעים, ההמלצה היא להשקיע באפליקצית אב טיפוס שדורשת מכם השקעה נמוכה יחסית, אך באמצעותה קל יותר להציג את הרעיון הכללי שלכם וכך למנף את הסיכוי לגייס משקיעים.

5. דרשו דיסקרטיות מחברת הפיתוח

מאחר ומדובר לרוב על על רעיונות ייחודיים, חשוב מאד לחתום עם חברת הפיתוח על הסכם סודיות. חברת פיתוח אפליקציות מובילה בתחומה תתחייב בפניכם על דיסקרטיות מלאה, זאת בכדי להבטיח שהרעיון שלכם לא ידלוף החוצה. במידה רבה, מדובר על אינטרס משותף גם לכם וגם לחברת הפיתוח: במידה והרעיון שלכם ידלוף, אתם מאבדים את הסטארט אפ שלכם וחברת הפיתוח מאבדת את פרוייקט הפיתוח עבורכם.

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה