מה בין קידום אפליקציות לבין קידום אתרים בגוגל
ILS

מה בין קידום אפליקציות לבין קידום אתרים בגוגל

קידום אפליקציות קידום אתרים בגוגל

מה בין קידום אפליקציות לבין קידום אתרים בגוגל

אנחנו מוקפים באפליקציות מכל כיוון אפשרי, החל מאפליקציות המאפשרות לנו לתקשר עם חברים ובני משפחה כמו וואטסאפ או טלגרם ועד אפליקציות שמשפרות את חיינו בדרכים אחרות כמו ווייז, ספוטיפיי ואפילו אנגרי בירדס. אם אתם רוצים להיכנס אל עולם האפליקציות בעזרת אפליקציה חדשה משלכם, חשוב להבין שצפויה לכם תחרות קשה מול הרבה מאוד אפליקציות ותיקות – ולכן עליכם לחשוב לא רק על פיתוח אפליקציה אלא גם על קידומה.

קידום אפליקציות הוא תחום חדש יחסית, דומה למדי לתחום של קידום אתרים בגוגל. כך למשל בשני המקרים מדובר על ביצוע שורת פעולות באופן מתוכנן ונבון על מנת שאפליקציה ספציפית, או אתר ספציפי, יופיעו במיקום גבוה יותר מזה של האפליקציות או האתרים של המתחרים. מצד שני, יש גם כמה הבדלים המייחדים את תחום קידום האפליקציות מזה של קידום אתרים אורגני, וחשוב להכיר גם אותם.

מה דומה בין קידום אתרים בגוגל לקידום אפליקציות?

האלגוריתמים השונים המשמשים לחיפוש הם בסופו של דבר תוכנת מחשב; אמנם חכמה מאוד ומתקדמת היום יותר מאי פעם, אבל עדיין תוכנה אוטומטית שצריכה להתבסס בסופו של דבר על התאמת מילות מפתח שהוקלדו על ידי המשתמש לבין התוצאות שאותו מנוע חיפוש יציג למשתמש.

לכן חשוב מאוד לחשוב על מילות מפתח רלוונטיות שהמשתמש עשוי להקליד בחיפוש אחר האפליקציה, ולשלב אותן באופן טבעי במקומות רבים ככל האפשר כגון בשם האפליקציה ו/או בתיאור שלה. שימו לב לדרישות השונות של כל חנות אפליקציות: אפל סטור למשל מאפשרת הקלדה של ביטויי מפתח בצורה נפרדת, לעומת גוגל פליי שמאפשרת כתיבת תיאור בשפה קולחת וטבעית; כמו כן זכרו שתוצאות החיפוש של אפליקציות עשויות להופיע לגם בחיפוש בחנות עצמה וגם בגוגל.

ומה שונה בין קידום אתרים בגוגל לקידום אפליקציות?

אחד ההבדלים הבולטים בין חיפוש אתר בגוגל לבין חיפוש אפליקציה הוא הנושא הוויזואלי, שכן תוצאות החיפוש של גוגל הן בעיקר טקסטואליות (מלבד תוצאות חיפוש מסוימות המכונות Snippets, המציגות גם מפה או תמונה) – ואילו תוצאות חיפוש אפליקציות מורכבות גם מאלמנטים ויזואליים כמו צילומי מסך מתוך האפליקציה והאייקון שלה.

באשר לאותם אלמנטים ויזואליים, מלבד הצורך להוסיף תיאור טקסטואלי לצילומי המסך, שגם בו יש לכלול מילות מפתח, במקרה הזה קידום אתרים בגוגל אינו מעיד על קידום אפליקציות. למעשה, הדרך הטובה ביותר לבחור את האלמנטים הללו היא באמצעות ניסוי וטעייה, תוך כדי תהליך A/B Testing, כדי לגלות אילו אלמנטים מביאים בצורה הטובה ביותר לכמות ההורדות הגבוהה ביותר.

סיכום

פיתוח אפליקציות הוא תחום שיש להשקיע בו הרבה מחשבה ומשאבים, אבל מדובר בתהליך שלא מסתיים כאשר האפליקציה מוכנה. על מנת לקדם אותה ניתן ליישם שיטות של קידום אתרים בגוגל וגם לקחת בחשבון אלמנטים יחודיים לתחום האפליקציות – אבל הדבר החשוב ביותר הוא לא לעשות זאת כלאחר יד אלא בתבונה ובאופן טבעי ככל האפשר.

5/5 - (2 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה