מפתח אפליקציות שיהפוך רעיון למציאות
ILS

מפתח אפליקציות שיהפוך רעיון למציאות

מפתח אפליקציות שיהפוך רעיון למציאות

אם אי פעם רציתם להפוך רעיונות דיגיטליים לאפליקציה חיה הנמכרת למיליוני אנשים בחנות האפליקציות של אנדרואיד ואפל – כעת הדבר נמצא בהישג ידכם. היום, בזכות הפריחה של תחום היישומונים לניידים, קיימות שלל חברות המציעות שירותי פיתוח ios של תוכנות ומשחקים לאייפון וחברות נוספות המציעות פיתוח לאנדרואיד. חלק מבתי התוכנה היום מעסיקים גם מפתחים המסוגלים לפתח אפליקציות לשתי הסביבות במקביל. אז מה כדאי לקחת בחשבון כאשר אתם מחפשים מפתחי אפליקציות?

איך מתחיל תהליך הפיתוח?

תהליך פיתוח אפליקציה לנייד מתחיל ברעיון כללי. אתם יכולים לרשום זאת באפיון מסודר או אפילו לצייר את המסכים השונים שתרצו שהיו באפליקציה. למשל: אם אנחנו מעוניינים לתכנן אפליקציה העוסקת בניווט – נתכנן מסך שבו יש מפה, מסך שבו אנו כותבים לאיזו כתובת נרצה להגיע? וכפתור של חיפוש. לאחר מכן, נוכל לתכנן כיצד הרכב שלנו יראה על המפה הזו? ועד כמה אנו רוצים להציג בפירוט את הרחובות השונים, החנויות, תחנות הדלק והאלמנטים השונים בדרך?

אם אנחנו רוצים לפתח משחק לטלפון, אנו יכולים לפעול באותה הדרך בדיוק. נתכנן כיצד יראו המסכים השונים של המשחק? אילו דמויות או אלמנטים הוא יכלול? ואיך תתבצע התנועה בתוך המסכים וביניהם? לפעמים אם אנחנו לא יכולים לבצע את האפיון הזה בצורה מדויקת בעצמנו ויש לנו רק רעיון אבסטרקטי, מספיק שנכתוב אותו ונעזר במפתח האפליקציות על מנת לבנות תכנון מדויק. כמו: אנו רוצים אפליקציה שתדע “לשמוע” שיר ולזהות מהו? הרעיון הכללי שעמד בבסיס האפליקציה “שאזאם” שכבשה את העולם לפני מספר שנים.

אחרי שמתכננים באופן כללי – נכנסים לפרטים

לאחר התכנון הכללי של האפליקציה, אנו מתחילים להיכנס לפרטים הקטנים. בונים כל שדה בכל טופס שיהיה באפליקציה, מתכננים את המיקום של הכפתורים השונים ואפילו מוסיפים לאפליקציה שלנו יכולות חדשות על מנת להפוך אותה לאטרקטיבית יותר. מפתחי מובייל מנוסים השותפים בתהליך, יכולים להיכנס ולהתחיל לבנות את החלקים הטכניים יותר של האפליקציה. את מסד הנתונים ואת הקוד שהיא תכלול. בשלב הזה אנחנו יוצרים אב-טיפוס ראשוני של האפליקציה ובודקים כיצד היא עובדת?

בדיקת שימושיות

בשלב הבא של העבודה אנו נעזרים באנשים שבודקים איך האפליקציה עובדת? לא מספיק שמצאנו מפתח אפליקציות טוב, אנו רוצים לדעת שאכן קל להשתמש באפליקציה הזו. אפשר להשתמש בקבוצה של אנשים אקראיים הבודקים את האפליקציה ומורידים את גרסת ה”אב טיפוס” שלנו לטלפון או להשתמש באנשים העובדים בתוך החברה ונקראים אנשי QA. הם בודקים לא רק את השימושיות של האפליקציה אלא גם מוצאים בה תקלות או “באגים” בז’רגון המקצועי ומחזירים את האפליקציה לתהליך הפיתוח על מנת לתקן את התקלות.

משפרים את האפליקציה ומוציאים גרסאות נוספות

התהליך הבא עשוי לקחת קצת זמן. מפתחים למובייל יודעים כי לפעמים הגרסה הראשונית של האפליקציה עוד תשתנה מעט על מנת לעבוד בצורה מהירה ואינטואיטיבית יותר. חלק מהכפתורים עשויים להשתנות, אנו עשויים לבטל מסכים אם אנחנו רואים שהם מיותרים או להוסיף אחרים.

לכן, חשוב מאד להיות סבלניים ולתת לצוות מפתחי אפליקציות מנוסה לעבוד על היישום שלכם עד שהוא יהיה גמור. אם מחליטים לפתח את האפליקציה גם לאייפון וגם לאנדרואיד צריך לקחת בחשבון שלפעמים נצטרך לכתוב את הקוד פעמיים על מנת שהוא יתאים לשתי מערכות ההפעלה של הטלפונים החכמים.

יש לכם אפליקציה מוכנה – מה עושים עכשיו?

אחרי שמחלקת פיתוח האפליקציות סיימה את העבודה שלה ובדקתם את האפליקציה אתם מוכנים לצאת איתה “לשוק”. בדיוק כמו שמוצרים מתחילים להגיע למדפי החנויות כך גם האפליקציות של הטלפונים מגיעות לחנויות הדיגיטליות. היום יש שתי חנויות עיקריות שמשמשות על מנת למכור את האפליקציות – החנות של אפל שנקראת “אפ-סטור” והחנות של אנדרואיד שנקראת “גוגל פליי”. בדרך כלל לחנות של אנדרואיד יהיה קל מאד להיכנס והחנות של אפל תדרוש מאתנו התאמה מושלמת מבחינת הקוד הכתוב ואפילו נצטרך להוכיח לאפל שאכן יש ערך לאפליקציה שאנו רוצים לשווק.

עוד מודלים שאפשר להרוויח מהאפליקציות הללו

לא חייבים למכור את האפליקציות בחנויות שציינו – אפשר גם לתת למשתמשים להוריד אותן בחינם. אם כך, איך אתם יכולים להרוויח כסף? חברות רבות בונות אפליקציות שמודל הרווח שלהן מבוסס על פרסום בתוך האפליקציה. אחת מהבולטות שבהן היא האפליקציות של יו-טיוב המציגות פרסומות לפני, בזמן ואחרי הסרטונים שלהם וכן האפליקציות של הרשתות החברתיות והמשחקים. תוכלו ליצור מודל כזה ולשלב בתוך האפליקציה שלכם אפילו ממשקים מוכנים לפרסומות ולהתחלק עם חברות הפרסום (או גוגל) ברווחים כאשר משתמש צופה בפרסומת ומקליק עליה.

אפשרות נוספת היא ליצור משחקים שבהם אתם מוכרים “מוצרים דיגיטליים” שונים. למשל: אם נבחן משחקים כמו – “אנגרי בירדס” נגלה כי אפשר לקנות “שיקויים”, “תפוחים להאכיל את הציפורים” או לחזק את הכוח של גיבורי המשחק בתמורה למספר דולרים. מפתיע לגלות אך חברות רבות הכניסו מיליוני דולרים לאורך השנים ממכירה של מוצרים דיגיטליים כאלה.

מוכנים להפוך את הרעיון שלכם למציאות? בחרו חברה לבניית אפליקציות והפכו לחלק מהעולם הדיגיטלי החדשני.

5/5 - (2 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה