פיתוח אפליקציות ווב נייטיב היבריד
ILS

פיתוח אפליקציות ווב נייטיב היבריד

פיתוח אפליקציות ווב נייטיב או היבריד

כשאתה מעוניין לפתח אפליקציית מובייל, האם עדיף לבנות אפליקציית רשת, אפליקציית נייטיב או במקום זאת לבחור בנתיב היברידי?

בהסתמך על היעדים העסקיים והמטרות הכלליות שלך, ההחלטה הזאת יכולה לבנות או להרוס את ההצלחה של אסטרטגיית המובייל שלך. כשאתה מחליט לבנות אפליקציית רשת, נייטיב או היברידית, ישנם מספר גורמים שאותם עליך לקחת בחשבון. מטרת הכתבה הזאת היא לא לבחור את המנצחת. במקום זאת, אנחנו משווים את שלוש הגישות, תוך תיאור היתרונות והחסרונות מנקודת מבט של חברה שמעוניינת לפתח אפליקציית מובייל.

אפליקציות רשת

דפדפני אינטרנט מכילים אפליקציות רשת. כיצד אפליקציות רשת נבדלות מאתר אינטרנט? בדרך כלל אתר אינטרנט מספק למשתמשים הרבה יותר מידע מכפי שמומלץ להציג באתר אינטרנט לנייד, בעוד שאפליקציית רשת מרכזת את המידע הזה כדי לשפר את הפונקציונליות.

עם זאת, אין צורך להוריד אפליקציות רשת מחנויות אפליקציות כפי שצריך לעשות עם אפליקציות מובייל. אפליקציות רשת נטענות בדפדפנים כמו Chrome, Safari או Firefox. כמו כן, אפליקציית רשת לא לוקחת מקום בשטח האחסון של מכשירו הנייד של המשתמש.

אנשים מסווגים אפליקציות רשת כטכנולוגיות חדשות שמטשטשות את הגבולות בין אפליקציות רשת, נייטיב והיברידיות. קשה להבחין אילו אפליקציות הן אפליקציות רשת ואילו הן אפליקציות היברידיות, ואילו אתרי אינטרנט בנויים בעיצוב רספונסיבי.

לעתים, מורידים מחנות אפליקציות אפליקציה שנראית כנייטיב, אך יתכן שהאפליקציה פשוט מבוססת על WebView (שכתובה בשפה מקומית) ומכילה את כתובת ה- URL לאפליקציית הרשת. רוב הקוד לא נכתב בשפה המקומית. עבור אחדים, זה מספק את הדרישות של אפליקציית נייטיב, ועבור אחרים זה פשוט מהווה צורה נוספת של אפליקציית רשת. במהותן אפליקציות רשת הן אתרי אינטרנט שנראים כמו אפליקציות נייטיב אך במקום להתקינן במסך הבית, המשתמש יוצר סימניה לעמוד.

איך בונים אפליקציית רשת?

בדרך כלל, אפליקציות רשת נבנות ב- JavaScript, CSS ו- HTML5 ופועלות בדפדפן (Safari, Chrome וכו’). אין ערכה לפיתוח תוכנה שבה מפתחים יכולים להשתמש, עם זאת, ישנן תבניות שאיתן המפתחים יכולים לעבוד.

אם אתה בוחר לפתח אפליקציית רשת, היא יכולה להיות פשוטה ומהירה לבנייה. עם זאת, לעתים קרובות הן פשוטות מדי ולא מציעות את אותן התכונות כמו אפליקציות נייטיב.

אפליקציות רשת מתקדמות הן היברידים של עמודי אינטרנט ואפליקציות מובייל. לאפליקציות רשת אין את הפונקציונליות שיש לאפליקציות נייטיב, כמו הקפצת הודעות, פעולה ללא חיבור לאינטרנט וכו’. עם זאת, דפדפנים ואפליקציות רשת הופכים ליותר ויותר מתקדמים. כיום, אפליקציות רשת מתקדמות יכולות להציג תכונות זהות לאלה של אפליקציות נייטיב. להלן כמה מהפונקציות:

  • הקפצת הודעות.
  • שימוש במחוות מגע ובמד התאוצה שלך הטלפון שלך.
  • שימוש בחלק מהחומרה של המכשיר, כגון רטט.

למרות השיפורים, חיסרון עצום של אפליקציות רשת מתקדמות הוא שהן יכולות לפעול אך ורק ב- Google Chrome. זה אומר שמשתמשי iOS לא יכולים להשתמש באפליקציות מהסוג הזה. בהתחשב בכך שמשתמשי iOS מבזבזים כסף רב על אפליקציות, זה מהווה חיסרון עצום.

יתרונות

  • פשוטה לבנייה
  • פשוטה לתחזוקה
  • אפשרות לא יקרה
  • בנייה של אפליקציה אחת לכל הפלטפורמות – iOS, Android וכו’, כל עוד היא יכולה לפעול בדפדפן

חסרונות

  • זקוקה לדפדפן כדי לפעול. משתמשים צריכים לבצע צעד נוסף ולהקליד את ה- URL של האפליקציה מה שמוסיף לחוויית משתמש גרועה.
  • הרבה יותר איטית מאפליקציות נייטיב.
  • אפליקציות רשת הן פחות אינטראקטיביות ואינטואיטיביות מאפליקציות נייטיב.
  • לא מופיע סמל בשולחן העבודה של המכשיר הנייד כפי שהיה מופיע אם היו מורידים אותה מחנות אפליקציות.
  • לא יכולה להשתמש בתכונות של המכשיר.

אפליקציות נייטיב למובייל

אפליקציות נייטיב לניידים הן סוג האפליקציות הנפוץ ביותר. הן מותאמות לפלטפורמות ייעודיות וכתובות בשפות שאותן הפלטפורמה מקבלת, לדוגמה, Swift ו- Objective-C לאפליקציות iOS ו- Java לאפליקציות נייטיב ל- Android. אפליקציות נייטיב נבנות על ידי שימוש בסביבת פיתוח משולבת ייחודית שמתאימה למערכת ההפעלה הנתונה.

הן Apple והן Google מספקות למפתחי אפליקציות כלים לפיתוח, מרכיבי ממשק, וערכה לפיתוח תוכנה. מרבית החברות ישקיעו בפיתוח אפליקציית נייטיב לנייד בשל מגוון היתרונות שהיא מציעה בהשוואה לסוגים אחרים של אפליקציות. להלן כמה מהיתרונות העיקריים:

יתרונות

  • אפליקציות נייטיב הן מאוד מהירות ורספונסיביות משום שהן מותאמות לפלטפורמה ספציפית.
  • יש להן את הביצועים הטובים ביותר.
  • הן מופצות בחנויות אפליקציות.
  • הן יותר אינטראקטיביות, אינטואיטיביות ועובדות בצורה הרבה יותר חלקה במונחים של תשומה ותפוקה של נתוני משתמש.
  • אפליקציית נייטיב מאפשרת למפתחים לקבל גישה לכל מערך התכונות של הפלטפורמה הנתונה עם כל מיטובי הביצועים שיש למערכת.
  • לא נדרש חיבור לאינטרנט, אף על פי שהיא תלויה בפונקציונליות.
  • חוויית משתמש טובה יותר. עבור המשתמש, הזרימה יותר טבעית מאחר שהאפליקציות עומדות בתקנים מסוימים של ממשק משתמש בכל פלטפורמה.

חסרונות

  • קשה ללמוד את השפות, מה שאומר שיש צורך במפתחים מנוסים.
  • יקרה יותר.
  • לא האפשרות הטובה ביותר לאפליקציה מאוד פשוטה.

אף על פי שהעלות ההתחלתית עשויה להיות גבוהה יותר עבור אפליקציית נייטיב, בסופו של דבר תחסוך הרבה זמן וכסף בטווח הארוך. משום שהיא מציעה חוויית משתמש מצוינת, ביצועים טובים, ומשתמשת בתכונות של המכשיר, אתה תוכל להציע למשתמשים שלך חוויה יותר מותאמת אישית. שילוב היתרונות של אפליקציית נייטיב לנייד יביא לשיעורי המרה גבוהים יותר ובסופו של דבר יגדיל את נאמנות הלקוח.

אפשרות נוספת?

עם נייטיב, כפי שהוזכר לפני כן, אתה צריך לבנות אפליקציה לכל פלטפורמה, לדוגמה, אחת ל- iOS ואחת ל- Android. עם זאת, מפתחים יכולים לעבוד עם טכנולוגיות חדשות.

בעיקר שתי פלטפורמות, Xamarin ו- React Native, ניתן לסווגן כסוג נוסף של פיתוח אפליקציות נייטיב.

  1. Xamarin  נוצרה על ידי Microsoft והיא מאפשרת למפתחים לבנות אפליקציה אחת שמתאימה לפלטפורמות רבות ב- C#. עם בסיס קוד משותף של C#, מפתחים יכולים להשתמש בכלים של Xamarin כדי לכתוב אפליקציות נייטיב ל- Android, iOS ו- Windows עם ממשקי משתמש מקומיים ולשתף את הקוד על פני פלטפורמות רבות.
  2. React Native  נוצרה על ידי Facebook והיא מאפשרת למפתחים לבנות אפליקציות נייטיב אמיתיות ל- iOS ו- Android עם בסיס קוד אחד. עם React Native, אתה בונה אפליקציית מובייל זהה לאפליקציה שנבנית על ידי שימוש ב- Objective-C או Java. עם זאת, עם React Native אתה משתמש ב- JavaScript ו- React.

בפיתוח מובייל, המונח “נייטיב” יוגדר כמערכת אקולוגית שבה Apple או Google, לדוגמה, בוחרות לפיתוח אפליקציות עבור מערכות ההפעלה שלהן. טכנולוגיית Xamarin או React Native היא מאוד מורכבת ויכולה להיות מסווגת כהיברידית או כנייטיב. Xamarin בפרט יכולה להיחשב כפלטפורמת נייטיב ופלטפורמה היברידית לפיתוח אפליקציות, מאחר שהיא בונה אפליקציות נייטיב ל- Android, iOS ו- Windows ב- C#, עם Visual Studio או Xamarin Studio. כמו כן, היא יוצרת אפליקציות היברידיות למערכות הפעלה רבות על ידי שיתוף של בסיס קוד C#, סביבת פיתוח משולבת, שפה וממשק תכנות אפליקציות. עם זאת, מאחר שאין שכבה נוספת בין הקוד שלך לבין הפלטפורמה, אנשים רבים רואים אותה כהיברידית.

אפליקציות מובייל היברידיות

אפליקציות היברידיות עובדות בפלטפורמות שונות ומתנהגות כמו אפליקציות נייטיב. אפליקציה היברידית במהותה מהווה שילוב בין אפליקציית נייטיב לבין אפליקציית רשת. משתמשים יכולים להתקין אותה על המכשיר שלהם בתור אפליקציית נייטיב, אך למעשה זאת אפליקציית רשת. סוגי האפליקציות האלה נבנים בעזרת Javascript, HTML ו- CSS ופועלים ב- Webview.

במהותו, פיתוח אפליקציות היברידיות יכול לעשות את כל מה שעושה HTML5, רק שהוא משלב גם תכונות של אפליקציית נייטיב. זה אפשרי כשאתה פורס שכבה שתשמש כגשר בין הפלטפורמות כדי לקבל גישה לתכונות מקומיות.

אפליקציה היברידית מורכבת משני חלקים. הראשון הוא קוד קצה אחורי שנבנה על ידי שימוש בשפות כמו HTML, CSS ו- Javascript. השני הוא מעטפת מקומית שניתנת להורדה וטוענת את הקוד על ידי שימוש ב- Webview.

יתרונות

  • בנויה עם טכנולוגיית HTML/ CSS/ Javascript לכן הרבה יותר קל לבנות אותה.
  • זולה יותר מאפליקציית נייטיב.
  • אפליקציה אחת לכל הפלטפורמות על ידי שימוש בטכנולוגיה כמו Cordova.
  • אין צורך בדפדפן בניגוד לאפליקציית רשת.
  • יש גישה לממשקי תכנות אפליקציות של המכשיר, יכולה לקבל גישה לזיכרון, מצלמה, וכו’.
  • פיתוחה מהיר יותר מזה של אפליקציות נייטיב משום שיש לך בסיס קוד אחד.

חסרונות

  • איטית יותר מאפליקציות נייטיב.
  • יקרה יותר מאפליקציות רשת סטנדרטיות משום שאתה צריך לעבוד עם “מעטפת”. בעיקרון אתה תלוי בפלטפורמה של צד שלישי.
  • פחות אינטראקטיבית מאפליקציות נייטיב.
  • התאמה אישית תרחיק אותך מהדגם ההיברידי, כאשר במקרה כזה עדיף לך לבחור בנייטיב.

עם אפליקציה היברידית, אתה צריך להתמודד עם בעיות שנובעות ממערכות נייטיב ומערכות היברידיות, מה שמקשה על תיקון התקלות. כמו כן, הביצועים גם מהווים חיסרון משום שאפליקציות היברידיות נטענות ב- Webview. לעתים קרובות באפליקציה היברידית מקריבים את חוויית המשתמש מאחר שלא ניתן לבצע התאמה אישית לאפליקציה על בסיס הפלטפורמה.

חיסרון נוסף הוא שאתה לא יכול לבצע התאמה אישית לאפליקציה שלך כפי שהיית יכול לעשות זאת באפליקציית נייטיב. למעשה, ככל שתבצע התאמה אישית רבה יותר, כך תתקדם לכיוון פתרון נייטיב, לכן עדיף כבר שתבחר בנייטיב.

בנוסף, ככל שאתה רוצה לעשות התאמה אישית רבה יותר בתוך האפליקציה ההיברידית שלך, כך היא תהיה יותר יקרה, ולכן בסופו של דבר פתרון נייטיב יהיה חסכוני יותר מבחינת עלות תועלת. אם אתה בוחר לבצע התאמה אישית באפליקציה ההיברידית שלך, בסופו של דבר תבזבז הרבה יותר כסף וזמן.

איזו גישה היא הטובה ביותר?

ההחלטה לבנות אפליקציית נייטיב, אפליקציית רשת או אפליקציה היברדית לנייד צריכה להתבסס על היעדים העסקיים שלך. לפני שתתחיל בפיתוח, עליך לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • כמה מהר את זקוק לאפליקציה.
  • איכות חוויית המשתמש שצריכה להיות באפליקציה שלך.
  • מורכבות התכונות שלהן אתה זקוק כדי שהאפליקציה תעבוד.
  • התקציב שלך.

ללא קשר לגישה שבה תבחר, קודם כל היא צריכה להיות מהירה, רספונסיבית ואמינה. כאשר משתמשים דורשים יותר מחוויות מובייל, חשוב לעמוד בקצב של הדרישות המשתנות שלהם. לא משנה איזו אפליקציה תבחר לבנות, זכור את הדברים הבאים:

  • תשתית של ממשק תכנות האפליקציות שלך צריכה לקבל גישה אמינה וקלה לתוכן ולשירותים שלך.
  • אפליקציית מובייל היא לא העתק של אתר האינטרנט שלך אלא הרחבה של המותג שלך.
  • תמיד תבין את הציפיות וההתנהגויות של המשתמשים שלך ותסתגל לשינויים בדרישות השוק.

לבסוף, חשוב לעבוד עם חברה לפיתוח אפליקציות שמתמחה בעיצוב ופיתוח מותאם לפלטפורמה.

מחשבות לסיום

אפליקציות נייטיב מפגינות ביצועים טובים יותר מאפליקציות אחרות משום שהן מפותחות בהתאם להנחיות טכניות ולקווים מנחים של חוויית משתמש. כמו כן, אפליקציות נייטיב יכולות בקלות לקבל גישה ליכולות המובנות של מכשירו הנייד של המשתמש (לדוגמה, תכנים, GPS, מצלמה וכו’). עם זאת, אם אתה פחות מודאג מחוויית המשתמש הכללית ורוצה להשיק משהו במהירות ובזול, אפליקציית רשת יכולה להיות הבחירה המתאימה עבורך.

הדיון סביב סוג האפליקציה הטוב ביותר הינו רלוונטי גם כיום מאחר שהגבולות בין שלוש הגישות הופכים ליותר ויותר מטושטשים. בעוד שהדיון על ההבחנה בין שלוש אפליקציות המובייל ממשיך להתקיים, חשוב לזכור שאתה לא צריך לבחור בגישה לטכנולוגיה, אלא לבחור בהתבסס על מה שאתה מעוניין שהאפליקציה שלך תעשה. אם תבחר גישה שלא מאפשרת לאפליקציה שלך להשתמש בתכונות של המכשיר, לדוגמה, בסופו של דבר תבזבז הרבה זמן וכסף כשתחליט כן להוסיף את האפשרות הזאת.

הבחירה בין נייטיב, רשת או היברידית תלויה במספר גורמים, לרבות צרכים עסקיים, דרישות האפליקציה, מיומנויותיו של המפתח וצירי הזמן. השורה התחתונה היא שכל סוג של אפליקציה מציע חוויה שונה לחלוטין וחשוב להכיר את החוזקות והחולשות של כל סוג לפי תחילת הפיתוח.

4.5/5 - (2 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה