מומחה חווית משתמש
ILS

מומחה חווית משתמש

מומחה חווית משתמש לאפליקציות ואתרים

אנו מעצבים מוצרים שמניעים ערך עסקי מוחשי, זוכים בפרסי תעשיות, ומוודאים שמשתמשי האפליקציות מרוצים עד הגג.

צוות Gapps גאה להוביל את ענף אפיון חוויות משתמש ופיתוח האפליקציות לעסקים בישראל. מפתחי ומעצבי Gapps מונים את מיטב המוחות שיש לענף להציע, אשר מבטיחים שהפרויקט שלך בידיים טובות. בין אם הנך מעוניין בפיתוח אפליקציה לעסק שלך, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, לאייפון, פיתוח אפליקציות מבוססות מיקום, אפליקציות משחק, פיתוח תוכנה ועוד.

ליעוץ מקצועי, הצעות מחיר ותיאום פגישה לאפיון הרעיון לאפליקציה שלך, צור קשר בטופס או בשיחה ישירה בטלפון: 0723726002

מה זה מעצב חווית משתמש (UX)?

כיום תעשיית ה- UX (חוויית משתמש) מתרחבת במהירות, ועיצוב UX הוא עדיין עולם חדש לחלוטין עבור רוב המנכ”לים והמנהלים. עיצוב UX לוקח על עצמו את משימת השיפור של שביעות רצונו של הלקוח ממוצר, על-ידי שיפור השימושיות, הנגישות והאינטראקטיביות שלו. הוא מפגיש בין עיצוב האינטראקציה המסורתי בין האדם למחשב, ומתבונן בשיפור של כל תחומי חוויית המשתמש הנוגעים למוצר או לשירות.

מעצבי UX לוקחים את התפקיד הראשי בשיפור הצרכים העיקריים של משתמש הקצה ומנסים ליצור מוצר שמשמח את הקהל שלו. זה בתורו מוביל לתשואה בריאה על השקעות ועוזר לתמוך בעסק או בארגון צומח.

ux-designer - מומחה חווית משתמש

מה עושה מומחה חווית משתמש?

בין אם אתם משיגים עבודה בסטארט-אפ ובין אם בתאגיד גדול, תפקידכם בתור מעצב UX יהיה מעורב ישירות בתהליך אשר הופך את המוצר ליעיל, בר שימוש ומהנה עבור שוק היעד של החברה המדוברת. בין אם אתם מנהלים צוות גדול ובין אם אתם עובדים לבד, תהליך חוויית המשתמש עצמו נותר ללא שינוי ובדרך כלל עובד בסדר הבא:

  • מחקר משתמש – כרוך בניהול שיחות עם משתמשים אמיתיים בתוך שוק היעד לגבי המוצר. אם עדיין לא קיים מוצר, מדברים עם לקוחות על מוצרים דומים ומגלים מה רוצים. אם המוצר קיים, שואלים שאלות על תחושותיהם של האנשים בעת ניווט בעיצוב הנוכחי, ומידת הקלות של מציאת המידע אותו הם מחפשים. בחלק זה בתהליך ניתן להשתמש בשיטות מסוימות, כגון: שאלונים, דיונים בקבוצת מיקוד, סקרים מקוונים, וניתוח משימה.
    • הערה: אם עיצובים נוצרים מתוך מחשבה יצירתית בלבד ללא התייחסות לנתונים ממשיים, זה לא באמת עיצוב של חוויית משתמש.
  • עיצוב – כרוך בחשיבה על אופן הסתגלות המוצר/השירות להתנהגות הנוכחית של הצרכן (זה מזוהה על-ידי מחקר משתמש). עיצוב המוצר מתרכז סביב הפונקציונליות והשימושיות, ולא סביב המראה שלו. במהלך שלב זה משתמשים בטכניקות הבאות לצורך עיצוב מסע המשתמש: ארכיטקטורת מידע, יצירת תרשימי רשת, ובניית אב-טיפוס.
  • בדיקה – כרוכה בביצוע בדיקה שהשינויים שבוצעו במהלך שלב העיצוב עומדים במבחן. זן דרך נהדרת להיפטר מבעיות או קשיים של משתמשים אשר לא היו גלויים בשלב העיצוב, לפני תחילת שלב היישום. קיימות שיטות בדיקה רבות, כגון: בדיקת A/BB, בדיקת שימושיות, ובדיקת שמישות מרחוק.
  • יישום – כרוך בעבודה צמודה עם מפתחי רשת לצורך השגת המטרה הסופית. מפתחי רשת עובדים כדי להפוך רעיונות עיצוב לאתר ממשי ופעיל. חשוב לשמור על מעורבותם של המפתחים לאורך התהליך כדי להפוך את השלב האחרון הזה לקל יותר עבור כל המעורבים בו.

מעצב UX אחראי על כל התהליך ועל הוצאתו לפועל. עם זאת, חברות גדולות בדרך כלל מחלקות את התפקיד הזה למספר תפקידים קטנים יותר, כאשר כל אחד מתמקד בחלק אחד בלבד. כמו כן, נדרשות מיומנויות גנריות רבות יותר כדי להיות מעצב חוויית משתמש מעולה, כגון: מנהיגות, תקשורת, ניהול פרויקטים, והיכולת להציג נתונים בפני חברי הצוות.

כיצד ניראה מקום עבודתו של מומחה חווית משתמש?

מספר העסקים אשר מעסיקים מעצבי UX צופים התרחבות משמעותית במהלך העשור הבא, כאשר יותר ויותר חברות מבינות את הערך שהם מביאים הן לצרכן והן לעסק.

החוקזות של היחיד צריכות לקבוע מה יהיה מקום העבודה הטוב ביותר עבורו. לדוגמה:

  • אם אתם נהנים ממעורבות בכל פרט בתהליך חוויית המשתמש, אז ייתכן שיתאים לכם סטארט-אפ. כמובן שזה יצריך אחריות רבה יותר וללמוד הכל מאפס.
  • אם אתם נהנים מחלק מסוים בעיצוב חוויית המשתמש, לדוגמה בדיקה, אז עבודה בצוות בתאגיד גדול יכולה להיות שידוך טוב.
  • אם אתם אוהבים להסתכל על התמונה הגדולה ולפקח על הפרויקט, אז עבודה בתאגיד גדול וניהול של צוות חוויית המשתמש יכולה להיות המקום שבו תרגישו הכי בנוח.

מה ההבדל בין מומחה חווית משתמש לבין מומחה ממשק משתמש (UI)?

מעצבי ממשק משתמש (UI) מתמקדים בפריסה ובעיצוב הממשי של כל מרכיב אתו המשתמש מקיים אינטראקציה, בעוד שמעצבי חוויית משתמש (UX) מפנים את תשומת לבם לאינטראקציות אותן מקיים המשתמש עם המרכיב כמו גם עם זרימת המוצר הכוללת. לעתים קרובות מעצבי UI ו- UX עובדים ביחד, כמו גם עם מפתחי אפליקציות, כדי לבנות מוצר אשר מושך מבחינה חזותית ונעים לשימוש.

מה בעצם עושה מעצב ממשק משתמש?

מעצבי UX עושים דברים שונים על בסיס יום-יומי, בהינתן הפרויקט ומצב פיתוחו.

בשלבים ראשונים של הפרויקט, מעצבי UX יעסקו בעיקר במחקר משתמש ולאחר מכן יתכננו אינטראקציות באמצעות יצירת תרשימי רשת ובניית אבי-טיפוס עבור הפרויקטים שלהם, אותם הם יבדקו לאחר מכן באמצעות היוריסטיקות שונות ובאמצעות משתמשים חיצוניים אמיתיים.

במהלך הפיתוח, הם ימשיכו לבצע בדיקות ושינויים בשלבי הפיתוח השונים ובמוצר ההתחלתי, תוך עבודה עם מעצבי UI ומפתחים לצורך שיפור המוצר והאינטראקטיביות שלו.

לאחר השקת המוצר, מעצב UX יכולים לנתח את מדדי המשתמש כדי לעקוב אחר תוצאות העבודה שלהם ולהמשיך לבצע שינויים בכל נקודת חיכוך בה הם עשויים להבחין.

מה זה עיצוב UX?

עיצוב חוויית משתמש (UX) הוא תחום שאחראי על הזרימות והאינטראקציות הכוללות של המוצר, ומנסה למזער חיכוך עבור משתמשים ולהבטיח שהמוצר הסופי הינו קל לשימוש. אמנם זה יכול להיות מיושם כמעט בכל תעשייה אשר פונה למשתמשים, משתמשים בו בעיקר בתעשיית ההיי-טק בעת עבודה על יישומי תוכנה אשר פונים למשתמש.

לאפיון חווית משתמש עבור הפרויקט שלך, צור עמנו קשר לתיאום פגישה עוד היום. פיתוח אפליקציות Gapps – חברה שלא רק מפתחת אפליקציות, היא יוצרת עולמות חדשים.

כתבה מומלצת: 3 מיתוסים בעיצוב חווית משתמש

3.6/5 - (12 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה