Swift אל מול Objective-C: מבט על שפות התכנות של iOS
ILS

Swift אל מול Objective-C: מבט על שפות התכנות של iOS

Swift אל מול Objective-C: מבט על שפות התכנות של iOS

בשנת 2014, Apple השיקה את Swift, שפת תכנות חדשה לאפליקציות מובייל של iOS שהעניקה למפתחי iOS חלופה ל- Objective-C, קבוצת על מונחת עצמים של שפת התכנות C שעד כה הייתה הליבה של פיתוח iOS. Swift נועדה להתאים לכל כלי הפיתוח הקיימים של iOS – Xcode, Objective-C, והתשתית Cocoa – אך המשמעות של קלות השימוש בה והתכונות המשופרות היא שהשפה מתחילה להחליף במהירות את Objective-C. במאמר זה, אנחנו נחקור מספר סיבות לכך שכדאי לך להתחיל להשתמש בשפת התכנות Swift עבור הפרויקט הבא שלך לפיתוח אפליקציית iOS, אם טרם עשית זאת.

Swift מהירה יותר, פשוטה יותר, ומאפשרת למפתחים להיות יותר פרודוקטיביים

הרבה ממה שעליו מבוססת מערכת ההפעלה OS X מגיע ממורשת טכנולוגית מימיה הראשונים של Apple, וכל המרכיבים החדשים של OS X מבוססים על Objective-C – לרבות אפליקציות מובייל. בסיסן של החוזקות של Objective-C נמצא בממשקי משתמש גרפיים (GUI) ובתשתית שלה אשר עשירה באפשרויות שונות, אך בהשוואה לשפות החדשות, היא מסורבלת למדי.

כאשר החומרה והתוכנה של מערכת ההפעלה iOS התפתחו והשתפרו, והצטיידו בזיכרון ובמעבדים טובים יותר, Apple הצליחה לפתח שפה יעילה שהתאימה בצורה טובה יותר לפיתוח מהיר של אפליקציות, וכמו כן טיפלה בכמה מהחסרונות של Objective-C. על ידי התנערות מחלק מה”מטען” שהגיע עם שפת C בת ה- 30+ שנים, Swift נועדה להפוך את חייהם של מפתחי iOS לפשוטים יותר ופרודוקטיביים יותר.

תאימות לתשתית Cocoa Touch ושפת Objective-C

תשתיות הן ספריות של מודולים של קודים שהופכות את פיתוח האפליקציות למהיר יותר ויעיל יותר עבור המפתחים. תשתיות הקשורות למערכות ההפעלה של Apple הן Cocoa (עבור OS X) ו- Cocoa Touch (עבור iOS). עם מודולים שכתובים בשפת Objective-C, Cocoa Touch נועדה במיוחד עבור מכשירים המבוססים על מגע, כגון מכשירי iPhone ו- iPad. אז מהי משמעות הדבר עבור שפה חדשה כגון Swift?

Swift מתאימה לחלוטין ל- Objective-C כאשר מפתחים אפליקציות ב- Cocoa Touch, תשתית המובייל של iOS. היא עובדת לצד Objective-C, לכן מפתחים יכולים ליצור ממשק בין שתי השפות, וליצור אפליקציה עם שפות מעורבות, ובכך לנצל את השכבות של Cocoa Touch עם Swift, ואת השכבות של Swift עם Objective-C. שכבות חליפיות, תבניות עיצוב וממשקי תכנות אפליקציות מקלים על הבחירה של המפתח.

העברת הקוד מ- Swift ל- Objective-C היא גם דבר פשוט. מפתחים יכולים לנצל את התכונות המתקדמות של Swift על ידי החלפת חלקים מקוד האפליקציה שנכתבו בשפת Objective-C ב- Swift.

Swift נועדה לעבוד עם התשתית Cocoa Touch; עליך פשוט להגדיר את סביבת הפיתוח של Swift ב- Xcode. לאחר מכן, יבא את התשתיות של Cocoa, את ממשקי תכנות האפליקציות, ואת המודולים של הקוד Objective C בכדי לצאת לדרך.

יתרונות מרכזיים של Swift כוללים:

  1. Swift עובדת מהר יותר – מהר כמעט כמו ה- C++. ועם הגרסאות החדשות ביותר של Xcode שיצאו ב- 2015, היא מהירה אף יותר.
  2. יותר קל לקרוא וללמוד את Swift מאשר את Objective-C. Objective-C היא בת יותר משלושים שנים, וזה אומר שהתחביר שלה מסורבל יותר. Swift מפשטת את הקוד ומזכירה יותר אנגלית קריאה, בדומה לשפות כגון C#, C++, JavaScript, Java, ו- Python. מפתחים אשר בקיאים בשפות האלה יכולים לצפות ללמוד את Swift מהר למדי. כמו כן, Swift דורשת פחות קוד. בעוד ש- Objective-C עושה שימוש בעודף מילים כאשר מדובר במניפולציית מחרוזת, Swift משתמשת באינטרפולציית מחרוזת, ללא ‘שומרי מקום’ או סמלים.
  3. קבצים מאוחדים מקלים על תחזוקת הקוד. ושוב, תקן ישן של שפת C מעכב את Objective-C: דרישה לשני קבצים. זה אומר שמתכנתים צריכים לעדכן ולתחזק שני קבצי קוד נפרדים, בעוד שב- Swift, זה הופך לקובץ אחד. זה דורש פחות עבודה ממתכנתים, אך לא על חשבון מהירות בקצה הקדמי.
  4. מהדרים טובים יותר = חווית קידוד טובה יותר עבור מתכנתים. Swift בנויה בעזרת Low Level Virtual Machine (LLVM), מהדר שבו נעשה שימוש על ידי שפות כגון Scala, Ruby, Python, C#, ו- Go. ה- LLVM הוא מהיר וחכם יותר לעומת מהדרי C קודמים, לכן מועבר עומס עבודה רב יותר מהמתכנת אל ה- Xcode ואל המחשב.
  5. המשמעות של העדר מצביעים היא ש- Swift היא מהירה יותר. Objective-C, כמו שפות C אחרות, משתמשת במצביעים – שיטה לחשיפת ערכים שנותנת למתכנתים גישה ישירה יותר למידע. הבעיה עם מצביעים היא שהם יכולים לגרום לרגישויות באבטחה. כמו כן, הם יוצרים מחסום למציאה ותיקון של תקלות. עם זאת, עם Swift, אם המצביע של הקוד שלך נעדר ערך (ערך אפסי), במקום להמשיך ולהריץ את האפליקציה, היא גורמת לאפליקציה ליפול ומאפשרת לך לאתר ולתקן את הבעיה במקום. יהיה לך קוד נקי יותר ותבזבז פחות זמן על חיפוש אחר תקלות בהמשך הדרך.
  6. ניהול זיכרון טוב יותר. “דליפות זיכרון” יכולות להתרחש באפליקציות ובתכנות מונחי עצמים, והן מפחיתות את הזיכרון הזמין עבור פעולת האפליקציה וגורמות לכשל באפליקציה. בדרך כלל, ממשקי תכנות האפליקציות של Cocoa Touch תומכים ב- Automatic Reference Counting (ARC), דרך יעילה להתמודדות עם ניהול זיכרון. אך בהקשר של ממשקי תכנות אפליקציות בגרפיקת ליבה, ARC אינו זמין – זה תלוי במפתח. זאת מלכודת נפוצה כאשר אפליקציה משתמשת במאגרי נתונים גדולים, וידאו, או גרפיקה. כאשר נעשה שימוש בזיכרון רב מדי במהלך דליפת הזיכרון, אפליקציה יכולה להיכבות על ידי מערכת ההפעלה. בכדי לתקן זאת, Swift תומכת ב- ARC בכל ממשקי תכנות האפליקציות, ומשמעותה של היציבות הזאת היא שמתכנתים נדרשים לבזבז פחות זמן על התמקדות בניהול זיכרון.

מהו עתידה של Objective-C?

בעוד שאפליקציות קיימות רבות אשר כתובות ב- Objective-C יצטרכו להישמר (כלומר, Objective-C לא תחדל להתקיים בזמן הקרוב), ממשקי תכנות האפליקציות הקיימים של Apple דורשים מידה מסוימת סיגול קוד לעבודה עם Swift. כמו כן, עדכוני Xcode גרמו לה להשתנות ולהתעדכן.

מחפש חברת פיתוח אפליקציות מקצועית לפרויקט שלך? צור קשר עם המומחים שלנו עוד היום: 0723726002

 

2.7/5 - (3 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה