מילון מציאות רבודה
ILS

מילון מציאות רבודה

מילון מציאות רבודה

כל מה שאתם רוצים, וצריכים, לדעת על מציאות רבודה!

מציאות רבודה זו טכנולוגיה שיוצרת השתקעות ויש לה שפה משלה. מילון המונחים הזה של המציאות הרבודה צריך לעזור לענות על השאלה “מה זו מציאות רבודה?” ולהאיר אור על פרטים בסיסיים רבים שקשורים לפיתוח אפליקציות בתחום המציאות הרבודה. אם ישנו מונח שאתם סקרנים לגביו אך לא ראיתם אותו ברשימה, צרו עמנו קשר בכתובת info@gapps.co.il עם השאלה שלכם.

יסודות המציאות הרבודה

וידאו אינטראקטיבי

וידאו עם תכונות, כגון נקודות חמות, שקוראות למשתמש ליצור אינטראקציה עם הוידאו.

וידאו במסך כחול

נפוץ בחוויות מציאות רבודה, וידאו במסך כחול מאפשר הקרנה של תוכן וידאו על גבי סביבה חיה. הוא מוגדר כתצלום וידאו על רקע ייחודי בעל צבע בהיר (לעתים נקרא “מסך ירוק”). העסקים הטובים ביותר בתחום הפקת וידאו ממליצים להשתמש ברקעים בצבע ירוק או כחול לקבלת התוצאות הטובות ביותר. הטכניקה הזו מאפשרת לעורך הוידאו להסיר את האזורים הבהירים בתצלום ולהחליף את האזורים האלה בפיקסלים שקופים. לעתים קרובות משתמשים בטכניקה הזו בתשדירי מזג האוויר בחדשות מקומיות בטלוויזיה.

מעקב נרחב

מאפשר לכם להפעיל את חוויית המציאות הרבודה עם הסמן לעקיבה בתצוגת המצלמה, ולהמשיך את החוויה אפילו כשאתם לא עוקבים אחרי התמונה. זה שימושי במיוחד לצורך החזייה של עצמים גדולים או מורכבים שעשויים להיות גדולים יותר מהסמן לעקיבה.

מציאות מדומה

הדמיה ממוחשבת של תמונה או סביבה תלת ממדית שאיתה יכול ליצור אינטראקציה בצורה פיזית או אמיתית לכאורה אדם שמשתמש בציוד אלקטרוני מיוחד, כגון האוקולוס ריפט.

מציאות רבודה (AR)

מציאות רבודה זו טכנולוגיה אשר מרכיבה תמונות ממוחשבות, וידאו ממוחשב או מודלים תלת ממדיים ממוחשבים על גבי תצוגת העולם האמיתי של המשתמש. מציאות רבודה משתמשת במצלמות או בחיישנים כדי למפות ולזהות סביבה חיצונית.

מציאות רבודה ללא סמנים (גם: ניווט עיוור)

מציאות רבודה שממפה את הסביבה הפיזית בזמן אמת. לעתים קרובות משתמשת במצלמת הסמארטפון ובחיישנים כדי למקם עצם מדומה בחדר ללא הצורך בסמנים לעקיבה.

נגינה של וידאו במציאות רבודה

וידאו שמעוגן במרחב תלת ממדי (בדרך כלל מונח על גבי הסמן לעקיבה) תוך שמירה על תצוגה של הסביבה הפיזית בניגוד לנגינה במסך מלא.

נקודות חמות

נקודות בתוך חוויית המציאות הרבודה שעליהן ניתן ללחוץ כדי לחשוף תוכן או אפשרויות נוספות. את הנקודות החמות ניתן להנפיש ולרוב הן מופיעות כעיגול זוהר.

סמן לעקיבה (גם: ניתן למעקב, טריגר, מרקר, סמן מציאות רבודה)

התמונה שמזוהה על-ידי היישום, שמפעילה את חוויית המציאות הרבודה. תמונות עם ניגודיות גבוהה ותכונות ייחודיות עם פינות חדות הן עמודי התווך של תמיכה בזיהוי תמונה.

שכבת מציאות רבודה

תמונה או גרפיקה אשר מורכבות על גבי הסמן לעקיבה (ראו “סמן לעקיבה”).

סוגי אפליקציות מציאות רבודה

אפליקציות לצפייה במציאות רבודה

יישום מציאות רבודה כגון Layar או Aurasma אשר מיועד לספק חוויות צפייה של מציאות רבודה על פני מותגים שונים וסוגי תוכן.

אפליקציות של אירוע מותאם אישית

יישום מציאות רבודה עם 1 עד 5 חוויות, שנעשה בו שימוש לתערוכה או אירוע חי אשר מופץ למכשירי iPad ייעודים עבור האירוע. יישומי אירוע אינם זמינים ב- Apple App Store או ב- Google Play. ליישומי אירוע בדרך כלל יש תוחלת חיים של 3 עד 6 חודשים.

אפליקציה מותאת אישית לעומת אפליקציה אוניברסלית

יישום מותאם אישית הוא יישום שממותג עבור לקוח ומפותח ומאושר לשימוש על-ידי לקוח אחד. יישום אוניברסלי הוא יישום שמיועד לספקים (כלומר, Aurasma או Layar) אשר משתמש ביישום יחיד ואוניברסלי כדי לצפות בחוויות המציאות הרבודה של כל המשתמשים. Marxent היא ספקית של יישום מציאות רבודה מותאם אישית.

יישום של מערכה מותאמת אישית

יישום מציאות רבודה עם 1 עד 5 חוויות אשר מפורסם וזמין בחנויות היישומים Apple App Store ו/או Google Play.

פלטפורמות וטכנולוגיות של מציאות רבודה

Qualcomm® Vuforia™

Vuforia היא פלטפורמת תוכנה שמשתמשת בזיהוי תמונה מתקדם, עקבי, ורב תושייה מבחינה טכנית המבוסס על ראייה ממוחשבת ומציע מערך רחב של תכונות ויכולות. Marxent היא הספקית המועדפת של Qualcomm Vuforia.

Unity 3D

Unity 3D זהו מנוע משחק חוצה פלטפורמות שפותח על-ידי טכנולוגיות Unity. נעשה בו שימוש לפיתוח משחקי וידאו לתוספי רשת, פלטפורמות לשולחן עבודה, קונסולות ומכשירים ניידים. Marxent משתמשת ב- Unity 3D כדי להטמיע דגמים תלת ממדיים בתוך יישומים של מציאות רבודה.

VisualCommerce® (V-Commerce) מסחר חזותי

פלטפורמת מציאות רבודה בלתי מוגבלת’ לתוכן שניתן לאחסנו ולהורידו. יישומי Visual Commerce בדרך כלל מפותחים ככלי לתמיכה במכירות, ניסוי מוצר מדומה, עם האפשרות לרכישה. פלטפורמת ה- V-Commerce™ מיועדת ליישומי מציאות רבודה אשר יורחבו עם הזמן, ויוסיפו תוכן חדש או חוויות חדשות.

פרסום ופיתוח של יישומי מציאות רבודה

Android

מערכת הפעלה על בסיס קוד פתוח למכשירים ניידים שנוצרו על-ידי Google.

Apple App Store

חנות היישומים של Apple לרכישה והורדה של יישומים לשימוש במכשירי Apple כגון iPhone ו- iPad.

Google Play

החנות המקוונת של Google לרכישה והורדה של יישומים לשימוש בסמארטפונים וטאבלטים על בסיס Android, Google TV ומכשירים דומים אחרים.

iOS

מערכת הפעלה בה נעשה שימוש במכשירים ניידים שנוצרו על-ידי Apple.

פרסום אפליקציות

פרסום יישומים מאפשר למשתמשים להוריד את היישום דרך Apple App Store ו/או Google Play.

לפרטים נוספים בקשר ליישומי מציאות רבודה ותיאום פגישה, צור עמנו קשר, Gapps – חברת פיתוח אפליקציות ישראל. טלפון: 0723726002

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה