איך להרוויח כסף מאפליקציית מובייל בלי להסתבך
תוכן עניינים
מזל טוב! בניתם אפליקציה, וההתרגשות גדולה. זה בהחלט צעד משמעותי לכל מי שנכנס לעולם בניית האפליקציות ומרגיש שיש לו בשורה להביא לעולם.
כמו שכולנו יודעים, העולם התחיל להשתנות בזכות דברים קטנים שאנשים מן השורה חשבו עליהם עוד הרבה לפני עידן האפליקציות. וכאשר האפליקציות נכנסו לחיינו אין ספק שהחיים השתנו כליל.
מי ידע שלא נוכל לחיות בלי וייז, בלי ביט ובלי פייבוקס או אם נלך לכיוון המשחקים, יש משחקים שכולנו פשוט לא יכולים בלעדיהם.
שאלת השאלות של כל מי שאי פעם בנה אפליקציה היא איך להרוויח כסף מאפליקציית מובייל אבל באופן שיהיה ראוי ומכובד.
התשובה לכך היא מוניטיזציה עם אסטרטגיה שתסייע לכם לקבל את הרווח הגדול ביותר עבור האפליקציה שלכם. כבר ברמת תכנון האסטרטגיה עליכם לתור אחר מוניטיזציה מתאימה ולבחור באופציה שהכי תתאים לכם ברמה האישית, ובהתאם למטרה העסקית שלכם.
מהי מוניטיזציה?
מונטיזציה היא הדרך שבה מרוויחים כשמשקיעים בנכס ספציפי שהופך תנועה למזומן. למשל אפליקציה שמתחילה להכניס רווח למפתחים היא אפליקציה שמתחילה לפתח תהליך איכותי של מוניטיזציה על סמך כמות המשתמשים, כמות הכניסות, כמות ההורדות וההקלקות ועוד ועוד.
בבחירה במוניטיזציה מתאימה עבור האפליקציה שלכם תוכלו לייצר תזרים איכותי של הכנסה, לשפר תוך כדי תנועה את חוויית המשתמש של האפליקציה וליהנות מנכס איכותי דיגיטלי שמניב לכם רווחים ולא רק, גם איכות חיים המתאימה לעידן הדיגיטלי הנוכחי.
כך תיצרו תהליך איכותי לבחירת מוניטיזציה מתאימה לאפליקצייה
- הכרת קהל היעד
כמו כל תהליך של קידום או בנייה של נכס דיגיטלי, חשוב להכיר את הקהל שלכם ולהבין האם פילוח קהל היעד הוא נכון. מה דפוסי השימוש של הקהל, איך הוא מתנהג ברשת, מה הוא אוהב ובכלל, מיהו?
על סמך הבנת מי הקהל, והכרת הקהל היטב דרך תחקור רשת איכותי תספקו ערך לאוכלוסיה של משתמשים שזקוקים לאפליקציה שלכם ויוכלו להפיק ממנה ערכים יומיומיים וגם יהיו מוכנים לשלם עליה את הסכומים הרלוונטיים כדי להמשיך וליהנות ממנה בהמשך.
- פרסום ממוקד
באמצעות פרסום ממוקד תעודדו את קהל היעד שלכם להוריד את היישום. לרוב סוגי הפרסום הם פרסומת המועברת בנקודת מעבר בתוך היישום עצמו דרך סרטונים, פרסומת באנרים, פרסומות של פרסים בתוך יישומים אחרים או היישום עצמו ופרסומות התראה.
ישנה גם אופציה לפרסומת מקומית על בסיס של תוכן איכותי המופיעה בעדכוני היישום. כמו כן, היישומים לרוב גם פותחים דף עסקי בתוך רשתות חברתיות המאפשר להם גם להקים קמפיינים ממומנים דרכם הם מגיעים אל קהלי יעד בתוך רשתות חברתיות ולאו דווקא בחנויות האפליקציות.
באופן כללי נכס דיגיטלי שאתם מקימים רצוי ואף מחייב שיהיה לו שיווק דיגיטלי איכותי הפרוש גם על פני גוגל, וגם על פני הרשתות החברתיות כך שתוכלו לכסות את קהל היעד שלכם באופן הנרחב ביותר. מן הסתם, פעולות אלו מומלץ שייעשו אך ורק על ידי אנשי המקצוע הטובים בתחום.
4 אופציות פופולריות להרוויח מהאפליקציה שלכם
-
פרסום
כל מי שמקים קמפיין ממומן בתחום הזה שואל איך להרוויח כסף מאפליקציית מובייל באמצעות פרסום. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שאם אתם לא מתכננים על רווח ישיר מהמשמשים באפליקציה הפרסום היא שיטה איכותית ואפקטיבית. רק דאגו שהפרסום לא יהיה פוגעני כלפיי המשתמשים, או לא יטריד אותם מדי.
-
הורדת האפליקציה בתשלום
זה די ברור שהדרך הכי ישירה ליצור רווח באמצעות האפליקציה היא למכור אותה בתשלום. חשוב לתמחר את האפליקציה במחיר ריאלי, להציג אותה כייחודיית, חדשה, שהולכת לשנות למשתמשים בה את החיים וכמובן לבדל אותה באופן משמעותי מיישומים המוצעים בחינם. חשוב שמי שמשלם ידע שהוא מקבל ערך. את ההורדה בתשלום יש ליישם כאשר יש שיווק חזק ונוכחות משמעותית ברשת.
-
רכישות מתוך האפליקציה
אם אנחנו מדברים על משחקים, רכישות מתוך האפליקציה היא אחת מהדרכים היותר פופולריות להרוויח כסף. יחד עם זאת, אם זוהי אפליקציה שמוכרת שירות או מוצרים הרכישות הללו פחות יפעלו. עליהן לתת תמריץ, ערך, המשתמש צריך לדעת שהוא מקבל משהו באותו הרגע שהולך לקדם אותו בתוך האפליקציה.
רכישה בתוך היישום יכולה כמובן גם להתבצע בתוך אפליקציה המעניקה שירות קמעונאי או חנות, כל עוד היא מוסיפה ערך ריאלי למשתמש. דאגו להפוך את חוויית המשתמש למשתלמת מספיק על מנת שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות או לא ינטשו את האפליקציה.
-
מודל הפרימיום והמנויים
מודל פרימיום ומנויים מאפשר אופציות באפליקציה שלא מתאפשרות למי שאינו מנוי רגיל או מנוי פרימיום. במקרה כזה צריך לוודא שהתכונות המתקדמות אכן מעניקות ערך למשתמש שאין באפליקציית הבסיס. המודל יכול למשוך את העין, לגרום למשתמשים לשלם תשלום ראשוני, אך הוא חייב להתחדש ולהיות מספיק מעניין ומרגש על מנת שאלו ימשיכו לחזור, לרכוש ולהישאר מנויים קבועים.
מוניטיזציה איכותית היא זו שמביאה את האפקטיביות המלאה והטובה ביותר המניבה את מקסימום הרווחים מתוך היישום. אפשר להשתמש כמובן בשילוב של כמה אסטרטגיות, אך חשוב שתדעו שהשוק מוצף באופציות מגוונות ועל מנת שלא תתבלבלו, רצוי שתהיו מלווים באנשי המקצוע הטובים ביותר.
ליווי מקצועי איכותי עם נסיון וותק יעניק לכם ביטחון, גב, ואוזן קשבת במקרה הצורך. והכי חשוב, יאפשר לכם להמשיך לנהל את המותג כראוי, בזמן שהטיפול הדיגיטלי נמצא בידיים מקצועיות ובטיפול מסור.