תוכן עניינים
אפליקציות הפכו להיות חלק מהחיים שלנו בין אם אנחנו מעוניינים בכך ובין אם לא, ולכן כיום כשאנחנו יוצרים אפליקציה חשוב שנדע שליצור את האפליקציה, ובקריאטיביות נהדרת כמובן יש לציין, זה פשוט לא תמיד מספיק.
כשאנחנו יוצרים אפליקציה חשוב שנדע גם איך לשווק אותה ולקדם אותה. היכולת שלנו לעשות את זה בצורה איכותית תעניק לה את פילוח קהל היעד הנכון, והתנועה המתאימה תגיעה אל האפליקציה.
איך לקדם אפליקציה בלי להסתבך
אין ספק שכל הנושא של קידום אפליקציה הוא לא דבר שמוכר לכולם, ולמעשה תחום יחסית חדש. לא אחת הוא מרגיש כמו קידום אתרים קלאסי אורגני רגיל. הסיבה לכך היא כי בסך הכל המטרה היא לקבל חשיפה גבוהה ותנועה לאפליקציה שהרגע הקמנו ואנחנו מעוניינים לקדם אותה.
הגורמים המשפיעים בדרך כלל על ביצועי אפליקציה בחנויות האפליקציות הם כותרת המשנה בחנות האפליקציות, עמודים בשפות מתורגמות, כמות ההתקנות ושם האפליקציה. במערכות קיימות גם אופציות להזנת מילות מפתח להן יש תפקיד מהותי בתהליך.
זה נכון שכל פרמטר חשוב, יחד עם זאת חשוב להבין אילו פרמטרים חשובים ביותר:
- מילות המפתח
למילות המפתח יש משקל רב בכל מה שקשור לקידום בכלל ולאפליקציות בפרט. בין אם מדובר בקידום אתר אורגני ובין אם מדובר בנושא של קידום אפליקציה חשוב לדעת שיש לבצע פילוח מילות מפתח איכותי הרלוונטי לאפליקציה ולמותג העומד מאחוריה.
- תיאור ארוך ואיכותי
לתיאור יש משמעות מהותית לנושא של קידום אפליקציות. הקפידו למלא את התיאור בשורות הראשונות המוצגות בחנויות האפליקציות, גם אם הגולש לא ילחץ על תיאור מלא. בבקאופיס, תיאור מלא מעניק לכם קידום איכותי.
- ויזואליות
אמצעים ויזואליים משפיעים על דירוג האפליקציה ועל הקידום שלה, אך הם לא באמת עושים נזק בכל מה שקשור לאחוזי הפתיחה של הדף. למשל, האייקון צריך להתאים לאווירת האפליקציה, האפליקציה צריכה להיות מעוצבת בהתאם למה שהיא מייצגת. אם למשל האפליקציה קשורה לתחום הלייף סטייל אז שתהיה מעוצבת בהתאם. אם זו אפליקציה רפואית, אז שהצבעים יהיו ‘רפואיים’ ועוד.
- צילומי מסך
לצילומי מסך יש השפעה ויזואלית חזקה. קל ליצור את סיפור האפליקציה דרך צילומי המסך והם מאפשרים לנו להעביר את האווירה שהאפליקציה מצליחה ליצור. יש כמובן הגבלה של כמות צילומים, אבל חשוב לדעת שזה חלק מהותי מהסיטואציה של קידום אפליקציה איכותי.
סרטונים בעמוד האפליקציה, זה נותן אינדיקציה
אם אתם פחות מתעסקים בתחום סביר להניח שלא תדעו שחנויות האפליקציות מאפשרות להעלות גם סרטונים באורך של עד שלושים שניות. גוגל פליי מגבילים נכון לכרגע לסרטון אחד, בעוד שאפסטור מאפשרים עד שלושה סרטונים.
אם אתם מחפשים לדעת איזה אלמנטים עובדים הכי אפקטיבי חשוב שתדעו שבחינת האלמנטים יעשו את העבודה נהדר ויעניקו לכם אינדיקציה איכותית לגבי בחינת ההשפעה על ביצועי האפליקציה. אפשר לעשות זאת בגוגל פליי דרך כלי המפתחים ובאפסטור צריך לדעת כי לא תמיד זה מתאפשר. את השינויים באופן כללי מומלץ לבצע בדפי נחיתה של אותן מודעות או אתר אינטרנט שנמצא בסביבת פיתוח של אותה אפליקציה.
ביקורות, דירוגים והאפליקציה שלכם
בכל מה שקשור לביקורות ולדירוגים אין ספק שיש כאן השפעה ישירה ומשמעותית לא רק בתחום של אפליקציות, אלא באופן כללי. הטיפול בביקורות ובדירוגים מאד חשוב מהסיבות הבאות:
- ביקורות
המענה שלכם לגולשים גם מאד חשוב ברמת הביקורות, ולכך קוראים ניהול משברים. זה לא ישפיע על הדירוג, אבל זה כן ישפיע על המוניטין ועל הנוכחות שלכם ברשת. אם הגולשים מעירים לכם על עדכונים או בעיות, התייחסו עניינית להערות שלהם, ודאגו גם לעדכן אותם כאשר העדכונים מתבצעים.
- דירוג
כיום אפשר לבקש דירוג מהגולשים בכל אפליקציה שעולה לאוויר, וחשוב כאן התזמון כמובן. אם האפליקציה מורכבת, הגיוני שהגולש יקח את הזמן עד שהוא יצליח ‘לפצח’ אותה. ולפעמים הגולש גם עלול לנטוש אותה. דעו מתי להפעיל את בקשת הדירוג, ממש באמצע השימוש, לא בהתחלה מדי, וגם לא בשלב מאוחר מדי. אם הגולש לא מגיב לדירוג חכו מספר ימים או מספר פעולות שהוא מבצע עד שאתם מבקשים ממנו שוב, וזאת על מנת לא להטריד את הגולש.
- מעקבים ומדידות
ככל שמדובר על מעקבים ומדידות, רצוי להבין מהי התמונה המלאה. באבחונים השונים והבדיקות שלכם לאפליקציה, בדקו את מספר הכניסות, את מספר ההתקנות וכל נתון המעניק אינדיקציה על תפעול שאינו תקין. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שכניסה נמוכה יכולה להעיד על דירוג נמוך, או טקסט שאינו מספיק מעניין.
במערך המעקבים והמדידות חשוב לבדוק את היחס בקטגוריות ספציפיות רלוונטיות המתאימות לכם באופן אישי. היכולת הזאת תעניק לכם אינדיקציה לגבי האם תקציב הפרסום שלכם ‘מתבזבז’ או האם הוא מתוקצב נכון ואחוזי ההמרות בקידום הממומן איכותיים.
עבודה גם מאחורי הקלעים
בכל מה שקשור אל עבודה מאחורי הקלעים הקשורה לקידומים, חשוב להבין שמדובר בהתערבויות בפלטפורמות דיגיטליות בין היתר, על מנת להפיץ את האפליקציה. כיום בכל רשת חברתיות יש קבוצות ייעודיות למגוון של נושאים החל מנושאי לייף סטייל ועד לנושאים מקצועיים.
ישנם גם פורומים מקצועיים שיש בהן קהילות איכותיות של אנשים העוסקים במגוון של תחומים, ושם אפשר בהחלט להפיץ את האפליקציה. אך עשו זאת בדרך מתוחכמת, נעימה, בהתערבבות בנושאים ובדיונים ולא בצורה שיווקית מאסיבית שתגרום להוצאתכם מן הקבוצות, או לחסימה שלכם מהפורומים.
שיווק איכותי בין אם דיגיטלי ובין אם נעשה באופן אורגני חשוב שייעשה בחוכמה, אחרת, הוא לא יהיה אפקטיבי מספיק.