ממשק המפתחים של גוגל פליי
ILS

ממשק המפתחים של גוגל פליי

google-play גוגל פליי

8 שלבי בדיקה עבור מפתחי גוגל פליי

  • למעבר לגוגל פליי לחץ כאן
  • לפני שתעבור, תן הצצה על סרטון הפרומו המדהים של גוגל!

גוגל פליי מעניק המון אפשרויות לשיווק אפליקציות וחיבור עם משתמשים. אבל בתחילת הדרך כשמתחילים עם בדיקות בטא (BETA testing) ובימוי השקות, מומלץ לוודא שכיסית על כל היסודות.

ממשק מפתחים - גוגל פליי

1. שפר את אבטחת חשבון המפתחים שלך

  • אם תעשה רק צעד אחד היום להגנה על אפליקציות גוגל פליי שלך – תאפשר את בדיקת האבטחה הדו-שלבית של חשבון הגוגל שלך. אם הנך עובד עם צוות מפתחים, מומלץ מאוד לעודד אותם לפעול כך גם כן.
  • שנית, מפתחי אפליקציות רבים פותחים חשבון גוגל פליי עם פרופיל גוגל האישי שלהם, למרות שמומלץ להעביר את האפליקציות לחשבון נפרד. כל ההתקנים והביקורות נותרים ללא שינוי. במידה וטרם ביצעת את התהליך, מומלץ ביותר לעשות זאת כבר עכשיו ולהעביר את כל האפליקציות לחשבון חדש.
  • כידוע, אנו מפצירים שלא לחלוק פרטים סודיים כמו סיסמאות. במקום זאת, הוסיפו כל אחד שנדרש לגשת לחשבון והעניקו לו את הרמה המינימלית של גישה בהתאם לצרכיו – ועודדו אותו לנקוט באימות הדו-שלבי של חשבונו.
  • סקור את רשימת האנשים בעלי גישה לחשבון בתכיפות, וכשמי מהם עוזב את הפרויקט, הפוך את הסרתו מהרשימה להרגל.

2. הגן על ה- Keystore שלך

על מנת לפרסם עדכון לאפליקציה קיימת, תצטרך לחתום עליו עם אותו ‘keystore’ (מספר סידורי להרשאה) בכל פעם. אם תאבד ההרשאה, תאבד את כל ההיסטוריה השמורה והביקורות, מה שיאלץ אותך להתחיל מהתחלה עם אפליקציות חדשות, שם חבילה חדש ומספר סידורי חדש – חשוב ביותר שתגן על המספר הסידורי! ראשית, בחר סיסמה מאובטחת, ואל תשתמש באותה הסיסמה בה השתמשת בחשבון הגוגל שלך. שנית, מומלץ מאוד לגבות את ה- Keystore איפשהו, אבל חשוב שלא לטעון אותו לגוגל דרייב (‘Google Drive’) בעזרת חשבון בו אתה משתמש לפרסם בגוגל פליי.

3. בדוק את כתובות האימייל שלך

כמפתח אפליקציות, מופקדת בידך האחריות לבדיקת שתי כתובות דואר אלקטרוני חשובות:

  1. כתובת הדוא”ל של בעל החשבון: גוגל משתמש בכתובת בה משתמשים לרישום למסוף המפתחים על מנת ליצור עמך קשר בנוגע לאפליקציה והחשבון שלך, כך שחשוב ביותר לבדוק אותה בתכיפות. בהתאם לצורך, ניתן להעביר את ההודעות (דרך אפשרות Forward) בג’ימייל, או להעביר את האפליקציות לחשבון נפרד.
  2. כתובת הדוא”ל של תמיכת הלקוחות: ניתן לציין את הדרך הטובה ביותר ליצירת קשר עמך לשירות תמיכה, עבור כל אפליקציה נפרדת. ודא שכתובת הדואר האלקטרוני לתמיכה טכנית בתוקף. כשיטת עבודה מומלצת, על החשבון להיות ייעודי עבור תמיכה טכנית למשתמשי האפליקציות, שנבדק באופן קבוע ולא כתובת זהה לזו שמשמת כניסה למסוף המפתחים של גוגל פליי.

4. הכר את המדיניות

תקנון המפתחים של גוגל פליי והסכם ההפצה פתוחים לכל המעוניין. שים לב שברגע שמפרסמים אפליקציה כחינמית, לא ניתן להחליפה לאפליקציה בתשלום, למרות שניתן להוסיף לתוכה מוצרים שונים, או מה שנקרא ‘in-app products‘ (מוצרי תוך-אפליקציה).

5. הרמת תהליכי צוותים

יתכן שלא מעט אנשים יהיו מעורבים בפיתוח אפליקציות גוגל פליי שלך. ודא שהתפקידים מוגדרים וברורים, ותפקידו של מי לפרסם עדכונים, לבדוק סטטיסטיקות וטיפים לאופטימיזציה, לקרוא ולענות על ביקורות משתמשים כמו גם לעקוב אחר הכנסות. ודא כי לכל הצוות גישה נכונה למסוף המפתחים. מפתחי אפליקציות רבים שהם חלק מארגון גדול מדווחים גם לצוות הרחב יותר על ביצועי האפליקציות שלהם. מומלץ לייעד מישהו לוודא שתיאור האפליקציה שלך, הגרפיקה (כולל תמונות מסך) והמחיר מעודכנים.

6. קבע את שפת ממשק המשתמש של מסוף המפתחים

לשינוי השפה אותה תרצה לראות במסוף המפתחים, פשוט הגדר את השפה הראשית של פרופיל המשתמש שלך. אם אתה דובר שפות נוספות, ניתן להגדיר גם אותן – ביקורות משתמשים בשפות האלה לא תתורגמנה באופן אוטומטי במסוף המפתחים. זו הייתה אחת הבקשות הנפוצות בקרב מפתחים רבים.

7. רענן את חומרי שיווק האפליקציה שלך

  • בצע אופטימיזציה למאגר התמונות שלך בגוגל פליי. כלול תכונה גרפית ומתוכננת היטב ברשימת הגוגל פליי שלך. קבע מיקום עבור גרפיקת השיווק שלך וצילומי המסך בכדי לשפר המרות ברחבי העולם. תוכל לעצב אייקון שנראה נהדר בעזרת יוצר האייקונים -> לחץ כאן.
  • ספק צילומי מסך במיוחד עבור טלפונים וטאבלטים שמראים פריסה אנכית ומאוזנת.
  • שפר את שיווק האפליקציה שלך. סקרים מראים שלמעלה מ-47% ממשתמשים צפויים לסמוך ולהוריד תוכן אם תשתמש בתג הרשמי של גוגל פליי. כמו כן, ודא שאתה מקשר כראוי לאפליקציות שלך. השתמש במחולל הגרפי לייצר חומרים שיווקיים -> לחץ כאן.

8. עקוב אחר התפתחויות בעולם פיתוח התוכנה

  • על מנת לוודא שאתה אכן מעודכן בהתפתחויות האחרונות והעדכונים של גוגל פליי עבור מפתחים, מומלץ לקרוא בולגים של מפתחים כמו של Gapps, עדכונים מחדשות הניוז פיד שלנו מימין וכל חומר אחר מעולם פיתוח האפליקציות העדכני.
  • בדוק הודעות במסוף המפתחים באופן קבוע.
  • עקוב אחרינו בפייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס.

בהצלחה, מצוות Gapps – יוצרים עולמות חדשים.

5/5 - (5 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה