מהו מחיר פיתוח אפליקציית מציאות מדומה?
ILS

מהו מחיר פיתוח אפליקציית מציאות מדומה?

גבר מזוקן חובש קסדת מציאות מדומה על רקע ירוק

אז, מהו מחיר פיתוח אפליקציית מציאות מדומה אתם שואלים?

לקראת שנת 2020 שוק המציאות המדומה צפוי להגיע ל- 30 מיליארד דולר. בעוד שענקיות הטכנולוגיה והמשחקים שולטות בתחום הזה, סטארט-אפים רבים ללא ספק יתפסו את נתחם מרווחי השוק. עם זאת, לפני המכירות, לפני השיווק, לפני הפיתוח יש לשאול את השאלה הבאה: כמה עולה פיתוח של מציאות מדומה?

לא קל לענות על השאלה הזאת. בדיוק כפי שלא קל להגיד כמה עולה לבנות בית. העלות יכולה להשתנות בהתאם לסדרי גודל, בהתחשב בדרישות. למרבה המזל, כמו בהערכה של עלות בניית בית, ניתן להעריך את עלויות הפיתוח של יישום מציאות מדומה ברגע שאתם יודעים מה אתם רוצים.

במאמר זה, אנו נבחן את הגורמים שמשפיעים על עלויות הפיתוח של יישום מציאות מדומה, ונראה כיצד ניתן להבטיח שיישום המציאות המדומה שלכם יתפקד בהתאם לרצונכם, ובמחיר שמתאים לתקציב הפיתוח שלכם.

גורמים שמשפיעים על עלות פיתוח מציאות מדומה

השורה התחתונה בעלויות פיתוח של מציאות מדומה מסתכמת בבחירתכם לפתח יישום מציאות מדומה למכשיר נייד, או משחק מציאות מדומה למכשיר נייד. צפו להוציא בין 40 אלף דולר ל- 70 אלף דולר על יישום מציאות מדומה נייד שאינו משחק, ובין 50 אלף דולר ל- 100 אלף דולר על משחק מציאות מדומה למכשיר נייד. אלה הם מספרים טיפוסיים, ועלויות הפיתוח יכולות להגיע לשש ספרות עבור פרויקטים מאוד מורכבים.

ללא קשר להוצאה הסופית הדרושה לבניית מוצר המציאות המדומה שלכם, עלות הפיתוח של תוכנת המציאות המדומה שלכם תוכתב על ידי הגורמים הבאים:

מחקר ופיתוח (R&D)

באופן כללי, כל ההיבטים של הפרויקט שלכם יכולים להיחשב כ”מחקר ופיתוח”. החל מכתיבת סיפורי משתמש וכלה בתכנון ההפצה, כל חלק בתהליך היצירה כרוך במחקר של האפשרויות הטובות ביותר ופיתוח הרעיונות שבהם אתם או המפתח שלכם בוחרים. אך למחקר ופיתוח יכולה להיות השפעה משמעותית על העלות הסופית.

בכל שלב בפרויקט, מפתחים יצטרכו לעצור ולחקור את הדרך הטובה ביותר להטמעת פונקציה או אפשרות. כשהפונקציות או האפשרויות האלה נפוצות, מפתח טוב יכול לקודד אותן מהזיכרון, או על ידי חישוב מהיר של חומרי הפניה.

כששלב הפיתוח כרוך בבנייה של אפשרויות ייחודיות או מורכבות, יתכן שאפילו המפתח הטוב ביותר יצטרך לעצור ולחקור כיצד ניתן לבצע את עבודת התכנון. לעתים, הטמעה של אפשרויות מתקדמות היא אינה פשוטה ודורשת ניסוי וטעיה, או “פיתוח” נוסף.

במידה שבה תוכלו להפחית את אי הוודאויות טרם הגשת הפרויקט שלכם למפתח, כך תוכלו לנסות ולהפחית את כמות הזמן שיהיה עליהם לבזבז על מחקר ופיתוח.

תוכן ותוכנה

שונה, אך מצוי בתלות גומלין

מרבית תקציב הפיתוח יוקצה לפיתוח תוכן ותוכנה. בדיונים אחרים, אנחנו עשויים לטעון שהתוכן אותו אתם מגישים והתוכנה שמספקת אותו צריכים להישקל בנפרד. עם זאת, למטרות תקצוב, קשה להפריד בין השניים. באפשרותכם להניח שככל שהתוכן יהיה מורכב יותר, כך התוכנה תצטרך להיות מורכבת יותר.

לא משוכנעים? תשקלו את הדבר הבא

יישום מציאות מדומה למכשיר נייד שמאפשר ללקוחות אינטרנט לצפות במוצרי החנות בתלת ממד דורש ממשק יחסית פשוט. עלות הקשורה ליצירה של מודלים תלת ממדיים וממשק המשתמש היא יחסית נמוכה. כעת, תחשבו על משחקי תפקידים המוניים ברשת (MMORPG) שמתקשרים בממשק לביש עם ה-  Lighthouse (מכשיר לייזר לסריקה) של HTC Vive. לא רק שהגובלות בין התוכן לתוכנה מטשטשים, אך העלות של השניים גבוהה בהרבה מהעלות של יצירת דגמים תלת ממדיים.

בין אם אתם רוצים ליצור סביבה תלת ממדית פשוטה, יישום מציאות מדומה אינטראקטיבי, או משחק מציאות מדומה אינטראקטיבי, החלטת התוכן תשפיע על הממשק שלכם, והשניים ישפיעו על עלות הפיתוח של תוכנת המציאות המדומה שלכם.

איזה סוג של תוכן יהיה לכם? האם המפתח ייצור אותו, או שמא תצטרכו להעסיק חברת צד שלישי ליצירת תוכן? וכיצד התוכן ישפיע על בחירת הפלטפורמה? כל אלה הם גורמים שאותם עליכם לקחת בחשבון בשלב מוקדם בפרויקט שלכם.

וידאו מציאות מדומה לעומת חוויה אינטראקטיבית

אולי אתם לא צריכים לספק אינטראקציה באותה המידה שבה אתם צריכים לספק חוויית צפייה תלת ממדית אשר תיצור השתקעות.  אם וידאו תלת ממדי הוא האמצעי שבו אתם בוחרים, ישנה חומרה רבה אשר זמינה לצילום והפקה של תוכן וידאו תלת ממדי – ברמה החצי מקצועית וברמה המקצועית. קיימות מספר מערכות זולות ליצירה עצמית של וידאו תלת ממדי, ומצד שני ישנן חברות שמתמחות בהפקת וידאו תלת ממדי. המחירים עבור מערכות וידאו מהסוג “עשה זאת בעצמך” נעות מכמה מאות דולרים, בעוד שמערכות וידאו מקצועיות לצפייה ב- 360 מעלות יכולות לעלות עד 10,000 דולר לדקה.

מלבד לתפירת תמונות, בדרך כלל יצירה של וידאו תלת ממדי היא זולה יותר מחוויה תלת ממדית אינטראקטיבית. בדרך כלל יותר זול לצלם, לערוך ולנגן וידאו תלת ממדי מאשר ליצור תוכנת מציאות מדומה אשר יוצרת השתקעות.

רק כדי לסבר את האוזן, וידאו תלת ממדי הוא לא באמת מציאות מדומה. אנחנו מציינים זאת עבור אלה שעשויים לתהות בנושא, ובגלל שמפתחים מסוימים של מציאות מדומה יוצרים גם נגני וידאו תלת ממדי.

פלטפורמה

לצד התוכן שאותו ברצונכם להעביר, הגורם בעל ההשפעה הרבה ביותר על עלות הפיתוח שלכם הוא הפלטפורמה שבה אתם בוחרים. ישנו הבדל ענק בין הזמן והעלות הכרוכים בפיתוח יישומים או משחקים עבור ה- Google Cardboard, וזמן ועלות הכרוכים בפיתוח חבילת תוכנה אינטראקטיבית במלואה עבור ה- Oculus Rift או ה- HTC Vive.

הפשטות של הפלטפורמה Cardboard מגבילה את הישימות המסחרית של יישומים שאותם היא יכולה להגיש. כתוצאה מכך, מפתח או שניים יכולים לפתח את מרבית היישומים עבור Cardboard בתוך כחודש. מצד שני, קסדות מתקדמות יכולות לספק חוויות מאוד מורכבות של מציאות מדומה. במובנים של עלות הפיתוח עבור הפלטפורמות האלה, השמיים הם הגבול.

כמובן שרק בגלל שאתם בוחרים בפלטפורמה מסוימת שמציעה אפשרויות רבות יותר, זה לא אומר שאתם תנצלו את כל היכולות שלה. באפשרותכם לבזבז פחות על פיתוח של משחק או יישום זולים יותר עבור HTC Vive במקום לנסות להשתמש בכל האפשרויות שמציעה הפלטפורמהGoogle Daydream . בסופו של דבר, בחירת הפלטפורמה מסתכמת בשתי שאלות:

  • מי הוא השוק שלכם?
  • איזו פלטפורמה מתאימה בצורה הטובה ביותר לאספקת האפשרויות והיכולות שברצונכם לכלול ביישום שלכם?

הרשימה הבאה מציגה פירוט כללי של פלטפורמות לפי עלות פיתוח. למען ההגינות, עלינו להגיד שהרשימה הזאת תקפה בעיקר ליישומים שמנצלים את מלוא האפשרויות של הפלטפורמה הנתונה.

  • Cardboard
  • Daydream
  • Samsung Gear VR
  • PSVR
  • Oculus Rift
  • HTC Vive

תכונות

הן ליישומי מציאות מדומה והן למשחקי מציאות מדומה ישנן תכונות שיכולות להתקיים כחלק מהתוכן. לוחות מחוונים, מערכות דירוג, ואפשרויות של פרטיות המשתמש מהווים דוגמאות לתוספים שיכולים להשפיע על העלויות. על ידי שימוש במחשבונים באינטרנט, באפשרותכם לקבל רעיון כללי על ההשפעה היחסית שתהיה לתכונות השונות על עלויות הפיתוח המשוערות.

שילוב של צד שלישי

פרויקטים מסוימים של מציאות מדומה יכולים להרוויח מהיכולות שאינן טבעיות לפלטפורמת הפיתוח, וכאלה שיהיה יקר לבצע להן קידוד מותאם אישית. למרבה המזל, יותר ויותר תוספות זמינות להכללה ביישומי ומשחקי מציאות מדומה. Unity הוסיפה כלים שמאפשרים למפתחים לקשור תוכנת צד שלישי לפיתוח של יישום מציאות מדומה.

תוספות שמספקות פרסום, אינטראקציה עם רשתות חברתיות, וניתוח הופכות ליותר ויותר זמינות לסיוע בתכנון יישומי מציאות מדומה.

שיווק והפצה

iTunes וחנויות היישומים של Google מציעות בחינם, או כמעט בחינם, פלטפורמות מקוונות להפצה של היישום או משחק המציאות המדומה המושלם שלכם. אף על פי כן, פרסום של התוכנה שלכם בחנות מקוונת אינו מהווה אסטרטגיית שיווק יציבה. בכדי למכור את המוצר שלכם, אתם תצטרכו לחקור את הרשתות החברתיות וערוצים אחרים בכדי להפיץ את השמועה. מפתח טוב יכול לעזור לכם להפיץ את התוכנה שלכם. מפתח מצוין יכול אפילו לעזור לכם לשווקה. שאילת שאלות על שירותים שכאלה בשלב מוקדם בדיונים יכולה לעזור לכם לכלול אותם בתקציב הפיתוח.

אפשרויות פיתוח

המתודולוגיה שבה בוחר המפתח שלכם תשפיע בצורה משמעותית על עלות הפרויקט שלכם באופן הבא.

ניהול הפרויקט

רוב חברות הפיתוח המקצועיות משתמשות במתודולוגיית פיתוח תוכנה זריז. פיתוח תוכנה זריז מבטיח שהפרויקט מפותח עם גמישות, איטרציה תדירה, ושקיפות. היתרונות של פיתוח זריז כוללות אספקה של מוצר באיכות גבוהה, פחות עבודה חוזרת, ושביעות רצון גדולה יותר של לקוחות.

פיתוח תוכנה זריז הוכיח עצמו כמפחית עלויות הודות לעבודה חוזרת מעטה יותר ופחות ניהול כללי. אם אתם בוחרים במפתח שמשתמש במתודולוגיות ישנות יותר, או לא משתמש בהן כלל, העלות שלכם עשויה לסבול מנזקים הנובעים מניהול גרוע של פרויקט.

מודל התשלום

מרבית המפתחים מפתחים במסגרת מודל תשלום עם מחיר קבוע, או במסגרת מודל זמן וחומרים. המודל שבו המפתח שלכם משתמש יכול להשפיע באופן משמעותי על העלות הסופית של הפרויקט שלכם.

מודל המחיר הקבוע הוא כפי שהוא נשמע. החוזה שלכם עם המפתח יפרט את המחיר הקבוע שאותו אתם יכולים לצפות לשלם עבור הפרויקט המוגמר שלכם. המודל הזה מונע חריגות ועלויות פיתוח שיכולות לחרוג מגבולות התקציב שלכם באופן משמעותי.

מודל הזמן והחומרים, מצד שני, דורש מכם לפצות את המפתח עבור עלות החומרים ובנוסף לשלם לו שכר שעתי. המודל הזה מאפשר לבצע שינויים כמעט בלתי מוגבלים, אך גם מתאפיין בהשפעה כמעט בלתי מוגבלת על התקציב שלכם.

מיקום המפתח

המקום שבו אתם מפתחים את תוכנת המציאות המדומה שלכם גם יכול להשפיע בצורה משמעותית על העלות. מזרח אירופה, אמריקה הלטינית, ואסיה מציעות את עלויות הפיתוח הנמוכות ביותר עבור יישום מציאת מדומה, אך שביעות רצון הלקוח לעתים קרובות פחות טובה.

בחירת מקום הימצאות המפתח שלכם מוכרחה לקחת בחשבון מספר גורמים. עליכם לבדוק לא רק את רשומות האיכות, עמידה בזמנים, ודבקות בתקציב של המפתח, אלא עליכם גם לשקול את ההשפעה שיכולה להיות למחסום השפתי על הפרויקט שלכם.

השורה התחתונה

כמה עולה לפתח יישומי מציאות מדומה? הרבה פחות, אם בעת תכנון הפרויקט שלכם לפיתוח יישום או משחק מציאות מדומה אתם שוקלים את כל הגורמים שעליהם דנו.

לפרטים נוספים בקשר ליישומי מציאות מדומה ותיאום פגישה, צור עמנו קשר, ג’יאפס – חברת פיתוח אפליקציות ישראל. טלפון: 0723726002

4.2/5 - (4 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה