9 טעויות UX נפוצות בעיצוב אפליקציית מובייל
ILS

9 טעויות UX נפוצות בעיצוב אפליקציית מובייל

עיצוב אפליקציות UX

9 טעויות UX נפוצות בעיצוב אפליקציית מובייל

עם שוק אפליקציות המובייל התחרותי של ימינו, חשוב יותר מתמיד לבלוט ולפתח זהות מותג ייחודית באמצעות עיצוב חוויית משתמש (UX). בעוד שמרבית החברות מזהות כי הערך של חוויית המשתמש באפליקציית מובייל הוא המניע העיקרי ליצירת המרת לקוחות, לעתים קרובות הן לא מבינות כיצד להשתמש בצורה אסטרטגית בעיצוב חוויית משתמש בכדי לספק ערכים חדשים.

אנשים רבים רואים את חוויית המשתמש כממשק וכעיצוב חזותי, עם זאת, זה הרבה מעבר לכך. תחום חוויית המשתמש מושרש עמוק במחקר ובדיקה. מעצבי חוויית משתמש מאזנים בין דברים הכרחיים, דברי מותרות, מגמות וחידושים, מחקר עצמאי, וכן הלאה.

אי ההבנה הסובבת סביב חוויית המשתמש נובעת ממספר תפיסות מוטעות נפוצות על מהי חוויית המשתמש וכיצד בדיוק היא נכנסת לתהליך פיתוח האפליקציה. כתבה זאת מפרטת 9 טעויות הקשורות לחוויית משתמש באפליקציית מובייל שמהן יש להימנע בכדי לרצות את המשתמשים ולמקסם את התוצאות העסקיות.

טעות מספר 1: תפיסת חוויית המשתמש כנמצאת באחריותו של אדם אחד

חוויית משתמש לא נמצאת אך ורק באחריות של מחלקה אחת או של מפתח יחיד. כל הצוות צריך להיות מעורב בתהליך פיתוח חוויית המשתמש. לצוות צריכה להיות מטרה משותפת או חזון משותף לחוויית המשתמש שאותם הם יכולים לספק ביחד.

על ידי מעורבותו של כל הצוות, אתה תצליח לקבל מינוף ממומחיות וניסיון של כל אחד בכדי לקבל את כל ההחלטות לגבי המוצר. חשוב לחשוב ביחד עם המפתחים, האדריכלים ומבקרי האיכות במהלך שלב הגדרת המוצר בתהליך הפיתוח. אנחנו מוצאים כי התוצאות האלה בגישה הוליסטית נכונות מלכתחילה.

טעות מספר 2: לחשוב על חוויית המשתמש רק בתחילת הפיתוח

חוויית משתמש הינה מאמץ מתמשך. בכדי ליצור חוויה נהדרת, עליך להקשיב למשתמשים שלך, להבין מה הם אוהבים ולא אוהבים, ולהמשיך לבצע איטרציה.

דרך טובה לתקף השערות היא על ידי בדיקת אפליקציית המובייל שלך עם מערך משתמשי הליבה שלך. הוכחת היתכנות, אב טיפוס, ערך מינימלי של מוצר יבטיחו כי רעיון המוצר שלך יתקבל היטב בקרב משתמשים, תוך הגדלת סיכויי ההצלחה של השקת המוצר שלך. האפליקציות המצליחות ביותר, כגון Uber, Airbnb, Dropbox, ו- Snapchat, התחילו פשוט וביצעו איטרציה כאשר הן למדו יותר על רצונותיהם של המשתמשים שלהם.

טעות מספר 3: אי יצירת חיבור עם המשתמשים

חוויית משתמש טובה מותירה רושם מתמשך. חברות רבות מתקשות כאשר מדובר בהענקת משמעות ויצירת חיבור עם המשתמשים. למוצרים בעלי משמעות יש משמעות אישית והם משקפים את צרכי המשתמשים כאשר הם עולים בקנה אחד עם הערכים שלהם. ישנם מוצרים רבים בשוק שהם נעימים לעין וניתנים לשימוש, אך הם בכל זאת חסרי משמעות. כיצד אתה מתחבר למשתמש שלך? עוזר לו להשיג את מטרותיו? עוזר לו להרגיש חלק מקהילה? תשאל את עצמך איזה רושם אתה משאיר על המשתמשים שלך. זה יהיה ההבדל בין אפליקציה שאליה המשתמשים שלך יחזרו לבין כזאת שהם ימחקו.

טעות מספר 4: פיתוח למען הצרכים שלך ולא למען צרכי המשתמש

לעתים קרובות, צוותי פיתוח מגבשים דעות חזקות לגבי מוצר. מעצבי חוויית משתמש טובים מפרידים בין ההעדפות האישיות שלהם לבין העדפות המשתמשים. חשוב להבין שאתה מעצב עבור מערך משתמשי ליבה עם צרכים ורצונות ייחודיים. יש לנקוט בגישה של עיצוב ממוקד משתמש במהלך כל תהליך הפיתוח כדי שהאפליקציה לא תתפתח כך שתתאים לצרכים של האנשים שיוצרים אותה.

טעות מספר 5: התחקות קרובה מדי אחר המתחרים שלך

מה שמתאים לחברה אחת עשוי לא להתאים לחברה אחרת. במקום לחקות את המתחרים שלך, תלמד מהם ותשלב את זה עם החידושים שלך, דבר שיעזור לך לבסס יתרון תחרותי. כשאתה מחקה את המתחרים שלך, אתה לא מספק שום דבר חדש עבור המשתמשים שלך. עם אלפי אפליקציות בשוק, עליך להציע תכונות חדשות, חדשניות ויקרות ערך עבור המשתמשים שלך.

אין רשימה של שליפים עבור אפליקציית מובייל. כמובן שישנם מקורות להשראה, אך מגמות שמתאימות עבור חברות אחרות עשויות כיום עשויות להתאים לאפליקציה שלך רק בהמשך. במקום זאת, נתח מדוע מגמות מסוימות עובדות היטב, לאחר מכן יישם את התובנה הזאת כך שתתאים לצרכים העסקיים שלך ולצרכי המשתמשים שלך; אתה יכול לשפר, לבצע התאמה אישית, ולבנות על בסיס היסוד הזה. כמו עם כל מוצר, בסופו של דבר מחקר יתרום לחוויה עוצמתית יותר, כשאתה תתאים אותו לקהל שלך ולפלטפורמה שלך.

טעות מספר 6: הצפת הלקוחות שלך עם תוכן רב מדי

השתמש בתוכן כדי להכווין את המשתמש ברחבי האפליקציה שלך, תוך הענקת ערך לאורך הדרך. אתה לא צריך לדחוס הכל במסך הראשון. זה יוצר עומס מידע עבור המשתמשים, ובתורו מתסכל אותם. משתמשים אוהבים את האינטראקטיביות שבעיצוב אפליקציית מובייל משום שהם נהנים מגילוי שאותו הם יוזמים בעצמם.

מצד שני, אל תשמיט מידע חשוב. היה תמציתי ואינטואיטיבי אך לא דליל. תמשוך משתמשים עם שאלות, הצהרה נועזת, מרכיב אינטראקטיבי, או כל דבר שמזמין את המשתמש להשתתף ולהיות מעורב. תוכן טוב הינו היבט הכרחי בחוויית משתמש טובה, לכן חשוב לפתח אסטרטגיית תוכן יעילה.

טעות מספר 7: עיצוב ממשק משתמש יותר מדי מורכב

חוויית משתמש טובה לא תמיד מתאפיינת בעיצוב מפואר ומורכב. עיצוב ממשק משתמש מורכב יכול לגרוע מחוויית המשתמש אם ישנן הרבה הסחות דעת, או פעולות מבלבלות. במקום לכלול מרכיבים חסרי תכלית, פשט את העיצוב על ידי הוספת משמעות רבה יותר. עיצוב טוב יכול להיות אלגנטי ללא כל המורכבויות.

זה לא אומר שאין מקום להטמעת תמונות אנימציה מתקדמות. בעוד שבמשחקים אנימציה היא דבר צפוי, באפליקציה לשימוש יום יומי, צריך להשתמש בה במשורה בכדי לציין אירוע מיוחד או תהליך שדורש זמן רב. דוגמאות מסוימות לשימוש באנימציה הן מחווני טעינה, משיכת עמוד לצורך ריענון, שינוי פונקציה, וכו’.

טעות מספר 8: הכללה של תכונות רבות מדי

במקום לכלול יותר מדי מרכיבים ותכונות, תבין את החוזקות של המותג שלך. כשאתה מבקר במסעדה עם תפריט שכולל מאכלים מכל הסוגים, זה יכול להמם אותך. יתכן שנוצר רושם כי התפריט יכול לענות על צרכיו של כל אחד, הדבר חסר תכלית ומעלה את השאלה על יכולתה של המסעדה באמת להתמחות במה שהיא טובה בו.

אותו הדבר נכון לגבי זהות המותג. אם האפליקציה שלך כוללת את הכל עבור כל סוגי הקהלים, אתה לא תספק את כולם. במקום לבסס משתמשים נאמנים, אתה תמצא את עצמך מתסכל אותם. לא רק שזה רע עבור שימור המשתמשים אלא גם עבור תפיסת המותג שלך. מצא את הצעת הערך הייחודית שתעניק לך יתרון תחרותי שלו אתה זקוק.

חברות בונות אמון באמצעות איכות עקבית של המוצרים, השירותים, והתוכן שלהן, לכן הקפד לדבוק במה שאתה טוב בו.

טעות מספר 9: בלבול בין ממשק משתמש לחוויית משתמש

חוויית המשתמש וממשק המשתמש הם דברים שונים. העיצוב ממשיך להתפתח. ככל שטבעה של העבודה משתנה עם הטכנולוגיה כך גם הדרך שבה אנשים מתארים זאת. הבלבול ככל הנראה נובע מחפיפה בין מערך הכישורים והכלים המעורבים בשני התחומים.

כמעט ולא ניתן להפריד בין ממשק המשתמש לבין חוויית המשתמש ולהפך. אתה לא יכול לעבוד על דבר אחד מבלי להתחשב באחר. עיצוב של חוויית משתמש טובה הוא כל כך עדין וטבעי שהוא נראה כמובן מאליו וחסר מאמצים עבור המשתמש. כמות הניתוח שכרוכה בכך היא בלתי נראית למשתמש הקצה. זהו היסוד או הבסיס של האפליקציה. עיצוב ממשק משתמש, מצד שני, מורכב מממשקים מרתקים ונעימים לעין שאיתם המשתמש נמצא באינטראקציה. זהו המראה החיצוני. לדעת איך וכיצד להשתמש בשני תחומי העיצוב הללו זהו דבר הכרחי להצלחת האפליקציה שלך.

מחשבות אחרונות

9 הטעויות האלה יכולות למנוע מפרויקטים למקסם את ההשפעה שלהם על התוצאות העסקיות. יתרה מזאת, הבנת האופן שבו ניתן להתגבר על טעויות הנוגעות לחוויית משתמש נפוצות תעודד גמישות ותפרוץ את המגבלות הנתפסות. כשאתה מבטל את הגבולות שאותן מציבות הטעויות הנפוצות האלה הקשורות לחוויית משתמש, התוצאה היא מוצר סופי טוב יותר שמרצה את המשתמשים שלך.

לפרטים נוספים בנושא אפיון ופיתוח חווית משתמש, תיאום פגישה והצעות מחיר, צור עמנו קשר עוד היום. ג’יאפס פיתוח אפליקציות.

4/5 - (2 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה