3 גורמים שמומלץ לקחת בחשבון בעת הערכת רעיון לאפליקציה
ILS

3 גורמים שמומלץ לקחת בחשבון בעת הערכת רעיון לאפליקציה

פיתוח רעיון לאפליקציה

סביבת האפליקציות לניידים משנה את האופן שבו אנו מתמודדים עם חיי היום-יום

אנשים משתמשים באפליקציות כשגרה, והעובדה הזו לא הולכת להשתנות בעתיד הנראה לעין

יש לך רעיון לאפליקציה? לקוחות מעוניינים בתכונות העדכניות ביותר שיש לאפליקציות להציע – חדשנות וחשיבה לטווח רחוק הם דרישות לגיטימיות כשחושבים כלקוח. משתמשים מצפים שכל אפליקציה חדשה שהם מורידים וכל עדכון גרסה יעניקו לחייהם ערך מוסף.

משמעות ציפיות הלקוח היא שעסקים צריכים להשיק אפליקציות שמטרתן לפתור בעיות, שאפילו המשתמש לא הרגיש בקיומן – לכוון לכך שאפילו פעילויות ואינדראקציות מורכבות הופכות לפשוטות ומהנות יותר.

מחקר שנערך לאחרונה מגלה כי 80% עד 85% ממשווקים ומנהלי תוכן מקצועיים מוצאים באפליקציות מרכיב חשוב ביותר מאסטרטגיית עבודתם.

ההוכחות ברורות, ומה שחשוב יותר הוא לחשוב כיצד תוכל לבלוט בשוק של 1.6 מיליון אפליקציות אנדרואיד (Google Play) ו- 1.5 מיליון אפליקציות אייפון (אפסטור) – (נכון ליולי 2015). הקרב על תשומת הלב משמע להציב את עצמך בראש העקומה ולדעת כיצד להנגיש למשתמש את מה שהוא מבקש.

להלן שלושת הגורמים החשובים ביותר שמומלץ לקחת בחשבון בעת הערכת רעיון לאפליקציה חדשה. ללא התחשבות בגורמים הבאים, יוצר האפליקציה מסתכן בהסתגלות מוגבלת, שבסופו של דבר עשויה להוביל לסופה הבלתי נמנע של האפליקציה.

1. חשבת על רעיון לאפליקציה? שים דגש על חוויית המשתמש

דוגמה בולטת של אסטרטגיה ידידותית למשתמש היא הנתב האלחוטי של גוגל. על ידי הגשת אפליקציה שהופכת את הגדרת הנתב האלחוטי לקלה וכמעט אוטומטית, חברת גוגל מדגימה עד כמה היא באמת מבינה את ציפיות המשתמשים.

האפליקציה משלבת תובנות וחידושים, שלמעשה הופכת מכשיר שנתפס בעבר כמכשיר מורכב המיועד להתעסקותם של מומחים “גיקים”, לנגיש וידידותי אפילו למשתמש הממוצע.

הנתב האלחוטי של גוגל קולע לכל התכונות החשובות באפליקציות מובייל – הוא מושך משתמשים, מדגים הבנה מעולה בצרכיהם ורצונותיהם, והוא מבטיח ליצור ולשמר לקוחות נאמנים. עסקים שיאמצו כראוי פיתוח אפליקציות מנקודת מבט של חוויית המשתמש, רותמים בנוסף את התובנות והנתונים שמתקבלים דרך האינטראקציה הגדלה מצד משתמשים.

העסקים הללו מחזקים את מודעות המותג ונאמנות לקוחותיהם בכך שהם מדגימים עד כמה הם מבינים לרוחו של המשתמש, רצונותיו וצרכיו, ומתמקדים במתן סיוע ופתרונות לשיפור חייו באמצעות אפליקציה נגישה וקלה לשימוש.

נתב אלחוטי מבית גוגל
נתב אלחוטי מבית גוגל

2. אימוץ פרספקטיבת משתמש

אסטרטגיית פיתוח אפליקציה של חברה מורכבת הרבה יותר מפיתוח האפליקציה בלבד. זה נוגע לפתרון לבעיה וחוויה שתשמר את עניין המשתמש לאורך זמן.

אנשים מצפים שאפליקציות המשפרות את מהירותן ויעילותן של פעולות יומיומיות יותאמו אישית ויתעדכנו בתדירות גבוהה. על מנת להציע שירות שכזה, על עסקים לאמץ אסטרטגיה ייעודית. על כל חברה לחשוב על אפליקציית המובייל הבאה שלה כחיבור דינמי ללקוחותיה או קהל היעד שלה. ז’אנר האפליקציות שמדגים את האסטרטגייה בצורה מופתית הוא אפליקציות במגזר התחבורה.

החל מ’אובר‘ ועד ‘גט טקסי‘, אפליקציות תחבורה מוצלחות מעניקות למשתמשים גישה מקוונת ולא מקוונת למידע חשוב – לוחות זמנים, מיקומים, תכנון טיולים, תעריפים, אפשרויות תשלום, מפות, מידע פנימי ועוד. התנועה ממקום אחד למשנהו הפכה לעניין של כמה הקשות על מסך הנייד, כשכל המידע הדרוש מיידי ומדויק.

באפליקציות תחבורה מסוימות, מידע נאסף ממשתמשים אחרים כדי להגדיל את השימושיות והרלוונטיות – הכל על מנת להעניק את חוויית המשתמש הטובה ביותר. במקום שחברות ישאלו את עצמן מה הן יכולות להציע דרך האפליקציות שלהן ובחירת תכונות שמבוססות על רצונות אישיים, מומלץ שיבחנו את רצונות המשתמש ויספקו לו אותן.

אפליקציית אובר - Uber
אפליקציית אובר – Uber

3. גישה נוחה ובעלת ערך

חברות אבטחה רבות משיקות אפליקציות ייעודיות לניטור ושליטה מרחוק של מערכות האבטחה הביתיות. במקום לדרוש ממשתמש ללמוד מקשים מבלבלים עם תכונות מוגבלות, אפליקציות מאפשרות את חימוש וניטרול המערכת בנקישה על מסך המגע, מכל מקום בעולם.

אנשים יכולים לבדוק מה קורה בביתם, או בבית העסק על ידי גישה נוחה למצלמות האבטחה, להתאים התראות ואפילו לבדוק את הטרמוסטט שלהם דרך כל מכשיר חכם. שוב דוגמה נהדרת כיצד גישה מבוססת נוחות המשתמש היא מפתח למשיכה ושמירה על קהל משתמשים נאמן.

שמירה על הקצב המהיר של השינויים בעולם האפליקציות לניידים דורשת סבלנות וגמישות רבה מצד עסקים. אבל היתרונות ברורים: אינטראקציה עקבית של לקוחות, נתונים וניתוחים מושכלים, והזדמנויות להמרות רבות יותר ופעילות עסקית בריאה.

 

https://youtu.be/I_IvzXqYFJE

יש לך רעיון לאפליקציה לאנדרואיד או לאייפון? ליעוץ מקצועי ופרטים נוספים, פנו אלינו, Gapps חברה לפיתוח אפליקציות.

5/5 - (2 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה