מהרגע שהדיגיטל נכנס לחיינו, כל העולם השתנה משמעותית. אנחנו מרגישים את זה גם בעולם המבוגרים שמשתמשים באפליקציות לכל דבר ודבר. ומרגישים את זה גם כמובן על הילדים שלנו, בין אם זה בגילאים קטנים מאד, אפילו מגיל פעוטות. ובטח לבטח בגילאי המתבגרים.
עולם פיתוח האפליקציות הוא עולם מבוקש מאד, ולא סתם זה כך. אנחנו מדברים על החלום של כל איש תוכנה, להצליח ולהגיע ללב ליבה של האנושות במגוון של נושאים, סיטואציות, גוונים, תחומי עניין, גילאים ומינים. לא מעט אנשי דיגיטל הולכים ולומדים את המקצוע, מתמקצעים, הופכים למפתחי אפליקציות ומשם ממשיכים מתקדמים ומתפתחים. חלקם לחברות הייטק בעלות מיתוג גבוה ושם בעולם ההייטק, וחלקם אף הופכים להיות עצמאיים בתחום .
הסיבה לכך היא מאד פשוטה, כולם, כולל כולם, משתמשים כיום באפליקציות. לכן גם התחום של פיתוח אפליקציות לילדים קיבל תאוצה נהדרת, ומיד נמנה לכם את הסיבות לכך.
אפליקציות לילדים – זה לא משחק
הסברה הרווחת היא שאם אנחנו מדברים על פיתוח אפליקציות עבור הילדים, אנחנו מדברים על משחקים אך הדבר לא לגמרי נכון. ישנן כמובן אפליקציות משחקים נהדרות המפתחות את הילדים. וישנן גם אפליקציות משחקים לילדים שגורמת גם לנו, הבגירים, להתמכר אליהן וליהנות מהן. יחד עם זאת חשוב לדעת שלכל ההתפתחות החדשנות והדיגיטל יש יד נהדרת בהתפתחות, צמיחה והעצמה אישית.
העולם הדיגיטלי משתכלל מיום ליום ובכך גם מאפשר לנו לפתח אפליקציות שמעניקות פתרונות גם בעולם החינוך, בעולם הלמידה ובהתפתחות האישית של הילדים.
ממש כמו שאנחנו מבצעים חקר קהל איכותי על מנת לדעת איך לפתח אפליקציות ויישומים למשתמשים בגירים, כך יש צורך גם לבצע חקר אוכלוסיית קהלי יעד עבור הילדים.
מה הכי חשוב לדעת בעיצוב אפליקציות לילדים?
לפני הכל, חשוב לדעת שאפליקציה לילדים חייבת להיות ידידותית, נגישה, ממגנטת ומושכת לילדים. היות ויש תחרות מאד גבוהה בכל תחום האפליקציות, חשוב שהן תהיינה מבודלות משאר האפליקציות הקיימות בשוק האפליקציות לילדים, ובכלל.
על כן, מומלץ לקחת בחשבון מספר פרמטרים מהותיים:
כאשר אתם בוחרים את בית התוכנה המתאים, וודאו כי הוא אכן מתמחה בתחום הזה ויש לו את כל היכולות לפתח אפליקציה רלוונטית. תוכלו לעשות זאת על ידי קבלת אפיון מתאים שיכלול אופציות לעיצוב. בניית מסכים, התאמה ויזואלית וחוויית משתמש, התאמת טקסט על סמך טווח גילאים ונושאים ועוד.
בבחירת בית התוכנה, בחרו גם את הצוות המקצועי שיטפל בפיתוח האפליקציות. פיתוח אפליקציה הוא תחום שדורש מתכנתים ברמה מאד גבוהה, אנשי שיווק שמבינים בתחום השיווק לילדים.
יחד עם זאת, הגיוני שבסיטואציות מסויימות תרצו להצטייד בכל איש מקצוע אחר ללא התמחות או נסיון, וזוהי כמובן זכותכם המלאה. החשוב הוא שתדעו מי האנשים שעובדים על האפליקציה, על הפיתוח, על חוויית המשתמש ועל התהליך מתחילתו ועד לסופו.
כמו בכל סיטואציה שבה אנחנו רוכשים או שוכרים שירות או מוצר חשוב שנדע לקבל את ההמלצות הרלוונטיות שיעניקו לנו את האינדיקציה המתאימה. בדקו אצל קולגות, חברים טובים, משפחה וגם פלטפורמות דיגיטליות הממליצות על אנשי מקצוע מתאימים. חלק מהפלטפורמות גם מעניקות שירות לאימות חוות הדעת.
- חברת תכנה חיצונית, או איש מקצוע שכיר
בהשכרת שירותיה של חברת תכנה חיצונית עליכם לדעת שאתם נחלקים בין עוד כמה וכמה לקוחות. כמובן שחברה כזאת תדע להעניק לכם את מלוא תשומת הלב שהיא יכולה ובהחלט גם תשקיע בכם את המיטב שבה. יהיה צוות מקצועי שיטפל בכם, ותקבלו את כל מה שאתם זקוקים לו.
איש מקצוע שכיר הוא אדם אחד, ועליכם להיות בטוחים שאינכם מעמיסים עליו יותר מדי. בנוסף, במידה ויצטרך תגבור ממיקור חיצוני יתכן שתזדקקו לצוות נוסף, עם חברה חיצונית שתשכרו מראש לא יהיו הפתעות בכספים ושכירת אנשי מקצוע נוספים.
איך להתמודד עם תחרותיות
אין ספק שכל תחום האפליקציות הוא תחום שיש בו תחרותיות רבה וגבוהה. עליכם לבלוט בשטח, לבדל את עצמכם מאחרים. וכדי שתוכלו להיות מספר צעדים קדימה מאפליקציות אחרות, עליכם לקבל את הליווי המקצועי ביותר עם הגב המקצועי הכי חזק שיש.
כאשר אתם נפגשים לפגישת הייעוץ עם אנשי התוכנה שקיבלתם עליהם המלצות, חשוב שתוודאו מספר דברים מהותיים:
דאגו לבצע פגישה עבור תיאום ציפיות. בפגישה תוכלו לקבל אינדיקציה רבה על הכימיה ביניכם לבין אנשי המקצוע, על המקצועיות, על היכולת של בית התוכנה להעניק לכם את הבידול הרלוונטי ובכלל על היכולות הטכניות. אל תסתירו שום רצון מצידכם, לא לגבי מחיר ולא לגבי תפעול ופיתוח. הכל צריך להיות על השולחן.
וודאו כי יש גרפיקה המותאמת לילדים, שישנם אנשי המקצוע שמבינים איך האפליקציה צריכה להיראות ולהרגיש. פיתוח חוויית המשתמש והתאמת התוכן השיווקי.
נכון, שכרתם אנשי מקצוע. העובדה שעשיתם זאת לא אומרת שכעת עליכם להיות בניתוק מלא מכל הסיטואציה. מה שאתם כן צריכים זה פשוט לסמוך על אנשי המקצוע שלכם, אבל להישאר בתמונה. דאגו לקבל עדכונים שוטפים, לנהל ישיבות מידע. להיות מעורבים בתהליכי ההחלטה ולהבין היטב בדיוק באיזה שלבים האפליקציה נמצאת. כמו כן, דאגו גם להיות קבוצת מיקוד בנוסף לקבוצות מיקוד אחרות. זוהי אינדיקציה נהדרת לגבי איך האפליקציה עובדת כשהיא באוויר, ובכלל, כשאתם מסתכלים מעיני הגולשים ולא מעיני המפתחים.