פיתחתם אפליקציה, מה עכשיו? כך תשיגו משתמשים
ILS

פיתחתם אפליקציה, מה עכשיו? כך תשיגו משתמשים

צוות עבודה מפתחים אפליקציות בסביבת עבודה עם מחשבים

פיתוח אפליקציה מחייב השקעה של משאבים רבים. על-מנת שהמאמץ ישתלם, כדאי להשקיע עוד קצת תשומת לב, ולפעמים גם כסף, בקידום – וכך להגיע למקסימום משתמשים רלוונטיים. הקידום מתבצע בשני אפיקים עיקריים: בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל ודרך Google Ads.

איך מקדמים אפליקציה ב-App Store וב-Google Play?

רוב המשתמשים באפליקציות מגיעים אליהן דרך החנויות. מי שכבר שמע עליכם ומחפש ספציפית את השם של היישום שפיתחתם ימצא אתכם בקלות, אבל מן הסתם תרצו לחשוף את האפליקציה לקהלים חדשים גם כן. גם באפסטור וגם בגוגל פליי יש מיליוני יישומים, ולכן כל חיפוש שמתבצע בחנויות מניב תוצאות רבות (במיוחד בתחומים פופולריים). איך תזכו לציון גבוה מהאלגוריתמים של אפל ושל גוגל, ובהתאם לכך למיקום בולט?

1. מילות מפתח חכמות

את מילות המפתח כדאי לשבץ גם בכותרת וגם בתיאור – רצוי עם נוסחים שונים של הביטויים הרלוונטיים. המלצה נוספת היא להשתמש בביטויי זנב ארוך, ובפרט בתחומים התחרותיים שבהם הסיכוי להתברג במקום גבוה עם מילות מפתח בודדות נמוך יחסית.

2. קישורים

בדומה לקידום אתרים רגיל שנשען במידה רבה על לינקים (ממקורות איכותיים), כדאי ליצור קישורים רבים אל הדפים של האפליקציה בחנויות. מומלץ להקפיד שכל לינק כזה יגיע מאתר רלוונטי – בלוגים שעוסקים בחידושים טכנולוגיים, אתר בתחום שבו האפליקציה עוסקת וכו’. באנדרואיד ישנה דרך לקשר גם אל תכנים בתוך האפליקציה גם כשהיא עדיין לא מותקנת בסמארטפון של הגולש – קישורים אלה נקראים Deep Links ויצירתם מחייבת בקיאות מעמיקה.

3. מבחני A/B

התחרות בחנויות קשה, וכל פרט משפיע על הסיכויים שלכם למשוך משתמשים רבים. בפרט יש חשיבות לאייקון שמציג את האפליקציה, לצילומי המסך מתוכה וגם לטקסטים שמתארים את התועלת לכל אחד ואחת. מאחר שאף פעם אי אפשר לדעת מראש מה ימשוך את תשומת הלב של קהל היעד שלכם ומה יגרום לכמה שיותר אנשים גם להוריד את האפליקציה החדשה, מומלץ ליצור שתי גרסאות של הנ”ל (אייקון/ סקרינשוטס/ טקסטים) ולהריץ את שתיהן. השוואת שיעור ההמרה עבור האייקונים השונים למשל תוכל להבהיר לכם מי מהם יותר מוצלח, ומן הסתם הוא זה שיישאר להמשך הדרך.

בגוגל פליי ישנו כלי שנקרא Experiments והוא מאפשר לבצע את מבחני ה-A/B ביעילות ובפשטות.

4. ביקורות

אפליקציות שקיבלו ציונים גבוהים וביקורות רבות מופיעות במקומות בולטים יותר בחיפושים ובנוסף הן נתפשות ככדאיות יותר. מומלץ למצוא דרכים להניע את המשתמשים ביישום שלכם לדרג אותו, ובפרט להעניק לו ציונים טובים וחוות דעת חיוביות.

פרסום ממומן

הדרך העיקרית השנייה לחשוף את האפליקציה שלכם לעיניים רבות ככל האפשר היא כאמור באמצעות Google Ads. כלי הפרסום של גוגל מאפשר ליצור מודעות ייעודיות ליישומים – דרך “קמפיין אוניברסלי לאפליקציה”. המודעות מוצגות הן בגוגל פליי, הן ביוטיוב והן ב-GDN (רשת המדיה של גוגל), והן זוכות לשיעורי המרה מרשימים ומשתלמים.

ישנם מספר דגשים חשובים לקמפיין מסוג זה:

  • בחירת קהל יעד מותאם אישית, ובפרט על בסיס רימרקטינג – כשאתם מציגים את המודעה למי שכבר מכיר אתכם וביקר באתר שלכם, או לקהל מותאם אישית בדרך אחרת, יחס ההמרה משתלם ומספר ההורדות מזנק.
  • אל תשנו את המחיר לכל קליק ואת התקציב היומי הכולל לעתים קרובות – גוגל בנתה אלגוריתם חכם שיודע להציג מודעות לגולשים רלוונטיים, אבל כל שינוי בפרמטרים הנ”ל “מאפס” את האלגוריתם ונדרש חישוב מחודש של כל הנתונים כך שהאפקטיביות של הקמפיין עלולה להיפגע.
  • מבחני A/B הם קונספט מומלץ גם למודעות חיפוש בגוגל.
  • המלצה נוספת היא להיעזר באנשי מקצוע מנוסים בתחום של קידום ממומן בגוגל של אפליקציות ואתרים כדי להבטיח ניסוח משכנע של כל מודעה, תקצוב חכם ובאופן כללי ניצול מיטבי של כל שקל שמושקע בפרסום.

 

5/5 - (2 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה