פיתוח אפליקציות מובייל
ILS

פיתוח אפליקציות מובייל

פיתוח אפליקציות מובייל

צוות Gapps מפתח אפליקציות למערכות iOS ואנדרואיד

משדרגים ומשתדרגים ללא הפסקה

צוות Gapps גאה להוביל את ענף פיתוח האפליקציות בישראל. מפתחי ומעצבי Gapps מונים את מיטב המוחות שיש לענף להציע, אשר מבטיחים שהפרויקט שלך בידיים טובות. בין אם הנך מעוניין בפיתוח אפליקציה לעסק שלך, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, לאייפון, פיתוח אפליקציות מבוססות מיקום, אפליקציות משחק, פיתוח תוכנה ועוד.

ליעוץ מקצועי, הצעות מחיר ותיאום פגישה לאפיון הרעיון לאפליקציה שלך, צור קשר בטופס או בשיחה ישירה בטלפון: 0723726002

כמה עולה לפתח אפליקציה?

עלויות פיתוח אפליקציות מובייל

פיתוח אפליקציות מובייל

חושבים שעליתם על רעיון חדש ומבריק? בטוחים כי האפליקציה שלכם בדרך לכבוש את העולם? אז רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, קיבצנו לפניכם מספר דגשים שיסייעו לכם במהלך פיתוח האפליקציה. אך תחילה, בואו נבין –  כיצד בכלל הופיעו האפליקציות בחיינו?

הכל התחיל מהסמארטפון

בשנים האחרונות הפך הסמארטפון למכשיר מבוקש אשר משמש מדי יום את כולנו לביצוע מגוון פעולות רחב.

כמעט לכל מקום אליו נלך נוכל לחזות במכשירי הסמארטפון – אנשים המתעסקים בטלפון החכם במהלך המתנה בתורים כאלו ואחרים, נוסעים המשתמשים בו במהלך הנסיעה באוטובוס, נהגים המסתייעים בו בכדי לאתר יעד מסוים, תיירים הנעזרים בו לצילום תמונות ואפילו אנשי עסקים אשר זנחו זה מכבר את היומן הידני לטובת מחליפו המצוי במכשיר האלקטרוני.

מספיק להתבונן בחוסר האונים של אדם אשר שכח היכן הניח את מכשיר הסמארטפון שברשותו, בכדי להבין עד כמה הוא משמעותי בשגרה היומיומית שלנו?

פיתוח אפליקציות מובייל

מהן אפליקציות מובייל בתמצית?

אפליקציות מובייל הם יישומים ממוחשבים אשר מפותחים לטובת שימוש במכשירי הסמאטרפון, הטאבלטים ודומיהם

בראשית דרכם, פיתוח אפליקציות מובייל נעשה לשם מטרות עבודה פשוטות כדוגמת: אפליקציה המציגה את תיבת הדואר האלקטרוני (למשל: אפליקציית Gmail), אפליקציית מזג אוויר, אפליקציות חדשות למיניהן ועוד.

מהר מאוד הבינו מפתחי האפליקציות כי בתחום האפליקציות טמון פוטנציאל גבוה בהרבה. אם עד עתה האפליקציות היו בעיקר בסיסיות ופשוטות, כעת פיתוח אפליקציות מובייל החל להתפרס על פני מגוון רחב של תחומים, כגון: רכישת כרטיסים לאירועים שונים, שירותי בנקאות, רשתות חברתיות, שליחת מסרונים אלקטרוניים, שליחת מדיה וכן מבחר עצום של משחקים ממכרים.

הלכה למעשה, מכשיר אחד קטן ונגיש הפך למחליפם של העיתונים, הספרים, משחקי הקופסא, המפות, הפנס, המילונים והמגוון עוד רחב. עם הזמן, הורדת אפליקציות המובייל למכשירי הסמארטפון נעשתה כה פופולרית, עד כדי כך שניתן היה לחזות באפליקציות להן קיימים מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם.

באופן זה, יצאו מרווחים הן המשתמשים בסמארטפון שנהנו מעולם אלקטרוני חדש נגיש מהיר ונוח, והן מפתחי האפליקציות אשר החלו לגרוף רווחים כלכליים עצומים. אז איך למעשה בונים אפליקציה?

תכנון ראשוני של בניית האפליקציה

כנראה שהמשפט הבא לא עתיד לחדש לכם הרבה, ומן הסתם עליתם עליו כבר לבד; ובכל אופן נשוב ונכריז: אין אפשרות לבנות אפליקציה ללא רעיון העומד מאחוריה. מיותר לציין שעל הרעיון להיות מקורי, כלומר שלא קיימת בשוק אפליקציה המשתמשת באותו רעיון בדיוק.

כמו כן, יש לוודא עד כמה הרעיון באמת נצרך, מיהו קהל היעד שעתיד להשתמש באפליקציה וכמה האפליקציה עשויה לסייע למשתמשים.

ככלל, בכל תחום בחיים ובייחוד בתחום פיתוח אפליקציות מובייל, תכנון מפורט מראש והכנת שיעורי בית מוקדמים עתידים לסייע רבות בהמשך הדרך.

לאחר שגובש רעיון האפליקציה, עלינו לתכנן את ויזואליות האפליקציה, דהיינו – חווית המשתמש באפליקציה והתצוגה שלה. נוסף על כך, רצוי להכין כבר בשלב זה את ה –Wireframe, תיאור ראשוני של מסכי האפליקציה, כולל סקירה של פונקציות של מסכי האפליקציה.

עיצוב האפליקציה

הצלחת אפליקציות נקבעת לא אחת, תאמינו או לא – בהתאם לעיצוב הגרפי של האפליקציה. יתכן שיופיעו שתי אפליקציות דומות לחלוטין בתוכן, אך האחת תהיה הרבה יותר מצליחה מהשנייה ולו רק מפני שהעיצוב שלה יותר מזמין ומושך לעין.

לפיכך, עם סיום שלב תכנון בניית האפליקציה, עלינו לפנות למעצבים גרפיים מקצועיים, אשר יקבעו עבורנו את עיצוב האפליקציה. המעצבים העתידיים יעברו על תכנון האפליקציה, לרבות מבנה העמודים הרצוי, הפונקציות המבוקשות, חווית המשתמש ועוד, ובהתאם לכך יחלו לסגנן את האפליקציה.

יש לציין כי לכל אפליקציה יתאים עיצוב שונה וייחודי הנקבע בהתאם למטרת האפליקציה בהתאם לקהל היעד אליו היא פונה. כך למשל אפליקציית משחקים הפונה לילדים ונוער תעוצב באופן צבעוני וזוהר המשרה אווירת שמחה וכיף, בשונה מאפליקציה הפונה לאנשי עסקים אשר תעוצב בצורה המשדרת מקצועיות ורציניות.

פיתוח טכני של האפליקציה

שלב הפיתוח הטכני, הוא כנראה השלב הכי חשוב בעת פיתוח אפליקציות מובייל, הואיל ועליו מבוססת למעשה האפליקציה. פיתוח זה נעשה על ידי מפתחי האפליקציה, וכולל בין השאר: כתיבת קוד/ קידוד האפליקציה (הפיכת התמונות והטקסטים לאפליקציה מובנית, על ידי שימוש בשפת תכנות), תכנון טכני של האפליקציה המהווה שלב קריטי בבניית האפליקציה.

בנוסף, יבצעו המפתחים מספר בדיקות מקיפות, הנדרשות לתפעול האפליקציה כדוגמת: בדיקת באגים, שימושיות, איכות, בטיחות וכיוצא בזה.

בחירת פלטפורמה

המטרה העומדת בפני מתכנני האפליקציה היא להצליח לשווק אותה לכמה שיותר משתמשים. לפיכך, מומלץ לפתח את האפליקציה, כך שתהיה זמינה לשתי מערכות ההפעלה הפופולאריות כיום – אנדרואיד ו- IOS של אפל.

זמינות האפליקציה לשתי הפלטפורמות עתידה להפוך את האפליקציה לנגישה לכמות אדירה של אנשים המשתמשים הסמארטפון, וכך היא תסייע להפצת האפליקציה בקרב קהל היעד.

לעיתים, אין אפשרות לפתח את האפליקציה לשתי הפלטפורמות (בעיקר עקב שיקולים כלכליים). במקרים מסוג זה, יש לבחור את אחת משתי הפלטפורמות, בהתאם לנתונים הבאים:

  • מערכת הפעלה אנדרואיד – אנדרואיד הינה מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר כיום, כך שבחירה בה תנגיש את האפליקציה לכמות גדולה של משתמשים.
  • מערכת הפעלה IOS של אפל – למרות כמות פחותה של משתמשים, פיתוח אפליקציה למשתמשים במערכת ההפעלה IOS, דהיינו – למשתמשי האייפון, עשויה להיות מתגמלת יותר מהמערכת המקבילה, משום שמשתמשי האייפון נוהגים לרכוש יותר אפליקציות בתשלום מאשר משתמשי מכשירי האנדרואיד.

הפצת האפליקציה

כל שנשאר בשלב זה הוא להעלות את האפליקציה לאוויר. מערכת ההפעלה IOS תבצע בדיקה של האפליקציה,  אשר אורכת קרוב לשבוע, עד אשר האפליקציה תקבל את אישור ההפצה לחנויות השונות.

מערכת אנדרואיד בשונה מכך, מפעילה שוק פתוח אשר לא דורש בדיקות ואישורים למיניהם. לפיכך, אפליקצייה המותאמת למערכת אנדרואיד עתידה לעלות לאוויר בתוך כמה שעות.

מעוניין לנסות להתחיל לפתח בעצמך? קרא את המאמר: פיתוח אפליקציות לאייפון למתחילים.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה, צור עמנו קשר. Gapps חברה לפיתוח אפליקציות.

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה