תוכן עניינים
שיווק אפליקציות ברשתות חברתיות
בניתם אפליקציה ואתם רוצים לקדם אותה. תוכלו לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ברשתות החברתיות, בכמה אמצעים. הנה כמה כללים וטיפים שחייבים להכיר.
עולם האפליקציות עמוס מאוד: ההערכות הן שיש למעלה מ- 5,000,000 אפליקציות ב’חנויות’ השונות. בנוסף, כרבע מאלה שאנשים מורידים, בכלל לא נפתחות אחרי ההורדה הראשונית, ולא משתמשים בהן.
יש מספר דרכים להגיע למודעות של משתמשים פוטנציאליים, כאשר פרסום ממומן ברשתות חברתיות היא אחת מהדרכים היעילות ביותר לשם כך.
למה? כיון שיותר ממחצית האנשים מגלים אפליקציות חדשות דרך חברים שלהם, בני משפחה או אנשים שהם מכירים במקום העבודה שלהם – בדיוק ההגדרה של “רשת חברתית”.
קידום ברשתות חברתיות בנוי משני חלקים:
קידום אורגני ברשתות חברתיות
החלק ה’אישי’, נקרא לו כך, או הבלתי ממומן. פוסטים אישיים שלך ושל החברים או המפתחים שעובדים איתך ופוסטים של משתמשים שהורידו את האפליקציה, בחנו אותה ראשונים או משתמשים בה כבר בלי קשר אליך.
חשוב לומר ולזכור שהגולשים ברשתות החברתיות רוצים ואוהבים לשמוע דברים אמיתיים, אותנטיים ואמינים, ולכן, אם הפוסטים שלך יהיו כאלה, הם יזכו לשיתופים רבים ולהצלחה.
קידום ממומן של אפליקציות ברשתות חברתיות
מלבד הכיוון האישי, וזה שממריץ גולשים וחברים להראות שימוש באפליקציה שלך, יש כמה פעולות נוספות שכדאי לעשות:
קמפיין משפיענים
לא כל אחד יכול אולי להשתמש בשירותיה הטובים של כוכבנית רשת בעלת מיליון עוקבים, אבל יש מה שנקרא micro-influencers: בלוגרים ומשתמשי אינסטגרם ורשתות אחרות, שיש להם עוקבים איכותיים, לאו דווקא רבים.
מה הכוונה ב”איכותיים”? כאלה שהקהל שעוקב אחריהם הוא קהל רלוונטי לך ולאפליקציה. הקהל של המיקרו-משפיענים לא חייב להיות באלפים או בעשרות אלפים: אם העוקבים טובים ורלוונטיים, הם יהיו אלה שייצרו את מעגל ההשפעה השני (הראשון הוא המשפיענים עצמם) ומשם הכול נפתח למעגלים וקהלים רחבים יותר ויותר.
קמפיין ממומן
כל הרשתות החברתיות מאפשרות לך לקדם דף או להעלות מודעות ממומנות בצורות שונות; תמונות, סרטוני וידאו שבהם רואים כיצד משתמשים באפליקציה (כלי נפלא לקידום אפליקציות!) וכדומה.
כלי הפרסום האלה מאפשרים להגיע לקהל ייחודי וממוקד או – בהחלטה מתאימה – לקהל רחב, כללי יותר.
העלויות של קידומים ממומנים ומודעות כאלה הן יחסית נמוכות לקמפיין משפיענים או לקמפיין בכלי פרסום המוניים. כמובן, שאם הקמפיין שלך יהיה ממוקד בקהל יעד ספציפי ואיכותי, יש לו סיכוי טוב יותר לחולל המרות (הורדות אפליקציה) בעלות יחסית סבירה. קמפיין “שמיכה” שיכלול קהלים מגוונים מאוד יהיה אולי בעל חשיפה גבוהה ואולי גם יחולל הורדות, אבל בסופו של דבר הוא לא יביא לתוצאה המיוחלת. למה?
כיון שאם אנשים יורידו את האפליקציה רק בגלל סקרנות, זה ישאיר אותה ללא משתמשים. קהל היעד צריך להיות רלוונטי, כזה שיש לו צורך אמיתי באפליקציה, כדי שישתמשו בה שימוש חוזר וקבוע.
בהצלחה בכל דרך שתבחר.