פיתוח אפליקציות מובייל ב- 6 שפות תכנות מובילות
ILS

פיתוח אפליקציות מובייל ב- 6 שפות תכנות מובילות

שפות תכנות Objective-C

6 שפות התכנות המובילות בפיתוח אפליקציות מובייל

במהלך חמש השנים האחרונות תעשיית פיתוח אפליקציות מובייל התרחבה בצעדי ענק, ושינתה את אופן פעילותם של עסקים ברחבי העולם. כאשר בזמן האחרון חברות משלבות אפליקציות מובייל ביצרנות שלהן, ומתרחשים חידושים שוטפים במכשירים ניידים על פני פלטפורמות, מפתחי אפליקציות מובייל מתבקשים לכתוב מספר גרסאות של אפליקציה עבור פלטפורמות שונות על ידי שימוש בשפה יחידה וחלקים רבים של קוד שניתן לעשות בו שימוש חוזר. האם אתה מוכן לזה?

כאשר אתה מתכוון להוציא לפועל את רעיון אפליקציית המובייל שלך, ישנו צורך לתקף אותו, להבין את שוק היעד, ולהחליט אל איזו פלטפורמה תרצה לבנות את אפליקציית המובייל שלך. ברגע שאתה מקבל את ההחלטות האלה, מגיע הזמן לבחור שפת תכנות, תוך לקיחה בחשבון של האסטרטגיה העסקית שלך לבניית אפליקציה מקומית, היברידית, או חוצת פלטפורמות.

תבחר את שפת התכנות הנכונה

HTML5

HTML5 זאת שפת התכנות המושלמת אם אתה מעוניין לבנות אפליקציה ברשת עבור מכשירים ניידים. אף על פי שהיא מאפשרת להכניס בקלות סוגים שונים של מידע, לוקחת בחשבון גדלי מסך שונים, מחשבת פרמטרים, ואפילו מאזנת את האפשרויות עבור דפדפנים שונים, הבעיה עם HTML5 היא שהשפה מהווה תקן מוצע. בהיותה נתמכת כיום בהרבה דרכים שונות על ידי דפדפנים רבים, ל- HTML5, מנקודת מבט של עלות-תועלת, יש את היתרון של בנייה על HTML קיים – מה שהופך את עקומת הלמידה להרבה יותר שטוחה מזאת של שפה חדשה לחלוטין.

Objective-C

שפת התכנות העיקרית עבור אפליקציות iOS, ה- Objective-C נבחרה על ידי Apple לבניית אפליקציות חסונות וכאלה שניתן לבצע בהן שינויים. בהיותה קבוצת על של שפות C, יש לה מספק פונקציות שנועדו להתמודד במיוחד עם גרפיקה, וידאו/אודיו, ופונקציות תצוגה. יתר על כן, כחלק מתשתית הפיתוח של Apple, Objective-C משולבת במלואה בתשתיות של iOS ו- MacOS. עם זאת, כיום במערכת האקולוגית של Apple מתחילה להחליף אותה בהדרגה שפה בעלת עוצמה רבה יותר המכונה Swift.

Swift

Swift היא שפת התכנות האחרונה שהתפשטה במערכת האקולוגית של Apple, בעיקר בהתחשב בשכיחות שלה בכתיבת קוד עבור ממשקי תכנות האפליקציות האחרונים של Apple, Cocoa ו- Cocoa Touch. אף על פי שזאת שפה שכתובה כך שתעבוד יחד עם Objective-C, חברות פיתוח אפליקציות רבות מעודדת מפתחי iOS לעבור באופן מלא ל- Swift לצרכי תכנות. בשל היותה מיועדת לבטל את הסבירות של הרבה מבעיות האבטחה האפשריות ב- Objective-C, הגיע הזמן עבור מפתחי אפליקציות מובייל לעבור ל- Swift, כאשר עסקים רבים מחפשים להעסיק מפתחי Swift עם מומחיות בפיתוח אפליקציות מובייל מתקדמות על ידי השימוש בשפה הזאת.

C++

זאת שפת התכנות המקובלת והחסונה ביותר שקיימת כאשר מדובר בבניית אפליקציות מובייל עבור Android ו- Windows, ובעיקר בתכנות ברמה נמוכה, זאת השפה המקובלת בפלטפורמות בקרב מפתחי אפליקציות מובייל. בתור שפת תכנות רבת עוצמה, C++ מאפשרת לפתח אפליקציות מובייל כמעט עבור כל מטרה בכל פלטפורמה קיימת. יתכן שהיא לא מהודרת או אופנתית במיוחד, אך היא שלטה בעולם התכנות עוד לפני מהפכת הסמארטפונים.

C#

שפת התכנות הנחשקת ביותר לפיתוח אפליקציות עבור מכשירי ווינדוס, שפת C# עושה את העבודה ב- Microsoft שאותה עושה Objective-C ב- Apple. אף על פי שהפלטפורמה של מכשירי Windows לא יכולה לשנות את כללי המשחק בתעשיית פיתוח אפליקציות המובייל, עבור משתמשי Microsoft נאמנים, C# מהווה שפת תכנות מושלמת לבניית אפליקציות חסונות עבור מכשירי Windows.

Java

שפת התכנות Java היא אחת מהשפות המועדפות ביותר כאשר מדובר בפיתוח אפליקציות עבור Apple. בהיותה שפת תכנות מונחת עצמים שפותחה ב- Sun Microsystems (כיום בבעלותה של Oracle), Java יכולה לפעול בשתי דרכים שונות: בחלון של דפדפן, או במכונה וירטואלית שיכולה לעבוד ללא דפדפן.

לגמישות זאת ישנה משמעות רבה כאשר מדובר בשימוש חוזר בקוד ובעדכון תוכנה. אף על פי של- Java אין הרבה מה לעשות אם אתה שוקל פיתוח iOS, היא בהחלט יכולה להיות הבחירה שלך כשמדובר באפליקציות מובייל על פני פלטפורמות שונות, לדוגמה אפליקציות חוצות פלטפורמות.

איזו שפת תכנות מתאימה בצורה הטובה ביותר לדרישות פיתוח אפליקציית המובייל שלך?

לפרטים נוספים בנושא אפיון ופיתוח חווית משתמש, תיאום פגישה והצעות מחיר, צור עמנו קשר עוד היום. ג’יאפס פיתוח אפליקציות.

4.8/5 - (5 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה