אפיון חוויית משתמש לאתרים ואפליקציות 3000-20000
ILS

אפיון חוויית משתמש לאתרים ואפליקציות

אפיון חווית משתמש לאפליקציות ואתרי אינטרנט

אנו מעצבים מוצרים שמניעים ערך עסקי מוחשי, זוכים בפרסי תעשיות, ומוודאים שמשתמשי האפליקציות מרוצים עד הגג.

תהליך היזמות הזה לא מתרחש סביב שולחן ישיבות – אנו מקפידים ליישם שיטות שמכניסות אותנו לנעלי משתמשי לקוחותינו, כך שנוכל לשאוב תובנות אמיתיות שמסייעות בפיתוח קונספט.

צוות Gapps גאה להוביל את ענף פיתוח האפליקציות לעסקים בישראל. מפתחי ומעצבי Gapps מונים את מיטב המוחות שיש לענף להציע, אשר מבטיחים שהפרויקט שלך בידיים טובות. בין אם הנך מעוניין בפיתוח אפליקציה לעסק שלך, פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, לאייפון, פיתוח אפליקציות מבוססות מיקום, אפליקציות משחק, פיתוח תוכנה ועוד.

ליעוץ מקצועי, הצעות מחיר ותיאום פגישה לאפיון הרעיון לאפליקציה שלך, צור קשר בטופס או בשיחה ישירה בטלפון: 0723726002

אפיון חוויית משתמש – מדוע זה כל כך חשוב?

חוויית משתמש – בעיקר חוויית משתמש גרועה – מהווה “נושא חם" בחודשים האחרונים עם השקה מפורסמת למדי של יישומים לניידים ואתרי אינטרנט גדולים, והסוגיות הנובעות מכך. חוויית משתמש היא חלק מתהליך העיצוב עליו אתם לא שומעים אלא אם משהו משתבש. אך זה דבר שצריך להיות חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב, החל מהרעיונות הראשונים ועד המוצר הסופי.

ובכן, עם הדיון המחודש – והמאוד פומבי הזה – על חוויית המשתמש, מדוע זה חשוב למעצבים?

חוויית משתמש – UX בקיצור – היא תחושתו של האדם במהלך קיום אינטראקציה עם המוצר הדיגיטלי. UX כוללת גורמים רבים, חלקם ניתנים לשליטה על-ידי המעצבים והמפתחים וחלקם תלויים בסביבה או בהעדפת המשתמש. גורמים אלה כוללים שימושיות, נגישות, ביצועים, עיצוב/אסתטיקה, תועלת, ארגונומיה, האינטראקציה האנושית הכוללת ושיווק.

אך חוויית המשתמש לא בדיוק זהה לשימושיות, אף על פי שהן קשורות אחת לשנייה. UX זו החוויה, הרגש, האינטואיציה, והחיבור אותם מרגיש המשתמש במהלך שימוש באתר או במוצר. שימושיות יותר קשורה ליעילות של עיצוב האתר ולרמת היותו ידידותי לסביבה. שימושיות הינה המרכיב המרכזי בחוויית המשתמש הכוללת.

המונח התרחב והוא כולל גם “עיצוב ממוקד משתמש", שבעיקרון מהווה את אותו רעיון מאחורי אפיון חווית משתמש, רק בניסוח אחר.

אפיון חוויית משתמש - ux

דגשים על חשיבות אפיון חווית משתמש

במובנים של עיצוב, חוויית המשתמש חשובה בדיוק כמו הזהות החזותית. אין זה משנה כיצד האתר או היישום שלכם נראים אם אנשים לא יודעים כיצד לקיים עמם אינטראקציה. ויתר על כן, הם צריכים ליהנות מהאינטראקציה הזו.

בעוד שחוויית משתמש חשובה עבור כל מוצר דיגיטלי, היא חשובה אף יותר עבור סוגים מסוימים של מוצרים דיגיטליים: אתרים או יישומים מורכבים, מכירות קמעונאיות או מקוונות, אתרי ועסקי סטארט-אפ, פרויקטים בעלי תקציב נמוך ופרויקטים או אתרים אשר צפויים להחזיק מעמד זמן רב.

המפתח לאתרים מורכבים

חוויית משתמש היא המפתח לאתרים מורכבים בגלל שמשתמשים מוכרחים להיות מסוגלים לנווט בקלות באתר ולהבין כיצד להשתמש בו. הזנחה של חוויית משתמש יכולה להביא לאתר מרושל אליו אנשים לא יחזרו. פיתוח של חוויה בעלת אינטראקטיביות עשירה תניע משתמשים לחזור אל האתר.

אחד הסוגים המורכבים ביותר של אתרים הוא אתרים שכוללים מכירות קמעונאיות או מקוונות. לא רק שהאתר צריך להיות מאורגן היטב, הוא גם צריך להכיל סימנים ברורים וקלים לשימוש לצורך ביצוע רכישה בטוחה.

הדבר נכון גם לגבי אתרים אשר צפויים להחזיק מעמד במשך תקופה ארוכה, כמו אתרים קמעונאיים. הביטו באתר Amazon.com למשל, הוא פועל באמצעות שימוש בחוויית משתמש זהה ובסיסית במשך שנים.

המפתח להצלחת עסקים קטנים או גדולים

חוויית משתמש היא המפתח לעסקים קטנים ועסקי סטארט-אפ, גם בגלל שהאתר הוא הרושם הראשוני אותו הם יוצרים על המשתמשים. ההופעה הראשונה הזו חשובה כאשר מדובר בניתוב תעבורת רשת ועסקים עתידיים למוצר שלכם.

אותו העיקרון חל על חברות עם תקציבים קטנים. חוויית המשתמש חשובה בגלל שהיא יכולה ליצור את התנופה שתדחוף את העסק קדימה. זכרו, משתמשים מחליטים בתוך מספר שניות בלבד אם האתר או היישום שווים את זמנם. זו ההזדמנות היחידה שלכם להרשים מישהו.

כאשר מדובר בחוויית משתמש גרועה, הבעיות בולטות לעין. תחשבו על הבעיות שניתן לדווח עליהן: חוסר יכולת להשוות תכניות לפני יצירת חשבון, זמן דמימה ושרתים עמוסים, בעיות ביצירת חשבון, קושי במילוי בקשות ולא מספיק בדיקות שימושיות. כל הבעיות הללו יוצרות חיבור רגשי שלילי לאתר בקרב המשתמשים.

בנוסף, ארגון מומחי השימושיות העולמי מגדיר שישה יתרונות מרכזיים בהוספת חוויית משתמש לתהליך העיצוב והפיתוח: גידול בפרודוקטיביות, גידול במכירות, עלויות הכשרה ותמיכה נמוכות יותר, עלויות וזמן פיתוח נמוכים יותר, עלויות תחזוקה נמוכות יותר ושביעות רצון גדולה יותר של הלקוח.

חוויית משתמש ותהליך העיצוב

ובכן, כיצד מעצבים יכולים להתחיל לחשוב על חוויית משתמש בתהליך העיצוב? ייתכן שאתם כבר חושבים על זה.

זה מתחיל בעיקרון של עיצוב שיתופי, פתיחת התהליך לצוות של מומחים יצירתיים עם מטרה משותפת של פתרון הבעיה. הצוות צריך לעבוד ביחד כדי ליצור סדרה של תנאים אסתטיים מעולים, חזון ויעדים עבור פרויקט העיצוב.

תחשבו על החיבור והחוויה אותם ברצונכם שהמשתמשים יחוו: פשוטים, מפתיעים, רשמיים ומהימנים או רגשיים. הבטיחו שהחוויה שלכם יוצרת סיפור משותף אשר יהיה מוכר לכל המשתמשים. לאחר מכן תבדקו, תבדקו ושוב תבדקו.

האם החוויה המעשית היא מה שציפיתם או התכוונתם אליו? האם כלי האתר עובדים כצפוי עם תוצאות רצויות? כיצד המשתמשים מרגישים כלפי האתר כולו ולגבי חוויותיהם בעת השימוש בו?

כמו כן, תחשבו מה אומרת חוויית המשתמש על המותג. האם היא מעבירה מסר אוניברסלי? כיצד היא משתווה למתחרים?

תיקחו את התשובות הללו ותעבדו על שינויים. לעתים נדירות העיצוב הראשון הוא האפשרות הטובה ביותר.

אך מדוע למעצבים צריך להיות אכפת?

האם חוויית משתמש היא לא הבעיה של המפתח? פיתוח ועיצוב של חוויית משתמש מעולה היא הבעיה של כולם. מהטיוטה הראשונה ועד המוצר הסופי, יש לדבר בכל שלב בתהליך על אופן הפעולה של כל מרכיב. כך שזו הבעיה של המעצב בדיוק כמו שזו הבעיה של המפתח ושל המנכ"ל.

ללא חוויית משתמש יעילה, מוצרים דיגיטליים צפויים לנחול כישלון. זה עד כדי כך פשוט.

לפרטים נוספים בנושא אפיון ופיתוח חווית משתמש, תיאום פגישה והצעות מחיר, צור עמנו קשר עוד היום: 0723726002

4.3/5 - (9 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה