מציאות רבודה בעולם הבידור
ILS

מציאות רבודה בעולם הבידור

שחקני כדורגל במשחק אפליקציית מציאות רבודה בעולם הבידור

מציאות רבודה בעולם הבידור

איך אתם מרגישים כשצפייה בסרט על גבי מסך כבר לא מלהיבה אתכם למרות הגרסה האחרונה של וידאו HD בתלת מימד? אתם מחפשים דרכים וטכנולוגיות אחרות שיכולות לספק לכם את ההתלהבות הזאת.

החדשות הטובות הן שהמציאות הרבודה כאן והיא מציעה לכם חוויה שתשנה לחלוטין את הדרך שבה אתם צופים בסרטים.

השימוש במציאות רבודה בחיי היום יום שלנו עדיין נמצא במרחק של כמה שנים מאתנו. הטכנולוגיה עוד לא הגיעה לנקודה שבה היא מספיק זולה עבור ההמונים. אך כאשר מדובר בעסקי הבידור, הסיפור קצת שונה. תעשיית הבידור משתמשת במציאות רבודה מזה כמעט עשור.

בואו נתבונן מקרוב במספר מקרים של שימוש במציאות רבודה בתעשיית הבידור וכיצד היא משנה את החוויה.

אינטראקציה בין העולם האמיתי למדומה

מציאות רבודה לא רק מטמיעה את העולם הדיגיטלי בתוך העולם האמיתי, אלא היא גם מאפשרת קיום של אינטראקציה בין השניים. אחד המדדים להצלחה של יישום מציאות רבודה הוא מידת האינטראקטיביות. אותו הדבר נכון גם לגבי סרט עם מציאות רבודה. אם הצופה לא יכול ליצור אינטראקציה עם אף אחד מהמרכיבים בסרט, החוויה שלו כמעט זהה לצפייה בו על גבי מסך רגיל.

כאשר מדובר בסרטים, כמה מהם שהשתמשו במציאות רבודה הם אווטאר, סדרת הסרטים של שליחות קטלנית וטרון.

השימוש במציאות רבודה בסרטים האלה הוא מאוד מוגבל, והמציאות הרבודה מסוגלת להרבה מעבר לזה. אם ממצים את מלוא הפוטנציאל שלה, מציאות רבודה יכולה לאפשר לצופים לחוות את הסרט וליצור איתו אינטראקציה (כלומר, עם התפאורה, הפעולות, הדמויות) בזמן אמת. לכן עתידה של תעשיית הסרטים בשילוב עם מציאות רבודה נראה מלהיב.

מציאות רבודה עבור משחקים

צפוי כי מציאות רבודה ומשחקים ילכו יד ביד בשנים הקרובות. יכולתה של המציאות הרבודה לתפוס את העולם סביבנו ולהוסיף אליו תכונות מאוד ייחודיות, מוספיה רעננות הכרחית למרחב הבידורי. אחת הדוגמאות הטובות ביותר ל’שימוש במציאות רבודה במשחקים’ היא “Ingress”.

הפיתוי של מציאות רבודה בתעשיית המשחקים הוא כה גדול עד כי צפוי שערכה יעמוד על 120 מיליארד דולר לקראת שנת 2020. זה פי שלוש יותר מערכה של מציאות מדומה, אשר נמצאת בבסיס של מגוון רחב של יישומים.

מציאות רבודה בשידורי טלוויזיה

ערוצי טלוויזיה רבים, במיוחד ערוצי ספורט משתמשים במציאות רבודה כדי לאפשר לקהלים לראות תוספות גרפיות אשר מסייעות לצופים בהבנת פרשנויות השדרנים, למשל על ידי הצגה של סימנים וקווים על המגרש.

בין סוגים אחרים של שידורים טלוויזיוניים, לעתים קרובות במציאות רבודה נעשה שימוש בשידורי תחזיות מזג אוויר. די התרגלנו לראות גרפיקה תלת ממדית ממוחשבת שמורכבת על גבי מפות של תמונות לווייניות. העובדה המעניינת היא שרובנו אפילו לא יודעים שזה נעשה על ידי שימוש במציאות רבודה.

הערה לסיכום

רעיון המציאות הרבודה בתעשיית הבידור הוא כמעט בן עשור. אך רק לאחרונה אנשים התחילו להבין שזה הרבה מעבר למשחקים בלבד. כיום, תעשיית הבידור התחילה לחקור את האפשרויות האין סופיות של המציאות הרבודה לצורך קידום ופיתוח יישומים חדשים ויצירה של משחקים אינטראקטיביים.

בהינתן היכולת להפוך את החוויה ליותר זולה, יותר יעילה, ויותר משתפת, המציאות הרבודה תהפוך לדבר הגדול הבא במרחב הבידור.

לפרטים נוספים בקשר ליישומי מציאות רבודה ותיאום פגישה, צור עמנו קשר, Gapps – חברת פיתוח אפליקציות ישראל. טלפון: 0723726002

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה