אפליקציות מציאות מדומה מומלצות
ILS

אפליקציות מציאות מדומה מומלצות

אפליקציות מציאות מדומה מומלצות

להלן רק חלק קטן מתוך שלל אפליקציות מציאות מדומה מומלצות

נראה שרק אתמול המונח מציאות מדומה התקשר ללא יותר ממדע בדיוני. בואו נריץ קדימה לעתיד ונראה שדנים עליה בחדרי ישיבות, במסיבות עיתונאים והיא זוכה לפופולריות בקרב אלה שרוצים לטשטש את הגבול בין העולם האמיתי לדיגיטלי. במשך תקופה של עשרות שנים, מציאות מדומה או VR בקצרה, נראתה כמו חלום בלתי אפשרי. היו מספר חברות ותנועות שניסו ליצור מוצר בר קימה ולהביאו לשוק, אך אבוי! זה לא נועד לקרות. האמת העצובה הייתה שהטכנולוגיה עוד פשוט לא הגיע לרמה הזו, זאת אומרת, עד היום.

מציאות מדומה ומציאות רבודה

כיום מדברים על מציאות מדומה ובת דודתה מציאות רבודה כעל הדבר הגדול הבא בעולם הטכנולוגיה, הן עובדי התעשייה והן הלקוחות. כן, כיום קיימים בשוק קסדות ומכשירי מציאות מדומה עצמאיים שבנויים עבור המטרה הזו, עם זאת רבים מהמכשירים האלה עדיין נמצאים בחיתוליהם ועולים לא מעט. עולם היישומים הניידים, מצד שני, המציא פתרון אלגנטי יותר. תיקחו את הסמארטפונים, שמהם מרבית האנשים לא נפרדים, ותשתמשו בהם כדי לספק חוויה של מציאות מדומה.

נדרשו מספר שמות גדולים וכמה חלוצים אמיצים כדי לצלול אל תוך העולם הבלתי נודע של המציאות המדומה במכשירים ניידים, אבל התוצאה הסופית הייתה כפי שכולם קיוו. לאחר שראו את ישימות יישומי המציאות המדומה במכשירים חכמים וניידים, בעלי אתרים ומפתחי יישומים החלו ליצור יישומי מציאות מדומה חדשים ואפילו התחילו לבצע שינויים ביישומים הקיימים שלהם כך שניתן יהיה לקשר אותם למציאות מדומה.

Google ומציאות מדומה

אי אפשר לדון ברצינות על הנושא של יישומי מציאות מדומה מבלי להתייחס קודם כל ל- Google. בהיותה אשפית החידושים, ענקית הטכנולוגיה מעמק הסיליקון רצתה להפוך את המציאות המדומה לשוויונית בכך שסיפקה למשתמשים אמצעים מהירים, יעילים וזמינים לקבלת גישה לטכנולוגיה. נתבונן ב- Cardboard. Google השיקה את “קסדת” ה- cardboard שאפשרה למשתמשים להרכיב אותה ולאחר מכן לחבר את הטלפון שלהם אל תוך חריץ, ובכך בעיקרון להפוך את מכשיר הטלפון שלהם למכשיר מציאות מדומה שאין צורך להחזיקו ביד. לא רק שזה אפשר למשתמשים לשחק ביישומי מציאות מדומה, אך גם סיפק למפתחי יישומים ניידים נתיב מהיר לבנות ציר ליישומים הקיימים שלהם.

ברגע שמספר בעלי אתרים ומפתחי יישומים ניידים הביעו את תמיכתם, השערים נפתחו ושטף של יישומי מציאות מדומה החל לזרום אל השוק. ניתן לטעון שרבים מהם, הם חד ממדיים. עם זאת, ככל שטכנולוגיות ומתודולוגיות מתקדמות כך גם היישומים הניידים. אך נכון לעכשיו זה מה שיש לנו, וחלקם מצוינים. נתחיל עם YouTube המוכר והאהוב. זה לא מפתיע שזרוע המדיה של Google אימצה במהירות את טכנולוגיית המציאות המדומה.

עכשיו משתמשים יכולים לפרסם סרטוני מציאות מדומה ב- 360 מעלות ולקבל גישה לסרטונים כאלה ביישום הנייד של YouTube. אך YouTube היא לא איל אמצעי המדיה היחיד שמספק תוכן של מציאות מדומה דרך היישום שלה. RYOT VR ו- NYT VR מספקים סרטונים, חדשות וסרטי תעודה קצרים. אולי היישומים האלה אינם מוכרים לכם אך היוצרים שלהם בהחלט כן: ה- Huffington Post וה- New York Times, בהתאמה.

יישומים כמו Within ו- Jaunt החליטו לנקוט בגישה שתשקיע את המשתמשים בתחומים שונים של אמנות, החל ממוזיקה וכלה בסרטים. היישומים הניידים האלה מציבים את המשתמש הישר במרכז האקשן, בין אם הוא מתרחש על במה במהלך הופעה של להקה או מאפשר להם להפוך לחלק מסרט. יישומי מציאות מדומה כמו אלה לא רק מאפשרים למשתמשים לצפות באירועים ולהאזין להם, אלא למעשה גורמים להם להרגיש את החוויה.

בצד הקיצוני של הספקטרום ישנם יישומים כמו Apollo 15 Moon Landing VR, שמעביר את המשתמש באופן וירטואלי, כפי ששמו מציע, לנחיתה ההיסטורית על הירח. החיסרון הוא בכך שמאחר שזו חוויה אינטנסיבית מבחינה גרפית, היא דורשת סמארטפון עוצמתי ומודרני כדי לספק את הטובין במלואם.

מציאות מדומה היא לא רק עניין של חוויה חזותית, סרטים תיעודיים מרהיבים או סרטונים מגניבים ב- 360 מעלות

ישנם גם יישומי כלים שמבוססים על מציאות מדומה. תיקחו לדוגמה את Seene. זהו כלי לשיתוף תמונות שמתעסק אך ורק בתמונות ב- 360 מעלות. Glitcher VR הוא יישום עם שיוצר תחושת מציאות מדומה מאחר שהוא מאפשר למשתמש להרכיב על הנוף המציאותי שלו, באמצעות יישום, מגוון צבעים ואפקטים שכוללים צבע סלקטיבי, זיהוי קצוות וראיית תת-אדום בסגנון הטורף (הסרט המדהים של שוורצנגר, לא המזל”ט הרצחני). בנוסף יש את ה- Fulldrive VR שיוצריו מתארים אותו כפלטפורמה לניווט במציאות מדומה. זה בעיקרון YouTube, שמיועד אך ורק למדיה שמספקת מציאות מדומה. באמצעות ה- Fulldrive, משתמשים יכולים לחפש משחקים, סרטונים, תצלומים שמאופיינים בסרטונים ב- 360 מעלות, שיש למעלה ממיליון כאלה בתוך Fulldrive.

אלה שרוצים לטייל במקומות רחוקים צריכים להתמקד ביישומים כמו Orbulus ו- Expeditions.

שני היישומים הניידים האלה עוזרים למשתמש לברוח ולטייל במקומות מרוחקים, אם כי באמצעות גישה מאוד שונה. Orbulus משתמש בטכנולוגיית ה-  Photo Spehere של Google כדי לתת למשתמש את היכולת לבקר במקומות מרוחקים ולצפות בהם כמו גם במקומות שנמצאים בקרבתו.

Expeditions, מצד שני, במקור נועד להוות מעין כלי לימוד. ליישום יש הרבה מה להציע, ואחד הדברים החשובים הוא שהיישום בחינם. תלמידים (בגלל שהוא מיועד לשימוש בכיתה) יכולים ללמוד הכל על תרבויות, אזורים, מקומות גאוגרפיים ויעדים שונים ברחבי העולם. מבלי לקום מהשולחנות שלהם, תלמידים יכולים לטייל במקדשים של אנגקור ואט בקמבודיה ואפילו בשונית המחסום הגדולה באוסטרליה.

משחקי מציאות מדומה

ניתן להשתמש במציאות מדומה גם כדי ליצור משחקים שיוצרים מידה רבה של השתקעות, ונראה שז’אנר האימה מאוד מחבב את הסגנון הזה. משחקים כמו Sisters: A VR Ghost Story ו- Chair In A Room, השחקן הוא אינו צופה אקראי, אלא באמצעות התמקדות בחוויית המשתמש, מפתחי היישום הזה דאגו לכלול את השחקן בסיפור האימה. מבחוץ, המשחקים האלה פשוט נראים כמו… משחקים. עם זאת, הכניסו את גורם הפחד, וזה סיפור אחר לחלוטין.

למרבה המזל לא כל יישומי מציאות מדומה גורמים ללילות חסרי מנוחה. יש את ה- Titans of Space שמאפשר למשתמש ללמוד על מערכת השמש באמצעות שימוש בגרפיקה עשירה ודיבוב קולי. InCell VR משלב חינוך עם בידור כאשר המשתמש טס ברחבי מחזור דם מדומה, נודד בין תאים בגוף האדם ומתחמק מגלי ווירוס. VR Cave מאפשר למשתמשים לחקור מערות, ציפורים ולהתמודד עם קלסטרופוביה. VR Crossy Road הוא משחק אינטואיטיבי מהנה שמהווה את הגרסה הווירטואלית של המשחק הקלאסי Frogger. ולבסוף, VR Noir מכניס את המשתמשים למותחן מסתורי, וה- Hidden Temple הוא משחק פתירת חידות ומצבים.

נראה שהחלל כבש לחלוטין את עולם המציאות המדומה ויישומים כמו Minos Starfighter ו- End Space מאפשרים למשתמש להשתתף בטיול בין-גלקטי תוך טיסה במטוסים המדומים שלהם. אפילו מלחמת הכוכבים הצטרפו לאקשן. שם המשתמש הוא חייל התנגדות ב- Jakku מהסרט הפופולרי, הכוח מתעורר. המשחקים האלה הם הדובדבן שבקצפת במשחקים כמו Hidden Temple, Proton Pulse, Spirit Runner ו- Fractal Combat X.

האמת היא שבדומה לטכנולוגיית המציאות המדומה, יישומי מציאות מדומה מתפתחים ומשתפרים. עבור חברות לפיתוח יישומים ניידים, הם ייצגו דרך חדשה ומרגשת להתחבר לעובדים שלהן, לכישרון שלהם, ולקהל שלהן. עם זאת, אם ניתן לומר שהיישומים המוזכרים לעיל מהווים אינדיקציה כלשהי, אז העתיד של התעשייה והענף הוא אכן מבטיח.

לפרטים נוספים בקשר ליישומי מציאות מדומה ותיאום פגישה, צור עמנו קשר, ג’יאפס – חברת פיתוח אפליקציות ישראל. טלפון: 0723726002

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה