משחקי מציאות רבודה: חוויה – כן – מהעולם הזה
ILS

משחקי מציאות רבודה: חוויה – כן – מהעולם הזה

פיתוח מציאות רבודה לעסקים

משחקי מציאות רבודה: חוויה – כן – מהעולם הזה

כפי שנאמר בצדק “אנשים לעולם לא לומדים ממה שמספרים להם, הם צריכים לגלות (לחוות) בעצמם.” – פאולו קואלו.

אכן אותו הציטוט נכון גם לגבי משחקי מציאות רבודה (AR). הפיתוחים האחרונים במשחקי מציאות רבודה למכשירים ניידים היו מדהימים וצפוי כי ישחקו בהם מיליוני משתמשים/שחקנים בעתיד הקרוב. אנחנו בטוחים שאם שמתם לב לתעשיית המשחקים בשנים האחרונות, סביר להניח שאתם מודעים לקיומם של משחקי מציאות רבודה. ההצלחה המשגשגת של משחקי מציאות רבודה מראה כי העתיד הקרוב של התעשייה משתנה במהירות ועתיד לכלול את העולם האמיתי של השחקנים.

בטכנולוגיית מציאות רבודה נעשה שימוש במספר משחקים, שרובם מספקים חוויה מרגשת שיוצרת השתקעות. למשחקי מציאות רבודה יש את הפוטנציאל להמם את השחקנים ולהתעלות על ציפיותיהם.

השתקעות היא הדרך היחידה שבה שחקנים יכולים ליהנות מכל משחק. במטרה להסביר את חוויית משחקי ה- AR, אנו יכולים לסווג את חוויית המשחק לארבעה היבטים: פיזי, רגשי, חברתי ושכלי. משחק AR הוא חוויית משחק וידאו דינמי שגורם להשתקעות שחיכינו לה זמן רב.

להלן מספר נקודות שמסבירות מהי חוויית המשחק במציאות רבודה:

תחושה מציאותית ותחושת השתקעות

משחק המציאות הרבודה (AR) נראה נהדר ויוצר תחושה מציאותית הודות לטכנולוגיית המציאות הרבודה. ההצלחה של משחקי מציאות רבודה מראה כי תעשיית משחקי AR משתנה במהירות ומתחילה לשלב את הסביבה האמיתית של השחקנים. עם הפעלת משחק מציאות הרבודה, התמונות מופיעות מיד על גבי המסך שלכם ובתוך החדר שלכם.

נוכחות מרחבית מוגדרת כקיימת כאשר “תכני מדיה נתפסים כ’מציאותיים’ ומשתמשי מדיה חווים תפיסה של הימצאות מרחבית בסביבה מתווכת.” הרעיון הוא שמשחק יוצר נוכחות מרחבית כאשר המשתמש מתחיל להרגיש שהוא נמצא “שם” בעולם שאותו המשחק יוצר. שחקנים שחווים השתקעות נוטים להתחשב אך ורק באפשרויות שנראות הגיוניות בהקשר של העולם המדומה. אנשים שמשתקעים במדיה גם נוטים ליהנות ממנה יותר, מה שיוצר בקרבם תחושה מציאותית.

אפקט תלת ממדי

טכנולוגיה זו מאפשרת למשחקים להיות מוצגים בתלת ממד סטריאוסקופי. היא יוצרת את האשליה של עומק תלת ממדי מתמונות/תכנים דו ממדיים. עם אפקטים תלת ממדיים, המשחקים צוברים נאמנות גדולה יותר למציאות, ועם פיתוח של מעבדים גרפיים (GPU) מתווספות תכונות נוספות. שחקנים יוצרים בראשם תמונה של מרחב תלת ממדי של העולם שאותו המשחק מציג בפניהם. לכן, התהליך מתחיל מכך שהשחקנים יוצרים דגם מנטלי של המרחב המדומה במשחק בכך שהם מתבוננים על רמזים שונים (תמונות, תנועה, צלילים, וכו’) כמו גם מהולדה של השערות על העולם. כאשר נוצר הדגם המנטלי של הסביבה במשחק, השחקן חווה נוף תלת ממדי, במודע או לא במודע, של העולם המדומיין.

לכן הגיע הזמן שנחשיב את משחקי הוידאו ל”חוויות”, ולא רק למוצרים בלבד.

השפעת היצגן

יצגן הוא סמל או דמות שמייצגים אדם מסוים במשחק וידאו, בפורום באינטרנט, וכו’. יצגנים שבהם נעשה שימוש במשחקי מציאות רבודה יכולים להשפיע על הפעילות הפיזית של השחקן, כך מציע מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים.

דמותו של אדם במשחק מציאות רבודה יכולה להיות יצגן, אשר בדרך כלל מתואר כאדם או יצור קטן. השחקן מכוון את היצגן שלו בתוך המשחק, בדומה למשיכה בחוטים של בובה. מעודדים את השחקן לשקף את עצמו בתוך דמות היצגן, מה שמביא לקשר ישיר עם זהות אישית.

היכולת ליצור גרסאות מושלמות של עצמנו נמצאת ביחס ישר למידת הנאתנו מהמשחק, למידת השתקעותנו בו, ולמידת ההזדהות שלנו עם היצגן.

השחקן מעורב בצורה עמוקה יותר ויעילה יותר בעולם של המשחק, לרבות באינטראקציות החברתיות של החוויה הזו. אנו מאמינים שזה נובע מכך שהשחקן מרגיש קשור בצורה הדוקה יותר לפעולות במשחק, ומה שקורה ליצגן שלו משפיע בצורה משמעותית על רגשותיו של השחקן ברגע נתון. הקשר עם היצגן ממשיך אפילו אחרי שאנחנו יוצאים מהמשחק.

מאתגר ונותן מוטיבציה

לעתים קרובות מפתחי המשחקים מספקים מעט מאוד הוראות לגבי האופן שבו יש לפתור בעיות בתוך המשחק, בעודם מספקים לשחקנים לוח כמעט ריק שממנו ניתן לחקור מגוון ענק של פתרונות אפשריים על בסיס ניסיון קודם ואינטואיציות.

מפתחי משחקים הם אשפי שיתוף. הם מומחים באמנות משיכת אנשים בכל הגילאים לסביבות מדומות, בכך שנותנים להם מוטיבציה להתקדם לקראת מטרות משמעותיות, להתמיד לאחר כישלונות רבים, ולחגוג רגעי הצלחה לאחר השלמה מוצלחת של משימות מאתגרות. זה נותן לשחקנים מוטיבציה לקבל על עצמם את האתגרים שוב ושוב בכדי לנצח או ללמוד מטכניקות שגויות שבהן הם השתמשו לפני כן ולנסות שוב.

מוריד לחץ

משחקי מציאות רבודה מפתחים מגוון רחב של מיומנויות קוגניטיביות. זה נכון במיוחד לגבי משחקי יריות של מציאות רבודה (לעתים קרובות מכונים משחקי “פעולה”), שרבים מהם בעלי אופי אלים. המשחק משמש כמפחית לחץ – בעודו מרגיע את השחקן ומוריד שליליות ולחץ. מצב משחק AR מציג הקצאת תשומת לב מהירה ומדויקת יותר, יכולות מרחביות טובות יותר ויכולות משופרות של רוטציה מנטלית.

משחקים עשויים להיות מבין האמצעים השימושיים והיעלים ביותר שבאמצעותם ילדים ובני נוער יוצרים רגשות חיוביים. מספר מחקרים הראו יחס בין משחקי וידאו מועדפים לבין מצב רוח טוב יותר או עלייה ברגשות חיוביים.

לאחרונה, מחקר שנערך על ידי חוקרים אוסטרליים בחן את השימוש במשחקי וידאו כאפשרות לטיפול בחולים עם פגיעה מוחית בעקבות טראומה (TBI). הצוות מצא כי משחקי וידאו משפרים את יכולת פתרון הבעיות ואת תשומת הלב בקרב חולים אלה, כך מדווח Medical Daily.

אם מעולם לא ניסיתם לשחק במשחקי מציאות רבודה ואתם סקפטיים, אנו מאוד ממליצים לכם לחוות את החוויה.

לפרטים נוספים בקשר ליישומי מציאות רבודה ותיאום פגישה, צור עמנו קשר, Gapps – חברת פיתוח אפליקציות ישראל. טלפון: 0723726002

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה