תוכן עניינים
להפוך רעיונות לאפליקציות
הכלכלה המודרנית מאפשרת לכולנו להפוך את הרעיונות שלנו למציאות, אם ממש נרצה בכך. עם בואן של טכנולוגיות מתקדמות והמצאות שונות, ניתן להפוך רעיון לחקור כוכב אחר (בדרך זו או אחרת) ורעיונות רבים נוספים, למיזמים רווחיים ואפילו לאפליקציות מובייל מתוחכמות.
- לרשימת רעיונות לאפליקציות, בקרו באתר: ideaswatch (אנגלית).
- דלג לנושא העלויות: כמה עולה לפתח אפליקציה?
אם כך, איך מתחילים ולמי פונים?
1. רשום את כל הרעיונות שלך
גם אם יש לך רעיון לאפליקציה כלשהי שבאמת תרצה להפוך למוצר מוחשי, מומלץ שלא לבודד רעיונות אחרים. אנו ממליצים לרשום כל רעיון ורעיון שעולה לראשך. בכל סיטואציה או מקום שהנך נמצא, פשוט רשום את הרעיונות הצפים בפנקס או במכשיר הנייד. חיוני ביותר לתעד את כל הרעיונות לפני שתשכח משום שאין לדעת – אחד הרעיונות הללו עלול להיות הדבר הגדול הבא.
2. בחר רעיון שקרוב ללבך
לאחר שרשמת כמה וכמה רעיונות, בחר את הרעיון שרודף אותך בשנתך ושמרגיש לך נכון. אנו משוכנעים שמתוך כל הרשימה, ישנו רעיון אחד בולט במיוחד. אם זה קורה, תבודד את הרעיון ותתמקד בו.
3. ערוך סקר שוק
כשתדע את תמצית הרעיון שלך, חיוני שתחקור את השוק לזהות אם אכן קיים פוטנציאל אמיתי. תתחיל את המחקר על ידי רשימת היתרונות והחסרונות של הרעיון, ואם ישנן חסרונות, אילו פתרונות יש לך להציע? כמו כן, מומלץ לברר האם ישנם אנשים נוספים שחווים את הבעיות והחסרונות הללו.
מלבד זאת, תערוך סקרים לגלות מי הם הלקוחות הפוטנציאלים שלך. לאחר שתשלים את המחקר, בדוק את המתחרים ובחן האם יש לך את מה שנחוץ להתחרות בהם. זכור להיות מאורגן ולשמור את המחקר בהישג יד – הוא יסייע רבות לצוות פיתוח האפליקציות שיעבוד על הפיכת הרעיון שלך לאפליקציה “חיה ונושמת”.
4. זהה את קהל היעד לאפליקציה
הודות למחקר השוק שערכת, יתבהר לך מי הם הלקוחות הפוטנציאלים. עם זאת, חשוב לזהות מי באמת ישתמש באפליקציה שיש לך להציע.
חשוב להכיר את קהל היעד על מנת לזהות מה יהיה עליך לתקן ולשפר באפליקציה שהנך מתכוון לפתח. עד כה הצלחת למקד את הרעיון לתמצית, אולם הקונספט כולו עדיין תלוי במי קהל היעד או הלקוחות שלך יהיו. הם, ורק הם, יקבעו את רמת ההצלחה של האפליקציה.
5. מיתוג האפליקציה
זו העת להעניק לאפליקציה שלך שם חדש – זכור שעל השם להיות קליט ומעורר עניין. תוכל להיעזר בצוות פיתוח אפליקציות מקצועי; הניסיון העשיר, הידע והמיומנות של חברת הפיתוח יתרמו רבות במיתוג האפליקציה. אחרי הכל, אתה רוצה שהרעיון שלך יבלוט בשוק הרעיונות הרווי.
6. שלב פיתוח האפליקציה
לרוב האנשים אין את הכישורים לפתח אפליקציות בעצמם וללא סיוע מחברת פיתוח. עם זאת, לא מעט אנשים גילו פתרונות מבוססות ענן שמאפשרות להם לבנות אפליקציה גם בהיעדר כישורי הקידוד הנחוצים.
לאחר הפיתוח, מגיע שלב בדיקת האפליקציה על הלקוחות הפוטנציאליים. תראה להם כיצד עובדת האפליקציה וודא שאופן השימוש בה מוסבר היטב. גם אם יש לך חזון מסוים, תמיד קח את רצונותיהם ודעותיהם של המשתמשים בחשבון – שוב, אם האפליקציה שלך תתקבל בצורה טובה או לא תלוי אך ורק במשתמשים.
7. תתחיל לשווק לעסקים
לאחר שהפכת את הרעיון לאפליקציה בגרסה הראשונית וביצעת את הכיוונונים והשדרוגים הדרושים, הגיע הזמן להתחיל לשווק אותה בשלל הרשתות האפשריות. תוכל לעסוק בשיווק לחלוטין בעצמך, או לשכור חברת שיווק ומיתוג, או להעזר בחברת הפיתוח.
- קרא עוד: הצעות לשיווק אפליקציות
8. שיווק האפליקציה לקבוצות ממוקדות
כאן ההזדמנות לקדם את האפליקציה תוך כדי יצירת ההזדמנות לצבור לקוחות נאמנים נוספים שמעוניינים לנסות את האפליקציה. תוכל לבדוק האם ישנם אירועים מעניינים בהם תוכל להציג את האפליקציה שלך. אירועי השקה, גם אם אינם כוללים את האפליקציה שלך, הם דרך נהדרת להכיר אנשים בעלי תחום עניין זהה לשלך – תוכלו לשתף ולהיחשף לרעיונות חדשים.
אם יש לך רעיון לאפליקציה, אל תניח לעניינים טכניים לעכב ולהפריע. קח את הזמן ותשקיע בהפיכת הרעיון למוצר מוחשי ושימושי. אל תשלול שיתופי פעולה אסטרטגיים – אתה עוד עשוי לגלות פתרונות וטכנולוגיות שלא הכרת – אתה עשוי לגלות באנשים יתרונות שיעזרו לך להתגבר על החסרונות שלך.
ליעוץ מקצועי, פנו אלינו, צוות Gapps פיתוח אפליקציות.