דגשים לפיתוח אפליקציית חישוב צריכה של קולוריות

כולנו מודעים היטב לקשר המובהק בין תזונה נכונה לבין בריאות מיטבית והרגשה טובה באופן כללי. אחד המרכיבים החשובים לצורך ההקפדה על תזונה נכונה הוא סך צריכת הקלוריות היומית שלנו, ולשם כך נעזרים בני אדם רבים ברחבי העולם באפליקציות לחישוב היקף צריכה זו. על-מנת שהאפליקציה תמלא את ייעודה ותסייע למי שזקוק לכך לא לאכול יתר על המידה ובוודאי שלא מאכלים עתירי קלוריות שאין להם ערך תזונתי אמיתי, חשוב להקפיד על מספר דגשים.

איך לחשב צריכה יומית מומלצת?

עוד לפני שמחשבים כמה קלוריות יש בסלט אבוקדו, לחמניות ממולאות בטונה, פסטה עם רוטב עגבניות, שניצל עוף או סייטן או כל מאכל אחר, חשוב שהאפליקציה תספק לבעליה אינפורמציה חיונית לגבי מהי צריכת הקלוריות היומית המומלצת עבורו.

לשם כך נדרשים הנתונים הבאים: מגדר (גברים זקוקים ליותר קלוריות), גיל (החל מגיל מסוים, ככל שאנחנו מתבגרים הגוף זקוק לפחות קלוריות), גובה, משקל ורמת פעילות גופנית. נהוג להציע בחירה בין 4 רמות פעילות גופנית – אפס פעילות, פעילות במידה נמוכה, פעילות גופנית בינונית ופעילות גופנית בהיקף גבוה. אפשר גם להציע רמה חמישית שמתאימה למי שעובד עבודה פיזית אינטנסיבית ומן הסתם זקוק לקלוריות רבות יותר.

סעיף נוסף בממשק זה הוא אפשרות לסמן הריון ולמעשה גם את השבוע בהריון – שכן נשים הרות זקוקות לכמויות משתנות של קלוריות בהתאם להתקדמות התפתחות העובר ברחם.

איך לוודא שהוזנו כל מרכיבי המנה?

על-מנת לדעת כמה קלוריות צרכנו בסך הכל ביום מסוים חשוב כמובן לחשב במדויק את כמות הקלוריות בכל מנה ומנה שאכלנו במהלך היום. כך למשל מנה כמו לחמניות ממולאות בטונה כוללת הן לחמניה, הן טונה ובדרך גם רוטב או ממרח, ורצוי לוודא שכל המרכיבים מוזנים לאפליקציה – אפליקציה שיודעת ללמוד ולהכיר מתכונים שונים תוכל גם לשאול את המשתמשים בה לגבי קיומם של המרכיבים האפשריים אם הם לא הוזנו מלכתחילה.

איך למנוע צריכת יתר של קלוריות?

מרכיב אפשרי נוסף באפליקציית חישוב צריכת קלוריות חכמה הוא מנגנון שיתריע במצב שבו מסתמנת צריכת קלוריות רבה מדי. חשוב כמובן לבנות מנגנון זה באופן מושכל, ולספק את ההתרעה מבעוד מועד – כך למשל ויתור על ארוחת ערב בגלל שהגענו למכסת הקלוריות היומית אינו צעד נכון מבחינה תזונתית.

אפליקציה שמספקת מתכונים בהתאם לטעם האישי

עוד דרך להעשיר את האפליקציה היא לאפשר לה לא רק לספור כמה קלוריות יש במאכלים כמו למשל לחמניות ממולאות בטונה אלא גם להציע מנות ומתכונים – בהתאם להעדפות האישיות של המשתמש וכמובן עם עדיפות למאכלים בריאים, מזינים ולא עתירי קלוריות יתר על המידה. הלמידה של הטעם האישי של האדם יכולה להתבצע על סמך שאלונים (צמחוני/טבעוני? שומר כשרות? רגישות ללקטוז? רגישות לגלוטן? וכו'), על סמך מעקב אחרי המאכלים שהוא נוהג לאכול כולל התייחסות לשעות היום ולחיבורים בין מאכלים שונים, וגם על סמך התגובה שלו למתכונים שמוצעים לו מתוך מאגר מתכונים כללי.

המלצות תזונתיות נוספות

חישוב צריכת הקלוריות היומי הינו כאמור מרכיב מרכזי בשמירה על תזונה בריאה, אבל הוא כמובן אינו היחיד. כל מאכל נמדד לא רק עפ"י כמות הקלוריות אלא גם לפי הערכים התזונתיים שלו, ובהתאם ניתן לנצל את המעקב המדוקדק כדי לוודא שהאדם מקבל מהתפריט את כל הוויטמינים והמינרלים החיוניים, לא צורך יותר מדי פחמימות או שומנים רוויים (שומן שמקורו במזון מהחי) וכו'.

למעשה לא מן הנמנע שבעתיד אף תהיינה אפליקציות שיודעות לסנכרן בין תוצאות בדיקות רפואיות שונות ובפרט בדיקות דם לבין מאכלים מומלצים עבור אותו אדם ספציפית, כך שהוא גם ייהנה מהאוכל וגם ייתרם ממנו.

דגשים לפיתוח אפליקציית חישוב צריכה של קולוריות
5 (100%) 1 vote

צור קשר