איך לבחור מפתחי תוכנה לפרויקט שלך?
ILS

איך לבחור מפתחי תוכנה לפרויקט שלך?

איך לבחור מפתחי תוכנה לפרויקט שלך?

אתם עומדים להתחיל פרויקט תוכנה מורכב ומחפשים מתכנתים מנוסים שייקחו חלק בצוות. לפני שאתם חותמים עם מספר מתכנתים שונים כדאי לדעת איך מנהלים פרויקט כזה ואיך בוחרים את האנשים הנכונים על מנת להביא לסיומו המוצלח.

הכל מתחיל באפיון הצרכים ובחירת המתודה לפיתוח

פרויקט תוכנה יכול להמשך חודש או שנה – הכל בהתאם למורכבותו. לכן, לפני שמתחילים לעבוד על הפרויקט עוברים שני שלבים חשובים:

השלב הראשון, הבנה של הפתרון שהפרויקט נועד לספק. האם מדובר באפליקציה אינטרנטית ברשת? האם עובדים על אתר מכירות מורכב או על תוכנה המבצעת משימות מוגדרות מראש. לאחר שהוגדרו הפתרונות ניתן לבצע אפיון מדויק של הפרויקט ולהחליט:

  • באילו שפות תכנות להשתמש?
  • האם להיעזר בפלטפורמות קיימות או לפתח את הפרויקט מאפס
  • מה התקציב המוקדש לפיתוח.

בשלב השני מתחילים לבנות אפיון מדויק של המסכים השונים בפרויקט, כאשר כל מסך מעוצב בסקיצה כללית ועדיין לא בעיצוב גרפי סופי.

מתי בוחרים את המתכנתים?

יש הטוענים כי עבור יזמים המעוניינים לבצע פרויקט תוכנה בפעם הראשונה קיים פרדוקס מסוים. מצד, אתם זקוקים למתכנת על מנת לערוך את האפיון הראשוני של הפרויקט ומאידך אינכם יכולים להעסיק את המתכנת עדיין עד שתדעו באיזו שפת תכנות להשתמש. חשוב לדעת כי לא כל מתכנת עובד בכל שפה. לכן, אם החלטתם לפתח את הפרויקט בשפת Asp.Net או בשפת PHP תזדקקו למתכנתים מ”עולמות” שונים בעולם התכנות. לכן, השלב הראשוני יהיה בחירה של מנהל הפרויקט וצוות התכנות שינווט את הספינה ויסייע לכם לגייס את שאר הצוות.

לאחר האפיון – מתחילים לבנות את “צבא” המתכנתים שלכם

מנהל הפרויקט סייע לכם להפוך את החזון לאפיון כתוב. בנוסף, בשלב זה בוודאי בחרתם באיזו שפת תכנות תשתמשו והאם תעבדו על פלטפורמה קיימת או שתפתחו את הפתרון מאפס. אתם מוכנים להתחיל לאתר מפתחי תוכנה מנוסים בסביבה בה בחרתם לעבוד.

כעת ניצבת בפניכם החלטה נוספת. האם לבחור מפתחי תוכנה מתחילים העובדים בתקציב נמוך, או למצוא צוות מפתחי תוכנה מקצועי מנצח העובד בתקציב גבוה יותר?

בפרויקטים רבים תגלו כי השילוב בין השניים הוא האפשרות הטובה ביותר. מחד, המתכנתים המובילים את הפרויקט צריכים להיות מנוסים בתחומם ומאידך, המתכנתים המתחילים יכולים לחסוך בעלויות כאשר הם מבצעים את “העבודה השחורה” בפרויקט הדורשת פחות ניסיון וידע.

מתחילים לראיין

בחרתם לגייס צוות הטרוגני של מתכנתים – מתחילים ומקצוענים כאחד. עכשיו מתחיל שלב הראיונות. אתם עומדים לגלות מי מתאים לעבודת צוות עם מתכנתים שלא פגש מעולם ומי יכול להיות בעל יצירתיות מספיקה על מנת להעניק ערך נוסף לפרויקט.

השמת מתכנתים נכונה מבוססת על שילוב בין שלושה פרמטרים:

  • אופי אישי
  • ניסיון בפיתוח תוכנה בסביבה ובשפת התכנות בה נכתב הפרויקט
  • ציפיות שכר

כאשר אתם מראיינים את המתכנתים נסו לברר האם הם עובדים באופן עצמאי או כחלק מצוות, אילו פרויקטים ביצעו בעבר והאם יש להם ניסיון עם סוג הפתרון אותו אתם מעוניינים לפתח. בנוסף נסו לברר כבר בשלב הראשוני מהן ציפיות השכר שלהם לפרויקט כולו או לשעה. בפרויקט מורכב, תגלו, כי קשה לתמחר את הפרויקט ב – Fix Price וקל יותר להעריך שעות פיתוח תוך הגדרת התקציב לכל שעה.

תנו לראש הצוות שבחרתם לראיין את המתכנת מבחינה מקצועית

מרבית הניגשים לאתר מפתחי תוכנה שאינם מגיעים מרקע בתחום יתקשו לגלות האם המתכנת שהגיע לראיון אכן מקצועי ומיומן. חלק מהמתכנתים מנוסים בביצוע משימות פשוטות בלבד ואינם מסוגלים לפתח פתרונות מורכבים. אחרים, מכירים על בורים רק חלק מהאספקטים – לדוגמה קוד בלבד ללא עיצוב, תכנות צד שרת ללא תכנות צד לקוח או בעלי ניסיון מועט בלבד בעבודה מול מסדי נתונים.

העניקו לראש הצוות שבחרתם את החופש למצוא את המתכנתים המקצועיים והזוטרים עבורכם תוך ביצוע ראיונות הכוללים גם מבחני תכנות הקשורים לפרויקט. אדם מיומן בניהול צוות מתכנתים יוכל לסייע לכם למצוא את הצוות המקצועי שיוכל להביא את הפרויקט לסיומו בהצלחה.

אופציה נוספת – חסכו את כאב הראש ועבדו עם חברה מקצועית בתחום

אפשרות נוספת העומדת לרשותכם היא בחירה של חברה המעסיקה מתכנתים מקצועיים כצוות ומעניקה שירותי אאוטסורסינג (מיקור חוץ) למגוון מפתחי תוכנה בשפות שונות. כאשר אתם עובדים עם חברה מקצועית אתם עשויים לשלם מעט יותר עבור כל שעת תכנות, אך בשורה התחתונה לחסוך סכום ניכר בעלויות ניהול הפרויקט בעצמכם. צוות מקצועי הרגיל לעבוד ביחד על פרויקטים בתחום התוכנה לא יסבול מבעיות של תקשורת ראשונית, תחרותיות לא בריאה בין המתכנתים או ניסיון להאריך את הפרויקט מעבר לזמן הדרוש.

בקשו לראות עבודות קודמות שביצעו המתכנתים

הן בבחירה של מתכנתים עצמאיים והן בעבודה עם חברה המעסיקה מפתחי תוכנה חשוב לבחון גם את היכולות שהפגינו המועמדים בביצוע פרויקטים קודמים. נסו לבחור ולהעדיף מועמדים שביצעו פרויקט דומה לשלכם. מאפיינים דומים יכולים להיות:

  • פלטפורמה דומה
  • בניית אתר מכירות (אם זו מהות הפרויקט שלכם)
  • תכנות בסביבת ווינדוס או לינוקס
  • בחירה של מומחים בפיתוח אפליקציות
  • בעלי ניסיון מגוון בפרויקטים מורכבים
  • פיתוח של פרויקטים הדורשים רמת אבטחה גבוהה.

לאחר שבחנתם את העבודות השונות שאלו אותם האם היצבו בפניהם אתגרים במהלך הפיתוח וכיצד התמודדו עמם. באמצעות התשובות שתקבלו תוכלו לא רק ללמוד על אופיו של המתכנת אלא גם לקבל מושג ראשוני על האתגרים שאתם עומדים לצלוח בדרך לפיתוח הפרויקט שלכם.

לסיכום, בחירת מפתחי תוכנה לפרויקט מתבססת על שילוב מנצח של אופי מול ניסיון ומקצועיות. לאחר שאפיינתם את הפרויקט ומצאתם את הצוות שלכם אתם מוכנים להתחיל ולשנות את העולם באמצעות מספר שורות קוד. יתכן וזהו הצעד הראשון בדרך לסטארט אפ הגדול הבא של ישראל.

3.8/5 - (5 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה