כך תעשה כסף מפיתוח אפליקציית מובייל (מונטיזציה)
ILS

כך תעשה כסף מפיתוח אפליקציית מובייל (מונטיזציה)

מה הוא המניע הגדול ביותר לרווח בתוך היישום?

כך תעשה כסף מפיתוח אפליקציית מובייל (מונטיזציה)

איזו אסטרטגיית מונטיזציה של יישומים ניידים מניבה את הרווח הגדול ביותר? אין תשובה פשוטה לשאלה הזאת, מאחר שכל יישום הוא שונה. כאשר אתם מתכננים אסטרטגיית כניסה לשוק עבור היישום שלכם, עליכם לחפש אסטרטגיית מונטיזציה ובסופו של דבר לבחור באחת אשר תתאים בצורה הטובה ביותר ליישום שלכם ולמטרות העסקיות הכלליות שלכם.

הדו”ח הכלכלי של יישומים דיגיטליים של App Annie מראה כי הרווח העולמי מפרסום בתוך יישומים והכנסה נקייה של משיקי היישומים צפוי לגדול פי 2.7, מ- 70 מיליארד דולר ב- 2015 ליותר מ- 189 מיליארד דולר לקראת 2020.

בחירה במודל המונטיזציה הנכון עבור יישום נייד היא חשובה ביותר להצלחה של כל יישום נייד וכתוצאה מכך, יכולה להשפיע בצורה שלילית על חוויית המשתמש הכללית אם אתם בוחרים באסטרטגיה לא נכונה. כיצד לייצר תזרים מכובד של הכנסה מבלי לפגוע באיכות הכללית ובחוויית המשתמש של היישום שלכם? בחירה במודל מונטיזציה אשר מתאים בצורה הטובה ביותר ליישום שלכם יכולה להשפיע ישירות על הצמיחה, ובכך להשפיע הן על הרווח והן על קבלתו בקרב משתמשים. במאמר זה, אנו דנים על אסטרטגיות מונטיזציה נפוצות עבור יישומים ניידים וכיצד לזהות אילו מתאימות בצורה הטובה ביותר בהתחשב במוצר שאותו אתם מכניסים אל השוק.

לפני שאתם בוחרים באסטרטגיית מונטיזציה

  • הכירו את הקהל שלכם. טרם הבחירה באסטרטגיית מונטיזציה עליכם לקבוע ולהבין מי הוא קהל היעד שלכם. תבינו את הדמוגרפיה של הקהל שלכם ואת דפוסי השימוש שלו ביישומים. התחילו לנתח נתונים ולהתאים את המאמצים שלכם להתנהגויות של הקהל. לדוגמה, האם הם אוהבים לצרוך תוכן דרך סרטונים?
  • התמקדו בקבוצה של משתמשי ליבה. האם היישום שלכם פותר בעיה של קבוצה מסוימת של משתמשים או פונה אל הקהל הרחב? נסו לספק ערך רב לקבוצה מסוימת של משתמשים, הדבר בדרך כלל מניב רווחים. זה מספק הזדמנות ליצור חוויה אשר מותאמת במיוחד לצרכים של קבוצת משתמשים מסוימת.
  • תבנו מוצר בעל ערך. ברגע שתבינו את הערך שאותו היישום שלכם מספק למשתמשים שלכם, אתם יכולים לתכנן את אסטרטגיית המונטיזציה של היישום הנייד שלכם סביב הערך הזה. ככל שתספקו ערך רב יותר, כך יותר משתמשים יהיו מוכנים לשלם.

5 אסטרטגיות מונטיזציה יעילות של יישום

רוב היישומים מושקים בכוונה ישירה ליצור רווח. עם זאת, מספר מאוד קטן עושה זאת ביעילות: פחות ממחצית מייצרים יותר מ- 500 דולר בחודש, ו- 4% בלבד מייצרים יותר מ- 500 אלף דולר בחודש. שיקול קפדני של אופן המונטיזציה שלכם על בסיס סוג המוצר שלכם, בסיס המשתמשים שלכם, ואינטליגנציית השוק לא יבטיח רווחיות, אך הוא יגביר את סיכויי ההצלחה שלכם. להלן מספר אסטרטגיות מונטיזציה של יישומים והמקרים שבהם הן עובדות בצורה הטובה ביותר.

1. פרסום

בעזרת פרסום, באפשרותכם לבטל את מחסום העלות (שלם או הורד) מה שיעודד אנשים רבים יותר להוריד את היישום שלכם. לעתים קרובות נעשה שימוש בפרסום במודל מנטיזציה משולב. להלן צורות הפרסום הנפוצות ביותר:

פרסומות באנר בדרך כלל ממוקמות בחלקו העליון או התחתון של היישום ולעתים קרובות הן עשויות להיות בלתי יעילות מאחר שהן מסיחות את הדעת יותר מצורות פרסום אחרות. כמו כן, הן יכולות לגרום לתסכול בקרב המשתמשים שלכם, לכן תיקחו בחשבון את חוויית המשתמש טרם נקיטה בגישה הזאת.

פרסומות ביניים מוחדרות בנקודות מעבר בתוך היישום. הן נראות כדומות לפרסומות טלוויזיה והן בדרך כלל מוצגות כסרטונים. הן נפוצות בעיקר בקרב יישומי משחקים, ולעתים קרובות מניבות תוצאות טובות למדי אם מוטמעות כראוי.

פרסומות זכייה מופעלות על ידי אירוע ביישום, כגון קבלה של פרס או הישג. המשתמש יראה חלון קופץ שבו הוא יקבל הנחה, כרטיס מתנה, קופון, וכו’. בעל היישום גם יקבל פיצוי. המשתמש זוכה וכך גם מפרסם היישום.

פרסומות התראה: אלה צצות בשורת המצב של המכשיר הנייד ומיידעות את המשתמשים על נוכחות הפרסומת. הפרסומות האלה הן קצת יותר פולשניות ויכולות לפגוע במוניטין של המותג שלכם, לכן השתמשו בהן בצמצום.

בפרסומות מקומיות נעשה שימוש ביישומים אשר מבוססים על תוכן, והן בדרך כלל מופיעות בעדכונים של היישום. לדוגמה, Facebook אימצה פרסום מקומי ועשתה זאת בצורה טובה במיוחד. צורות פרסום מקומי מתאימות לצורה, לפונקציה ולתחושה של היישום ולכן הן לא מפריעות לחוויית המשתמש. לכן סוג הפרסום הזה מועדף בקרב המשיקים והמפרסמים.

מתי לבחור בשיטת הפרסומות:

  • אתם לא מתכננים להרוויח ישירות מהמשתמשים
  • רכישות בתוך היישום יפריעו לחוויית המשתמש או שאינן מתאימות בתוך היישום
  • אופי היישום שלכם גורם לביקורים תכופים ושהייה ארוכה
  • אתם אוספים נתונים גאוגרפיים ונתוני התנהגות

פרסום ביישומים ניידים הוא שיטת מונטיזציה יעילה, אך הוא יכול להיות פולשני עם הפרסומות אינן רלוונטיות למשתמשים, מה שבתורו יפגע בחוויית המשתמש הכללית.

2. הורדה בתשלום

הדרך הברורה ביותר ליצור רווח דרך היישום שלכם היא למכור אותו בחנות היישומים. עליכם להצליח להציג את היישום שלכם בתור משהו חדש וייחודי, כזה ששונה מיישומים זהים אשר זמינים בחינם.

בהורדה בתשלום משתמשים משלמים תשלום חד פעמי על הורדת היישום. המודל הזה יכול להיות מאתגר מאחר שקשה לשכנע משתמשים לשלם מבלי שניסו את היישום, במיוחד כאשר אפשרויות כה רבות זמינות בחינם בחנות היישומים. ב- App Store של Apple, המחיר יכול לנוע מ- 0.99$ עד 999.99$ ו- Apple ו- Google מקבלות 30%. לעתים קרובות, תמחור היישום שלכם מהווה מחסום עבור אנשים ומונע מהם להוריד את היישום.

מתי לבחור בשיטת ההורדה בתשלום:

  • יש לכם שיווק חזק ונוכחות חזקה
  • היישום מציע ערך מוסף בהשוואה לאפשרויות דומות בחינם
  • הערך תואם את המחיר
  • ברצונכם לקשור את הרווח ישירות להורדות

3. רכישות בתוך היישום

רכישות בתוך היישום מוכרות טובין וירטואליים או פיזיים בתוך היישום. עם האסטרטגיה הזאת, היישום שלכם משמש כערוץ מכירות או כחנות ניידת.

מתי לבחור ברכישות בתוך היישום:

  • יש לכם יישום קמעונאי, משחק, או שירותים
  • אתם יכולים להרוויח למרות העמלות של חנות היישומים
  • רכישות בתוך היישום מוסיפות ערך אמיתי עבור המשתמשים
  • חוויית המשתמש מספיק טובה בכדי לעודד שימוש חוזר אפילו ללא רכישות

רכישות בתוך היישום מהוות את אסטרטגיית המונטיזציה הנפוצה ביותר שבה משתמשים היישומים המצליחים ביותר, במיוחד משחקים, אך היא דורשת תמריצי רכישה מתוכננים היטב שלא גורעים מחוויית המשתמש. עם זאת, אם היישום שלכם לא גורם למשתמשים לרצות יותר, הם לא יבזבזו יותר.

4. פרימיום (Freemium)

ביישום פרימיום ישנן אפשרויות נעולות. באסטרטגיה הזאת, היישום זמין בחינם במודל עסקי של פרימיום אך חלק מהאפשרויות נעולות ופתיחתן עולה כסף. הפונקציונליות הבסיסית של היישום נגישה למשתמש אך עליו לשלם מחיר בכדי להשתמש בתכונותיו הקנייניות או המתקדמות. זה עוזר לשתף ולצבור משתמשים שמוכנים לשלם עבור כלים נוספים בתוך היישום.

מודל הפרימיום מציע להוריד בחינם יישום אשר כולל תכונות מתקדמות נוספות שעליהן המשתמשים צריכים לשלם בכדי לקבל אליהן גישה. מודל זה עובד על היכולת למשוך לקוחות בחינם, ולרתק אותם בכדי שהם יהיו מוכנים לשלם על מנת לקבל גישה לתכונות מתקדמות.

בדרך כלל, רכישות בתוך יישום ביישום חינמי מאפשרות למשתמשים:

  • לפתוח אפשרויות חדשות
  • לרכוש מנוי
  • לקנות טובין וירטואליים
  • לרכוש תוכן נוסף

היישומים המצליחים ביותר ב- App Store של Apple, 30 היישומים המובילים, הם בחינם אך מציעים רכישות בתוך היישום.

מתי לבחור בשיטת הפרימיום:

  • אתם מעוניינים ברווח משולב מפרסומות ומשתמשים
  • תכונות מתקדמות מוסיפות ערך משמעותי למשתמשים
  • גרסה חינמית מספיק מרתקת בכדי למשוך משתמשים לעודד אותם לרכוש אפשרויות נוספות
  • בסיס משתמשים גדול / שהייה ארוכה בתוך היישום

פרסום בתוך היישום ופרימיום ימשיכו להתעלות על מודלים עסקיים אחרים ולפי App Annie, מנויים ימשיכו להוות סוג יותר ויותר חשוב של רכישות בתוך היישום, כאשר המשיקים ימשיכו להרוויח כסף מיישומים.

מנויים או חומת תשלום

בדומה למודל הפרימיום, כאן במקום האפשרויות, נעול התוכן. ניתן לצפות בכמות מסוימת של תוכן בחינם ולאחר מכן המשתמש צריך להירשם למנוי בתשלום בכדי לצפות בתוכן נוסף. יישומים ממוקדי שירות יכולים להצליח היטב עם האסטרטגיה הזאת ולהרוויח הכנסה מתחדשת. דוגמאות לכך כוללות יישומים כמו Netflix או Spotify.

מתי לבחור בשיטת המנוי:

  • כשהיישום שלכם מבוסס על תוכן (חדשות, מוזיקה, וידאו, וכו’)
  • אופי היישום מעודד שימוש תכוף וחוזר

מונטיזציה מוצלחת מסתכמת בתכנון של האסטרטגיה היעילה ביותר. שיטה מוצלחת היא הסתמכות לא רק על צורה אחת של מונטיזציה, אלא שימוש ביותר מאסטרטגיה אחת. כאשר השוק מוצף באפשרויות פרסום שונות, מחקרים מראים שמרבית המפתחים בוחרים מתוך 5 שיטות המונטיזציה האלה.

במחקר שנערך לאחרונה, Apptentive זיהתה את האסטרטגיות הנפוצות ביותר שבהן משתמשים אנשי מקצוע בתחום המכשירים הניידים בכדי להניב רווחים, ומצאה כי רכישות בתוך היישום ומנויים הן האסטרטגיות המנצחות. עם זאת, שילוב של האסטרטגיות האלה עשוי להימצא כמוצלח ביותר עבור היישום שלכם:

  • מלמעלה למטה: רכישות בתוך האפליקציה, מנויים, פרסומות, פרסומות ורכישות בתוך האפליקציה, כל הנ”ל, רכישות בתוך האפליקציה ומנויים, פרסומות ומנויים, אחר.
מה הוא המניע הגדול ביותר לרווח בתוך היישום?
מקור: Apptentive

 

אסטרטגיות עסקיות עבור מוצרים נלווים

בעוד שהם פחות נפוצים, ישנו מגוון רחב של יישומים ניידים אשר נוצרו בכדי לתמוך במוצר או בשירות אחר. כתוצאה מכך, בדרך כלל הם לא מפותחים בכוונה לייצר רווח.

רבים מסוגי היישומים האלה מתוכננים בכוונה לתמוך במטרות עסקיות מרכזיות. לדוגמה בשירותים לבית, המטרה הייתה לאפשר ללקוחות לקבל גישה לפרטי חשבון ומוצר ולנהל בקלות את פגישות השירות שלהם במטרה לשפר את חוויית הלקוח.

כאשר מדובר במוצרים שלא נועדו לייצר רווח, אתם לא צריכים לחשוב על מטרות מונטיזציה, אלא על האופן שבו המוצר יעזור לכם להשיג את המטרות העסקיות המרכזיות. המטרות האלה צריכות להיקבע במהלך גילוי המוצר, כאשר אתם צריכים לשקול:

  • מהי מטרת המוצר (מה הבעיה שאותה אתם מנסים לפתור)
  • כיצד אתם מתכננים לפתור אותה
  • כיצד אתם יודעים אם פתרתם אותה (מדדי ביצועים מרכזיים)

אם כך, האסטרטגיה שלכם צריכה להתמקד באופן שבו המוצר שאותו אתם משיקים הולך לתרום למטרות עסקיות גדולות יותר שאותן התוויתם.

אסטרטגיות מיטוב או בניית מונטיזציה בתוך יישומים קיימים

במקרים מסוימים, יישומים נכנסים אל השוק וזוכים ברווחים ללא אסטרטגיית מונטיזציה קיימת. לדוגמה, היישום Tinder התמקד בראש ובראשונה באיכות המוצר ובצמיחתו, כאשר יצירת רווחים היה פריט על מפת דרכים. כאשר נעשה שימוש באסטרטגיה הזאת, מוצרים אשר זוכים להצלחה מנוקדת מבט של שימוש, צריכים לתרגם את ההצלחה הזאת לצורה כספית.

בנקודות המידע האלה ניתן להשתמש בכדי לקבוע א) איזו אסטרטגיית מונטיזציה עליכם ליישם אם עדיין לא קיימת כזאת, או ב) כיצד למטב את אסטרטגיית המונטיזציה הקיימת שלכם. כמה אינדיקטורים מרכזיים של ביצועים שיכולים להנחות את ההחלטות האלה כוללים:

  • שימוש כולל ביישום
  • ערך חיי הלקוח (LTV) לכל משתמש
  • שיעורי שימור ונטישה
  • משתמשים פעילים
  • רווח מכל משתמש (RPU)
  • אורך השהייה

מאחר שלמוצר שלכם כבר יש בסיס לקוחות והצלחתם לאסוף נתונים על התנהגות המשתמשים, אתם נמצאים בעמדה טובה יותר בכדי להבין אילו שיטות מונטיזציה עשויות לעבוד בצורה הטובה ביותר.

כיצד iOS 11 משפיע על מונטיזציה של יישומים ניידים

בכנס המפתחים העולמי של Apple אשר התקיים בשנת 2017 בסן חוסה, Apple הודיעה על חנות יישומים מחודשת שתקל על מונטיזציה בתוך היישום. כאשר היא תושק בסתיו, רכישות בתוך היישום יופיעו בעמוד המוצר של היישום, ולקוחות יועברו ישירות אל תוך היישום או המשחק בכדי להשלים את הרכישה. נראה ש- Apple מתמקדת במאמצי פרסום בתוך היישומים עצמם ומפחיתה הזדמנויות מונטיזציה בדפדפני אינטרנט של מכשירים ניידים.

ה- iOS 11 החדש יביא עמו הזדמנויות חדשות ומרתקות עבור משיקי ומשווקי היישומים הניידים, עם זאת, העדכונים מתמקדים בעיקר בלקוח מאחר שה- iOS 11 החדש של Apple מציב את פרטיות הלקוח בחזית.

מונטיזציה של יישום נייד וחוויית משתמש

תמיד יש לשקול מונטיזציה ביחס לחוויית המשתמש. אולי יישום אשר מבוסס על פרסום מציע תוכן בחינם, אך משתמשים יפנו למקום אחר אם הפרסום פולשני מדי או מפריע לחוויית השימוש בתוכן הנמצא ביישום. בדומה, אם משתמש שילם על מנוי ליישום, הוא לא ישמח אם יראה פרסומות ביניים בעודו צופה בסרטון (תדמיינו לשנייה ש- Netflix תציג פרסומות בזמן שאתם צופים בכל הפרקים ברצף של דברים מוזרים). תזכרו שפרסומות שלא ניתן לדלג עליהן קשורות לחוויית משתמש גרועה.

כמו החלטות אחרות שקשורות למוצר, צריך לגשת לאסטרטגיית המונטיזציה תוך מחשבה על לקוח הקצה. האתגר האמיתי הוא למצוא לא רק את האסטרטגיה הנכונה, אלא גם את האיזון הנכון שימקסם את הרווח בזמן שיציע ללקוחות את החוויה הטובה ביותר.

פיתוח אפליקציות – ליעוץ מקצועי, תיאום פגישה והצעות מחיר, צור עמנו קשר עוד היום. ג’יאפס פיתוח אפליקציות

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה