קידום אפליקציה באינטרנט ובחנויות האפליקציות
כל מי שנכנס לחנויות האפליקציות – גם זו של אפל, ה-App Store, וגם זו של מכשירי האנדרואיד, ה-Google Play – נתקל מיד באינספור אפשרויות.
על-פי דוח שפרסמה אפל (לאחר שחויבה לעשות זאת על-ידי בית משפט), ב-2022 האפסטור הציע לא פחות מ-1,783,232 אפליקציות.
בכל שבוע ביקרו בחנות הפופולרית כ-650 מיליון בני אדם, ומספר ההורדות היה יותר מ-100 מיליון בכל יום ויום. גם בגוגל פליי יש מיליוני יישומונים, והרבה מאוד בני אדם שמחפשים מענה לצרכים שונים – כך שקל להבין למה כדאי לקדם אפליקציות.
כאן בעמוד תמצאו הסברים לגבי הדרך היעילה ביותר לעשות זאת.
כמו בחיפושי מידע, הראשונים מתבלטים וזוכים להורדות
עוד סיבה טובה לכדאיות ההשקעה בקידום האפליקציה שלכם היא נתונים לגבי התנהלות הגולשים שמחפשים יישומונים חדשים.
אצל 7 מכל 10 משתמשים החשיפה לאפליקציה חדשה היא באמצעות חיפושים ישירים בחנויות הרלוונטיות.
65% מורידים מיד את האפליקציה בתום החיפוש, וכמו בדפי תוצאות החיפוש בגוגל, התוצאות הראשונות מושכות את מרבית תשומת הלב ולא משאירות יותר מדי גולשים לבאים בתור.
עמוד מושקע לאפליקציה
מרכיב הכרחי אחד במסגרת קידום אפליקציות הוא שדרוג העמוד שמציג אותה לגולשים באפסטור ו/או בגוגל פליי. האלמנטים העיקריים בעמוד הם השם של האפליקציה, התיאור, הלוגו וגם תמונות וסרטונים שממחישים את היכולות שלה.
אם עדיין לא בחרתם שם, יש לכם הזדמנות להעניק ליישומון שם קליט אבל גם ייחודי ועוד דגש הוא קלות הקריאה שלו.
מומלץ לשלב בשם גם את מילת המפתח המובילה.
התיאור הוא מפתח קריטי: חובה לשלב בו את מילות המפתח הרלוונטיות, אבל להקפיד על זרימה נכונה של הטקסט וגם לשלב בו הנעה ברורה לפעולה.
כמו כן כדאי לוודא שלגולשים יהיה נוח לקרוא את הטקסט, למשל באמצעות שימוש בבולטים.
הלוגו צריך להיות כזה שהמשתמש יזהה אותו מיד בסמארטפון, וישתמש באפליקציה אחרי ההורדה.
תמונות וסרטונים חייבים להיות אמינים, כלומר לשקף באמת את האפליקציה. טיפ נוסף: בכל פעם שהיישומון מתעדכן, ציינו זאת בדף החנות.
קידום אפליקציות באמצעות ביקורות חיוביות
עוד מרכיב חשוב במסגרת קידום אפליקציות הוא ביקורות חיוביות.
הסיכוי שהמשתמשים ישאירו ביקורת מיוזמתם נמוך מאוד, גם אם הם מרוצים מהיישומון.
לכן, האחריות היא עליכם: בקשו – בעדינות ובנימוס – מכל מי שנהנה או נהנית מהאפליקציה להשאיר ביקורת.
אפשר גם להציע צ’ופר חביב למי שיעשו זאת.
ביקורות לא רק מקדמות את האפליקציה בחנות אלא גם מגדילות את הסיכוי שמי שנחשף אליה אכן יוריד אותה.
מחקר מילות מפתח מדויק ומעמיק
כאמור התוכן בעמוד של האפליקציה צריך לכלול מילות מפתח רלוונטיות.
כדי לדעת מהם המילים והביטויים הנכונים ביותר עבור היישומון שלכם, נדרש מחקר מילות מפתח. ליתר דיוק מחקר יסודי ומעמיק.
זוהי פעולה שמחייבת בקיאות וגם ניסיון, ולכן מומלץ באופן כללי להפקיד את המשימה של קידום אפליקציות בידי חברה שזוהי המומחיות שלה.
קרדיט תמונה Pixabay