חברת ui איכותית תשנה לכם את החיים
אנחנו חיים בעולם טכנולוגי ודיגיטלי. מה זה בעצם אומר? לא נסבך אתכם ישר על ההתחלה. אם כי נתחיל להסביר בעיניים הלא מקצועיות על התהליך החשוב שצריכים ארגון או מותג לעבור בצד של הגולשים. כדי להגיע אל מצב שבו חברת ui מקצועית תשפר לה את איכות החיים העסקית. ולמה בעצם ui הוא מוצר נצרך לכל בעל אתר, או מותג.
מה זה ui ולמה הוא כל כך חשוב?
לפני שננסה להמחיש לכם את התהליך נסביר מהו ui. Ui הוא למעשה ממשק משתמש, זהו מונח נפוץ בעולם הפיתוח והעיצוב שבעצם מגדיר את הויזואליות של האתר של התוכנה או של האפליקציה אותם מפתחים.
כל חברת ui מקצועית ואיכותית תדאג שבממשק המשתמש תהיה התאמה מושלמת של צבעים, כפתורים, טקסטים, תמונות ואפילו שוליים ורוחבם. כל מה שהגולשים רואים באופן ויזואלי ותורמים לאיכות האתר.
לצורך העניין, מוצר דיגיטלי כמו אינסטגרם או פייסבוק הוא מוצר שכשנכנסים ישר שמים לב למיתוג, לצבעים ולמבנה. אותו הדבר לגבי אתרים של מותגים גדולים, או גם מותגים קטנים שחשוב בקפידה על כל פרט ופרט.
נכון שממשק משתמש מתייחס בדרך כלל אך ורק למוצרים דיגיטליים, אבל בעצם אפשר להשתמש בממשק משתמש גם על מוצרים פיזיים יותר. טאבלט, סמארטפונים, לפטופים טאצ’ ועוד מוצרים שלאו דווקא השימוש הוא וירטואלי.
ההבדל בין UI לUX
אי אפשר להסביר על UI בלי להסביר על UX ולכן גם חשוב באופן כללי להבדיל בין השניים, גם אם אנחנו מתמקדים רק בממשק משתמש.
הUX הוא למעשה חוויית משתמש. בעוד שUI מתמקד בממשק, UX מתמקד בחוויה. זאת אומרת שאחרי שסיימנו להתמקד עם נראות המוצר הדיגיטלי או המותג כעת נתמקד באופן השימוש במוצר. כאשר ההתמקדות בפונקציונליות גורמת לממשק המשתמש להיות גם נוח ונגיש, ולא רק להיראות יותר טוב.
מה התהליך שגולשים עוברים עד שהם מגיעים למוצר דיגיטלי של מותג?
לא בהכרח מדובר אך ורק במוצרים, אלא גם בשירות. מהרגע שאנחנו כגולשים, צרכנים, מחפשים מוצר, אנחנו למעשה עוברים כמה תהליכים. בהנחה והמוצר משווק דיגיטלית כראוי:
- חיפוש בגוגל
כל אתר או מותג שמבצע שיווק דיגיטלי בין אם אורגני ובין אם ממומן יודע שהתהליך מתחיל בגוגל. הגולש עולה למנוע החיפוש, מקליד מילת חיפוש הרלוונטית למוצר או לשירות שהוא מחפש ומשם הדרך כבר מתחילה. הוא מגיע אל תוצאות חיפוש גוגל שרלוונטיות לו, מקליק עליהן ומשם מגיע אל מה שהמותג עצמו מכוון אליו.
ההתאמה בין מילות החיפוש לבין מה שהגולשים מחפשים היא למעשה עבודת קידום אורגנית מדוקדקת. באמצעות תוכן איכותי המוזרם לרשת על סמך חוקי SEO רלוונטיים הגורמים לשידוך המושלם בין מילות החיפוש, לגולשים.
- הגעה אל אתר, או אל דף נחיתה
את התאמות הקידום האורגני, אתם כמובן יכולים לקבוע. האם אתם מעוניינים שהגולשים יגיעו אל אתר הבית? או האם אתם מעוניינים שהגולשים יגיעו אל דף נחיתה, דף מכירה או אולי בכלל קבוצת פייסבוק? הקישור אותו אתם מקדמים, זה הקישור שיראו הגולשים. אם אנחנו מדברים על אתר או דף נחיתה, ui הוא בהחלט רלוונטי.
- הזמן בין הרושם הראשוני לאחוזי נטישה
אחוזי הנטישה הם נתון שמופיע בגוגל אנליטיקס ולמעשה בוחן את הזמן שבו הגולשים נמצאים באתר שלכם. לרוב, זה קורה באתר הבית ומשם הגולשים מחליטים האם להישאר, לעבור לדפים אחרים או פשוט לעזוב את האתר.
בדרך כלל נטישה של עמודי האתר תקרה בשל ui לא תקין, וממשק שלא מאפשר חוויית משתמש טובה. מהירות האתר, כפתורים לא נגישים, גם עיצוב פחות מזמין ובטח לבטח תפעול או קישורים שאינם עובדים. כל אלו יכולים לטרפד אתרי מכירות, ולגרום לנטישה.
אם אתם כבר משקיעים כסף באתר איכותי, דאגו שממשק המשתמש וחוויית המשתמש תהיינה איכותיות. כי אחרת, חבל על הכסף שהשקעתם ועל אנשי המקצוע שהשקיעו מזמנם.
איך למצוא חברה מקצועית ואיכותית?
למצוא חברת ui מקצועית הוא תהליך שאתם תעברו כמו במציאת כל איש מקצוע. עליכם לבצע סקר שוק איכותי ומעמיק. לבחון הצעות מחיר, לראות עבודות קודמות ולבדוק היטב האם אנשי המקצוע הללו מתאימים לכם.
כשאתם בתהליך של מציאת חברה, גם כאן ישנם מספר צעדים שחשוב לבצע אותם כראוי:
- קבלת המלצות
זה ידוע שבדברים ספציפיים, פרסום מפה לאוזן הוא הכי טוב. כשמדובר בתחום של מציאת אנשי מקצוע איכותיים, המלצות ממכרים, חברים ומשפחה הן ההמלצות הכי טובות. אל תוותרו עליהן וחפשו אותן היטב.
- קבלת חוות דעת בפלטפורמות דיגיטליות
קבלת חוות דעת מתוך פלטפורמה דיגיטלית גם נותנת לכם אינדיקציה איכותית. ישנן פלטפורמות המעניקות גם שירות לבחינת האותנטיות.
- בקשו עדויות
לבקש לשוחח עם לקוחות עבר או לקוחות הווה זאת לא בושה. אל תהססו לבקש לראות עבודות קודמות, לבחון אותן. ואף לבקש מחברים או משפחה שאינם מתוך המותג או הארגון לראות כדי שיהיו עוד זוג עיניים שיבחנו את העבודה.
- כימיה זה חשוב
היחסים שלכם עם החברה המקצועית שאתם שוכרים חשובים. כימיה בין אנשי מקצוע ללקוחות ולהיפך היא קריטית. כדי שתוכלו לעבוד יחד, כדי שתוכלו לנצח הכל, כדי שתוכלו להגיע למטרה ששני הצדדים רוצה להגיע אליה, הסתמכו גם על כימיה ותחושות בטן.
ביחד עם אנשי המקצוע הנכונים, תגיעו רחוק ביעילות ובהצלחה.