פיתוח אפליקציה במגמות העתיד
ILS

פיתוח אפליקציה במגמות העתיד

פיתוח אפליקציה עבור עסקים לאייפון ואנדרואיד

פיתוח אפליקציה במבט חטוף למגמות העתיד

בין אם מדובר בקניות, הזמנת המאכלים האהובים עלינו, לחסוך כסף, להזמין מונית או כל פעולה שגרתית מקוונת, איזה מכשיר אנו מרימים בכדי לבצע את כל הפעולות הללו? הטלפון החכם, כמובן. זה נכון לגבי כל אחד ואחת מאיתנו.

הטלפון הנייד התפתח לידיד אמתי לעת הצורך ומשחק תפקיד מכריע בפישוט המשימות היומיומיות שלנו, כשהוא משנה לגמרי את תחזית הגישה למידע. לגיטימי לחולטין לומר שטכנולוגיית מובייל צומחת במהירות הבזק ואפליקציות הפכו לחלק בלתי נפרד מהמערכת האקולוגית הדיגיטלית שלנו. למעשה, האפליקציות מתחילות לקבוע נוכחות בכל מקום. על כן, להישאר מעודכנים במגמות המשתנות בעולם פיתוח האפליקציות הפך להכרח במקום דעה בלבד.

פיתוח אפליקציה עבור עסקים לאנדרואיד ולאייפון

פיתוח אפליקציה הוא פיתוח עסק לכל דבר. להלן רק חלק ממגמות שמומלץ לקחת בחשבון:

1. פיתוח מובייל מהיר יותר

חברות רבות מתקשות לענות על הביקוש הגובר לאפליקציות מובייל. הודות לביקוש האדיר, עסקים מתחרים על השקת מוצריהם ושירותיהם מהר יותר מכל שחקן אחר. מטרתם העיקרית של מפתחי אפליקציות תהיה להפחית את משך זמן מחזורי הפיתוח ובכך לצמצם את פערי הזמן בין רעיון להשקה. מפתחי אפליקציות צפויים להתחיל לעבוד עם כלי פיתוח אפליקציה מתקדמים. למעשה, חברות פיתוח תוכנה רבות מצפות לפתרונות שתוכלנה לספק את דרישת לקוחותיהן להשקה מהירה של האפליקציה – כגון Multicore JIT, Gesture Search, SwipePad ועוד. הפתרונות המתקדמים לפיתוח הגיחו במקור מתוך עצם רעיון הענקת ערך עקבי ללקוחות לאורך כל שלב הפיתוח, כולל השקות מהירות והנגשה מהירה לשוק.

2. הנעת טכנולוגיית ענן

טכנולוגיית ענן פורחת צפויה לשחק תפקיד מרכזי במהפכת פיתוח האפליקציות. העולם חווה מגמת עלייה בשימוש במכשירים ניידים. קצב השימוש הגדל נוטה לגרום למפתחי אפליקציות להתמקד על יכולת שילוב וסנכרון אפליקציות שפותחו עבור פלטפורמות ומכשירים מרובים. גישת הענן תסייע למפתחים לשמר פונקציונליות מקסימלית על גבי מכשירי נייד רבים שישמרו על הנתונים והתכונות הדומים של האפליקציה.

מעבר לכך, חברות רבות שוקדות על הצעת פלטפורמות פיתוח מבוססות ענן. למפתחים ניתנים כלים מרושתים רבים עבור בניית אפליקציה, אינטגרציה ממושכת, בדיקה והגשת האפליקציה לחנויות האפליקציות. המשמעות היא תהליך פיתוח מהיר יותר, ללא צורך בידע טכני מעמיק לצורך ביצוע פעולות חשובות.

3. אבטחה מובנית באפליקציה

סקרים שונים מצביעים על חששות משתמשים בכל הקשור לפריצות ובהתאם לתחזית ‘גרטנר’, כ-75% מאפליקציות מובייל לא תעבורנה את בדיקות האבטחה הבסיסיות ביותר. האקרים צפויים להמשיך במגמת ניצול פערי אבטחה באפליקציות מובייל לשאיבת מידע רגיש וחסוי. אבטחה עדיין תישאר אתגר גדול עבור משתמשים ובעיקר עבור מפתחים. כיום, נושאי אבטחה כמו אחסון נתונים, זליגה לא מכוונת והצפנות הפכו לעניין דחוף וחיוני.

4. שירותי אינטרנט (WiFi) מבוססים מיקום או טכנולוגיית Beacon

טכנולוגיית Beacon, או מה שמכונה ‘Beam Tech’, טשטשה את ההבדלים בשורה התחתונה שבין מקוון ללא מקוון – בין אם במגזר הקמעונאי או הפרסום. הטכנולוגיה כבר אומצה בפלטפורמת iOS וצפויה להופיע במערכת אנדרואיד בעתיד הקרוב. כמעט כל תעשייה כולל תיירות, אירוח, חינוך, בריאות, בידור, נדל”ן, עסקים, פרסום, רכב וכו’, נהנית משירות כמו Beacon. דוגמת השימוש בטכנולוגיה בבניינים גדולים יכולה לעזור בהבנת התועלת – די נפוץ לראות יישום Beacon בבניינים גדולים לצורך מיפוי פנימי. כשמתרחש אירוע חירום, מגישי העזרה הראשונה יכולים לגשת במהירות לאזור בו התרחש האירוע.

5. טכנולוגיה לבישה

לשעון אפל מגיעות מחיאות כפיים – השעון של אפל הביא טכנולוגיה לבישה להיות הנושא החם ביותר בתעשיית מוצרי האלקטרוניקה. רוב הטכנולוגיות הלבישות התמקדו עד עתה בכושר ובריאות. אולם, בתחילת שנת 2015 התחלנו לראות את הטכנולוגיות תופסות צורה ומתפשטות למפעלים לצרכי שיפור, הגברת יעילות ופרודוקטיביות. למשל, תעשיית הטקסטיל והאפנה כבר עסוקה בפיתוח מוצרים שמאמצים את הטכנולוגיה. עידוד פיתוח אפליקציות צולבות-מכשור שיכולות לפעול הן על גבי מכשיר נייד והן כמכשיר לביש או כל מכשיר צד שלישי פותח דלתות רחבות מאוד בעולם פיתוח האפליקציות ושובר את מגבלת אפליקציות הבריאות והכושר המסורתיות.

6. בנקאות מובייל, תשלומים ומסחר

סקרים שנעשו לאחרונה מראים כי למעלה מ-19% ממכירות מגיעות מהסמארטפון או הטאבלט. מומחים טוענים כי המגמה תמשיך ותתגבר הודות ליותר ויותר צרכנים שמאמצים פתרונות מסחר דרך המכשירים הניידים. העברת כספים או רכישת סחורות בעזרת מכשיר נייד הופך לנפוץ כמו השימוש בכרטיס אשראי. משמעות הדבר שמפתחים יכולים לפתח אפליקציות שיכולות לעבד עסקות ללא צורך במזומן או כל כרטיס פיזי.

7. עיבוד תכנים כבדים וניתוח נתונים לשיפור חווית משתמש

הודות לשימוש הגובר בטאבלטים, טלפונים חכמים ומכשירים לבישים, חווית משתמש הופכת קריטית יותר מאי פעם. החשיבות הופכת מאתגרת אפילו יותר מאחר ויש צורך לקחת בחשבון פרסומות ורכישות שמתבצעות בתוך האפליקציות. כאן, ניתוח נתונים ישחק תפקיד חיוני בסיוע לשיפור חווית משתמש על ידי מפתחי האפליקציות.

עולם העסקים המודרני דורש תובנות מיידיות לנתונים בזמן אמת שמצביעים על התנהגות לקוחות ותהליך קבלת החלטות. למעשה, מערכת היחסים בין נתונים רבים לניתוחם מובילה לתהליכים עסקיים יעילים מצד אחד ושיפור חווית משתמש מצד שני.

קרא עוד:

HTML 5 .8

HTML 5 וכלי פיתוח נוספים הקשורים צברו פופולריות רבה. יותר ויותר ארגונים מאמצים “היברידיות” כבסיס לטכנולוגיה שלהם בעוד HTML 5 משתפר. בניגוד לפיתוח אפליקציות נייטיב (native apps), אפליקציות שפותחו באמצעות מסגרות היברידיות כגון Ionic, Mobile Angular UI, Intel XDK או Sencha Touch יכולות לתמוך בפלטפורמות מרובות והנגשה לבסיס משתמשים רחב הופך להיות זול יותר ככל שעובר הזמן. מסיבה זו, מומלץ למפתחים לפקוח עין על טכנולוגיות היברידיות ואולי אפילו לחשוב מחדש על התמקדותם באפליקציות נייטיב.

9. משחקי מובייל

בשנים האחרונות, חלה תנועה הדרגתית מאפליקציות משחק של משתמש בודד לאפליקציות משחק מרובה שחקנים. עם עלייתם של משחקים עבור ריבוי משתתפים, עלתה משמעותיות שילוב המדיה החברתית בתוך המשחק. מעבר לכך, משחקים לנייד יהיו יותר ויותר מונעים טכנולוגיית ענן בכדי לסנכרן בין המכשירים השונים המשתתפים, או סנכרון בין המשתמשים שלוקחים חלק באותו משחק.

פיתוח אפליקציה הוא תהליך שדורש ממפתחים אצבע על הדופק. השינויים הטכנולוגים התמידיים אמנם דוחקים למצוינות וקידמה, אך מהווים אתגר לא פשוט.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה, צרו עמנו קשר, Gapps חברה לפיתוח אפליקציות.

4.5/5 - (6 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה