מפתח iOS לאפליקציות מובייל
ILS

מפתח iOS לאפליקציות מובייל

מפתח iOS לאפליקציות מובייל

מה זה מפתח iOS למעשה?

שמעתם את המושג מפתח iOS ותהיתם על מה מדובר? כיום מפתחי תוכנה ואפליקציות עובדים במספר סביבות עבודה. חלק מפתרונות התוכנה מבוססים על רשת האינטרנט ואחרים מותקנים ישירות על מכשירי הטלפון והטאבלטים השונים בשיטה המכונה Native. כאשר מפתח תוכנה עובד על אפליקציה שמותקנת על המכשיר בפורמט Native על מכשירים מבית אפל העובדים במערכות ההפעלה שפותחו על ידי החברה נהוג לכנותו מפתח iOS.

קרא גם: פיתוח אפליקציות לאייפון למתחילים

איך בונים אפליקציות?

אפליקציות נבנות באמצעות שורות קוד בשפה אותה הטלפון מסוגל להבין. אפליקציות לאנדרואיד ניתן לבנות בשפת JAVA, אך אפליקציות לאייפון ולאייפד בונים בשפות המכונות Objective -C ושפת סוויפט החדשה יחסית. המתכנתים שעבדו לפני מספר שנים על אפליקציות שהתאימו לאייפון 4 למשל היו עובדים עם Objective-C. אך, כאשר התחילו להופיע בעיות אבטחה שונות בטלפונית התחילו ליישם את השפה החדשה יותר שנחשבת לקלה ללימוד ועוצמתית יותר מקודמתה. כיום, הן מפתחים של סוויפט והן מפתחים בשפת Objective-C מכונים מפתחי iOS.

איזה אפליקציות אפשר לפתח לאייפון

מפתח iOS מסוגל לפתח מספר עצום של אפליקציות, כאשר מדי שנה נכנסות עוד ועוד גרסאות חדשות של אפליקציות קיימות, משחקים, תוכנות מסרים מיידים ורשתות חברתיות כמו גם אפליקציות המשמשות חברות מסחריות, פיננסיות וחברות ביטוח.

מה היתרונות של שימוש באפליקציות?

היתרונות בשימוש באפליקציה הוא עצום. אפשר להשתמש בכל היכולות שמציע מכשיר הטלפון, לרבות שימוש בארכיון התמונות והקול, שימוש במצלמת הסטילס והווידיאו ואפילו סנכרון של מספר אפליקציות קיימות. לאפליקציה יש הרשאות רבות יותר מאשר יש לאתר אינטרנט המותאם למובייל והיא עובדת בצורה חלקה ומהירה יותר. למעשה, החיסרון היחיד שיש היום לאפליקציות הוא העובדה שיש להתקינן על מכשיר הטלפון או הטאבלט לפני שמתחילים לעבוד איתן.

מדוע יש ביקוש כה רב למפתחי iOS?

על פי סקרי שכר מעודכנים מפתח iOS מרוויח כיום משכורת התחלתית של 20 אלף שקלים, בין המשכורות הגבוהות בענף ההייטק בתפקידי פיתוח. הסיבה לכך היא המומחיות הנדרשת בהכרת השפה, כמו גם הדרישות המשתנות שיש לכל אחת ממערכות ההפעלה החדשות. אם בעבר ניסו המפתחים ליצור התאמה גם לגרסאות ישנות יותר של מערכת ההפעלה של אפל, היום ניתן לראות אפליקציות רבות הדורשות לעדכן את מערכת ההפעלה על מנת להוריד את האפליקציה.

לכן, מפתחים העובדים עם הסביבות הישנות יצטרכו להמשיך וללמוד את העדכונים החדשים בשפות התכנות. מעבר לכך, כפי שציינו בקצרה לעיל, שפת התכנות המשמשת היום בבנייה של אפליקציות שונות היא בעיקר Swift בשילוב עם Objective-c, דבר המשאיר את מפתחי האפליקציות עם יד על הדופק לאורך כל הזמן.

אפל מול אנדרואיד: תכנון האפליקציה ויישומה

כאשר מתכננים אפליקציה העובדת על טלפון חכם מבית אפל יש לעמוד בהרבה יותר דרישות מאשר כאשר כותבים אפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד. הסיבה לכך היא שעל מנת להיכנס לחנות האפליקציות של אפל יש תנאי סף גבוהים יותר המחייבים את האפליקציה לא רק לעבוד במהירות אלא להוות ערך מוסף למשתמש על פני שימוש באתר מותאם אישית למובייל. למעשה, חברת אפל עצמה מחייבת את המתכנתים ויוזמי האפליקציה לחשוב מחוץ לקופסא ולייצר אפליקציה העושה שימוש ביתרונות הטלפון והופכת את חוויית המשתמש למושלמת.

שימוש במירב הפיצ’רים

לכן, במהלך תכנון האפליקציה מומלץ ליישם מספר עקרונות בסיסיים. מפתח iOS מוצלח יצליח לעמוד בדרישות של אפל מבחינת עיצוב, מהירות הפעלה ובניית פתרונות ייחודיים הכוללים את מרבית הפיצ’רים להם הלקוח עשוי להזדקק במהלך תפעול האפליקציה. אין זה משנה אם מדובר באפליקציה של משחקים, עריכת תמונות או ניווט, על האפליקציה למשוך את המשתמש להשתמש בה שוב ושוב – לכן תוספת של הודעות המחזירות את הלקוח אל מכשיר הטלפון תוסיף לאפליקציה ערך עבור הגולש.

לומדים להפוך את הטלפון לחלק מחיי היום יום

כאשר מעסיקים מפתח iOS מומלץ למצוא אדם בעל ניסיון בשדרוג חוויית המשתמש בטלפון על מנת להפוך את האפליקציה לחלק מחיי היום יום. למעשה, כאשר מתכנני חוויות משתמשים בחברות הגדולות התראיינו לתקשורת הם הודו שהטלפון נבנה בצורה שיגרום למשתמש לעיין בו שוב ושוב. נסו לדמיין את התחושה שעוברת בראשכם כאשר נשמע הצלצול המתריע על הודעה בווטצאפ או במסנג’ר? האם אתם מרגישים סקרנות? זה לא קורה במקרה… אז מהו העיקרון העומד מאחורי הרצון לראות מי שולח את ההודעה.

עיקרון דומה לזה של מכונות המזל

העקרונות של תפעול הטלפון הנייד החכם דומות במידה רבה לעקרונות שיושמו במכונות המזל בלאס וגאס. כאשר אדם מנסה שוב ושוב לבצע את אותה פעולה הוא שומע צליל מיוחד המודיע על זכייה. גם זכיה של מספר אגורות בודדות וגם זכייה של עשרות אלפי שקלים במכונת המזל תשמיע את אותו הצליל. באותה מידה, כל אחת מההודעות וההתראות שמקבלים בטלפון תשמיע צליל זהה – לעתים יהיה זה אדם אהוב שאתם מחכים להודעה ממנו ופעמים אחרות יהיה מדובר רק בעדכון סתמי. הרצון לראות באופן מיידי מיהו שולח ההודעה ומה תוכנה נובע, בין השאר, מצליל זה העשוי להעיד על “זכייה” בדמות הודעה מאדם הרלוונטי לחיינו.

לסיכום, מפתח iOS הוא האדם העומד מאחורי כל האפליקציות שאתם רואים על מכשיר האייפון או האייפד שלכם במהלך היום. הוא שותף ביצירה של ממשק משתמש שיכול לעזור לכם לנווט ברחבי העיר, לשלוח תמונה לאדם אחר או למצוא את המסעדה הקרובה אליכם ביותר לתכנון ארוחת הערב. ההבנה של היתרונות השונים שיש לאפליקציות על פני אתרי אינטרנט הובילה חברות רבות לייצר אפליקציה אחת או יותר לשירות מנויים ולקוחות והפכה את תחום פיתוח האפליקציות לאחד מהתחומים המבוקשים והמתגמלים ביותר בישראל כיום. חשבו כיצד האפליקציות השונות שינו את חייכם עד היום.

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה