בניית אפליקציה מקורית מול אפליקציה היברידית
ILS

בניית אפליקציה מקורית מול אפליקציה היברידית

בניית אפליקציה מקורית מול אפליקציה היברידית

בניית אפליקציה מקורית מול אפליקציה היברידית

ישנן סיבות רבות ושונות לבניית אפליקציה: אולי אתם רואים צורך באפליקציה עסקית? אולי אתם רוצים אפליקציה, מכיוון שכל המתחרים שלכם כבר פיתחו אחת משלהם? אולי יש לכם רעיון מצוין, שאתם מעוניינים ליישם? אך לא משנה מה הסיבה לכך, אתם עדיין צריכים להתחיל.

זיהיתם צורך לפתח יישום לנייד עבור העסק שלכם. עכשיו עליכם להחליט, באיזו אסטרטגיה תבחרו ובאיזו טכנולוגיה תשתמשו.

השאלה הבסיסית לגבי פיתוח היישום שלכם, היא: האם האפליקציה צריכה להיות מקורית (Native), אפליקציית אינטרנט, או אפליקציה היברידית (Hybrid)? לאחר שגיבשתם רעיון לאפליקציה שלכם, תוכלו לעבור לשלב הבא בתהליך, שהוא לחקור על בחירת הטכנולוגיה.

בניית אפליקציה מקורית מול אפליקציה היברידית

מהן האפשרויות העומדות לרשותכם, כשמדובר בטכנולוגית פיתוח אפליקציה לנייד?

ישנן 3 אפשרויות לבחירת הטכנולוגיה: אפליקציה מקורית (Native) לנייד, אפליקציה היברידית (Hybrid) לנייד או אפליקציה לאינטרנט. בסעיף הבא – נסביר מה ההבדלים ביניהן ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחד מהן.

אפליקציות Native לנייד.

אפליקציות Native לנייד, הן מה שעולה בראשכם, כאשר אתם חושבים על אפליקציות. אפליקציות אלו פותחו, כדי להתאים לפלטפורמה ספציפית: iOS של אפל, טלפון חכם של אנדרואיד, Windows של גוגל או OS BlackBerry.

יתרונות

היתרון העיקרי של אפליקציות אלו הוא, שהן מתמקדות בחוויית משתמש. אפליקציות אלו יפעלו מהר יותר, כי הן נבנו במיוחד עבור פלטפורמה ספציפית.

חסרונות

החיסרון העיקרי באפליקציות מסוג זה, הוא: כאשר תרצו לפתח ולהשיק את האפליקציה שלכם על יותר מפלטפורמה אחת, תיאלצו להפעיל אותה מאפס. בואו נבחן את הפלטפורמות האלו יותר לעומק:

אם אתם בונים אפליקציה עבור iOS של אפל, המפתח שלכם יאלץ להשתמש בשפת תכנות Objective-C , שהיא אחת משפות התכנות הקשות לשליטה, אפילו עבור מפתחים מנוסים ומיומנים. החדשות הטובות הן, שאפל מציעה קהילת מפתחים משלה, עם כלי עזר יעילים להפליא. כלי העזר העיקרי, נקרא Xcode. זהו הכלי שהמפתח שלכם יעבוד עמו, כדי לייצר עבורכם אפליקציה מקורית (Native).

בניית אפליקציה באנדרואיד, מצריכה ידע בשפת תכנות ג’אווה. ג’אווה היא שפה מוכרת יותר מ-Objective-C ויש לה עקומת למידה נוחה יותר. לכן, יהיה קל יותר למצוא מפתחים איכותיים.

בין הכלים העומדים לרשותו של מפתח ג’אווה, שמעוניין לפתח יישום עבור אנדרואיד, ראוי לציין את Eclipse, שנחשב לכלי פופולרי ביותר. עם זאת, חשוב לציין, כי כלי זה נחשב לפחות יעיל מ- Xcode. לכן, זהו הזמן לערוך היכרות עם כלי חדש בשם Studio Android, שנחשב לכלי פיתוח איכותי.

Windows Phone, שעדיין נחשבת לפופולרית יותר מ-BlackBerry, חזרה למקום השלישי. היא נתמכת במידה רבה על ידי מיקרוסופט ולכן, אולי שווה לשקול לפתח את האפליקציה עמה. אפליקציות ל- Windows מפותחות באמצעות שפת C # או בשפות VB.NET של Visual Studio מבית מיקרוסופט, שנחשב לכלי נהדר לבניית אפליקציות. האחרון, הוא ככל הנראה, כלי הפיתוח הידידותי ביותר מבין שלושת הפלטפורמות העיקריות שציינו.

אפליקציה היברידית (Hybrid) לנייד

מה הופך אפליקציה להיברידית? בדומה ל-אפליקציות Native, גם את האפליקציה ההיברידית ניתן להתקין במכשיר. ההבדל הוא, שהיא פועלת באמצעות דפדפן אינטרנט. יישומים אלו פותחו באמצעות HTML5.

בשנת 2012, אפליקציות שנבנו באמצעות HTML5 תפסו תאוצה. חברות גדולות, כמו פייסבוק, לינקדאין ו-Xerox, “קפצו” על הטרנד של בניית אפליקציות באמצעות HTML5. עם זאת, בשנה האחרונה, ניתן לראות שינוי מאסיבי בתעשייה: חברות רבות נטשו את הרעיון של בניית אפליקציה באמצעות HTML5 והחלו לבנות אפליקציות Native.

הסיבות לכך פשוטות; יישומים היברידיים נחשבים לפחות מהירים, פחות אמינים ופחות פונקציונאליים, בהשוואה לאפליקציות Native. בשלב הנוכחי, נמשכים הוויכוחים וחילוקי הדעות, בין בוני אפליקציות היברידיות לבין בוני אפליקציות Native לבין בוני אפליקציות Native.

אם כך, מתי בכל זאת כדאי לבחור באופציה של בניית יישומים היברידיים? במקרים כאלו: אם האפליקציה שלכם תספק בעיקר תוכן ואם במודל העסקי שלכם, חשוב שהאפליקציה תופיע במספר פלטפורמות.

אפליקציות Hybrid vs. Native

במידה ואתם יכולים להקצות תקציב נפרד לפיתוח iPhone ומשאבים בפיתוח אנדרואיד ואינכם אתם ממהרים “לשחרר” את האפליקציה לשוק, כדאי לבחור ביישום Native.

עם זאת, אם אתם צופים שתיאלצו לעדכן את האפליקציה שלכם אחת לכמה חודשים (מה שאומר שהמשתמש יצטרך לעדכן מה-App Store את האפליקציה באופן קבוע), אזי כדאי לשקול בחירה באפליקציה היברידית.

היתרון הגדול ביותר שמציע יישום היברידי הוא, שאם יש לכם שינוי אינטגרלי של פונקציונליות ביישום, אזי כל התוכן יתעדכן ישירות מאינטרנט. זוהי, לדוגמא, אחת הסיבות, שרוב אפליקציות הבנקים הן היברידיות. בנוסף, אפליקציות היברידיות מאפשרות לכם לעבוד מתוך בסיס קוד יחיד ובכך הן מסייעות לעבוד בצורה יעילה.

אם חווית משתמש היא זו שעומדת בראש סדר העדיפויות שלכם, אזי הבחירה באפליקציית Native תהיה מוצלחת יותר. אפליקציה היברידית לא תוכל לספק לכם את אותה רמה של חווית משתמש, שתספק לכם אפליקציית Native. עם זאת,  אין משמעות הדבר, שחווית המשתמש של אפליקציה היברידית, אינה מוצלחת. מפתח יישומים היברידים מיומן, יוכל להתקרב לחוויית המשתמש של יישום Native.

הטכנולוגיה שתבחרו היא זו שתקבע, כיצד האפליקציה תראה ואיך ישתמשו בה. בחירת הטכנולוגיה הלא נכונה, יכולה להתברר כטעות יקרה, שתוביל לביצועים ירודים.

עם ההתקדמות הטכנולוגית, בדפדפנים חכמים וב-HTML5, הפער בין אתרים ניידים לבין יישומים אחרים ממשיך להצטמצם. בחלק מהמקרים, אפשר לספק את אותה חוויית משתמש. הנוף משתנה מדי יום. לכן, חיוני לעקוב אחר ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות וכך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר, לגבי בחירת הטכנולוגיה המתאימה.

ברגע שהגדרתם את היעדים העסקיים שלכם, את קהל היעד המבוקש ואת הדרישות הטכנולוגיות הנדרשות, אזי הבחירה הנכונה בין סוגי היישומים, היא בדרך כלל בחירה מתבקשת ומובנת מאליה. לדוגמא, אם אתם צריכים אפליקציה שתסייע לאנשי המכירות שלכם, אשר משתמשים בעיקר באייפדים שהוקצו להם, אזי כדאי ללכת על אפליקציית Native. מאידך, אם האפליקציה מיועדת לקהל צרכנים, אזי הבחירה ביישום היברידי, תהיה בחירה נכונה והגיוניות יותר.

תאגידים בעלי משאבים בלתי מוגבלים, יכולים להציע יישום Native ואפשרות יישום Hybrid ובכך להבטיח חווית משתמש אופטימלית. כמובן, לא כל הארגונים יכולים להרשות לעצמם מותרות כאלו.

טיפ:

אם החלטתם לפתח אפליקציה לנייד, חשוב שתוודאו, כי אתם שוכרים מפתח בעל ניסיון מוכח בשפה/ות הספציפיות שאתם צריכים. אל תשכרו מפתח בעל הבנה בסיסית בלבד.

יישומי אינטרנט

קיימים שלושה סוגים של יישומי אינטרנט: מסורתיים, דינמיים ואדפטיביים. יישומי אינטרנט מסורתיים כוללים את כל אתרי האינטרנט. אך מה הן אפליקציות דינמיות ואפליקציות אדפטיביות?

אפליקציות דינמיות (רספונסיביות) הן אפליקציות מותאמת פלטפורמה. כלומר, בכל פעם שהן נפתחות במכשיר נייד (טלפון נייד, לפטופ וכו’), הן משנות את העיצוב שלהן, כדי להתאים למסך המכשיר שעליו הן מוצגות.

לעומת זאת, אפליקציות אינטרנט אדפטיביות, אינן משנות את העיצוב שלהן. הן יוצגנו באותו עיצוב, אך יתאימו את עצמן לגודל המסך.

היתרון הגדול ביותר של יישומי אינטרנט: הם בנויים באמצעות שפות תכנות פופולריות, שאותן מכירים מפתחים רבים.

ליעוץ מקצועי, פנו אלינו, צוות Gapps פיתוח אפליקציות.

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה