פיתוח האינטרנט של הדברים IoT 75000-160000
ILS

פיתוח האינטרנט של הדברים IoT

פיתוח מערכות IoT (“האינטרנט של הדברים”)

זו לא קטגוריה – זה עולם חדש לגמרי

ג’יאפס ישראל גאה להוביל את עולם פיתוח “האינטרנט של הדברים” (IoT). לפרטים נוספים בנושא יישומי IoT, יעוץ והצעות מחיר, פנו אלינו בטופס צור קשר או בטלפון: 0723726002

פיתוח האינטרנט של הדברים – IoT

“האינטרנט של הדברים” (IoT) הוא מערכת של מכשירי מחשוב, מכונות מכניות ודיגיטליות, אובייקטים, חיות או אנשים מקושרים שמקבלים אמצעי זיהוי ואת היכולת להעביר מידע דרך הרשת ללא הצורך באינטראקציה בין אדם לאדם או בין אדם למחשב.

“דבר” באינטרנט של הדברים, יכול להיות אדם עם שתל של קוצב לב, בעל חיים בחווה אם טרנספונדר של ביו-שבב, רכב בעל חיישנים מובנים שמתריעים בפני הנהג כשהלחץ בצמיגים נמוך – או כל חפץ אחר שהינו טבעי או מעשה ידי אדם שיכול לקבל כתובת IP ולקבל את היכולת להעביר מידע דרך הרשת.

התפתחות ה- IoT

ה- IoT התפתח מהתכנסות של טכנולוגיות אלחוטיות, מערכות מיקרו-אלקטרומכניות (MEMS), מיקרו-שירותים ואינטרנט. ההתכנסות עזרה להרוס את הקיר שהפריד בין טכנולוגיות אופרציונליות (OT) וטכנולוגיות מידע (IT), המאפשרות ניתוח של לנתונים ממוחשבים בלתי מובנים לקבלת תובנות שיניעו שיפורים.

פיתוח האינטרנט של הדברים IoT

קווין אשטון, מייסד שותף והמנהל הכללי של ה- Auto-ID Center ב- MIT, הזכיר לראשונה את האינטרנט של הדברים במצגת שהוא הכין לחברת Procter & Gamble ב- 1999. כך אשטון מסביר את הפוטנציאל של האינטרנט של הדברים:

“היום מחשבים – ולפיכך גם האינטרנט – תלויים כמעט לחלוטין בבני אדם לקבלת מידע. כמעט כל ה- 50 פטאביטים (פטה-ביט הוא 1,024 טרה-ביט) של נתונים אשר זמינים באינטרנט נתפסו ונוצרו לראשונה על ידי בני אדם באמצעות הקלדה, לחיצה על מקש הקלטה, צילום תמונה דיגיטלית או סריקת ברקוד.

הבעיה היא שלאנשים יש זמן, יכולת ריכוז, ויכולת דיוק מוגבלים – מה שאומר שהם לא כל כך טובים בלכידה של מידע על דברים בעולם האמיתי. אם היו לנו מחשבים שיודעים את כל מה שניתן לדעת על דברים – על ידי שימוש בנתונים שהם אספו ללא עזרה מצדנו – היינו יכולים לעקוב אחרי הכל ולספור הכל ולהפחית באופן משמעותי בזבוז, הפסד ועלות. היינו יודעים מתי צריך להחליף, לתקן או להחזיר דברים והאם הם טריים או שתוקפם פג.”

הקצאת כתובות IPV6 לכל אטום על פני כדור הארץ!

הגידול העצום בחלל הכתובות של ה- IPV6 הוא גורם חשוב בהתפתחות האינטרנט של הדברים. לפי סטיב ליבסון, שמזדהה בתור “מרצה מזדמן במוזאון היסטוריית המחשב”, משמעות של התרחבות חלל הכתובות היא שאנחנו יכולים “להקצות כתובת IPV6 לכל אטום על פני כדור הארץ, ועדיין להישאר עם מספיק כתובות ליותר מ- 100 כדורי ארץ נוספים.” במילים אחרות, אנשים יכולים בקלות להקצות כתובת IP לכל “דבר” על כדור הארץ. עלייה במספר הקשרים החכמים, כמו גם בכמות הנתונים המוזרמים שאותם הקשרים מייצרים, צפויה לעורר חששות חדשות בנוגע לפרטיות המידע, ריבונות ואבטחת המידע.

כיום ניתן למצוא יישומים מעשיים של טכנולוגיית IoT בתעשיות רבות, לרבות חקלאות מדייקת, בקרת מבנה, מערכת בריאות, אנרגיה ותעבורה. אפשרויות קישוריות עבור מהנדסי אלקטרוניקה ומפתחי יישומים שעובדים על מוצרים ומערכות עבור האינטרנט של הדברים כוללות:

אף על פי שהמושג לא קיבל שם עד 1999, האינטרנט של הדברים נמצא בפיתוח במשך עשורים. מכשיר האינטרנט הראשון, לדוגמה, היה מכונת משקה קוקה קולה באוניברסיטת קרנגי מלון בתחילת שנות ה- 80. המתכנתים יכלו להתחבר אל המכונה דרך האינטרנט, לבדוק את מצב המכונה ולקבוע האם יחכה להם משקה קר או לא, אם הם יחליטו לעשות טיול אל המכונה.

ד”ר ג’ון ברט מסביר על האינטרנט של הדברים בשיחתו ב- TED (אנגלית):

לפרטים נוספים בנושא פיתוח תוכנה לעסקים, תיאום פגישה והצעות מחיר, צור עמנו קשר עוד היום. ג’יאפס פיתוח אפליקציות.

4.2/5 - (10 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה