משקפי מציאות רבודה: אמנם מהווים עתיד עבור עסקים אך עדיין מתמודדים עם קשיים בחברה ככלל

בעוד 5 שנים אנו נתבונן בעולם ההיי-טק שלנו ונתהה איך הצלחנו לחיות ללא מציאות רבודה (AR). חברות מבינות בהדרגה את ההזדמנויות אותן מציעה טכנולוגיית ה- AR במרחב העבודה, במיוחד בצורה של משקפי AR; החל מהקרנת גוף לצורך לימודי אנטומיה וכלה בהפניית צוות המחסן אל המוצרים שהם צריכים לארוז.

אמנם ייתכן שמשקפי AR מתרחבים בתוך עולם העסקים, אך אנו לא יכולים להגיד את אותו הדבר על עולם הצריכה. אך האם זה ישתנה? האם משקפי AR באמת יאומצו על-ידי שוק ההמונים, או שמא גישות חברתיות תמיד יגבילו אותם למרחב העבודה?

תחילה, מה זו מציאות רבודה?

מאז הופעת ה- Pokemon Go בשנה שעברה, כל מי שמתעניין בטכנולוגיה ולו במקצת מדבר על AR. אז מה זה בדיוק?

כדי להסביר AR, כדאי לתאר את השוני שלה ממציאות מדומה (VR). (VR משקיעה את המשתמש במלואו בתוך עולם אשר נוצר על-ידי מחשב. כל מה שהוא רואה זה מדומה. מצד שני, AR מציבה חפצים וירטואליים בתמונת העולם האמיתי של המשתמש. לכן המשתמש אינו מנותק מהעולם האמיתי, אלא נשאר חלק ממנו – זה ההבדל אשר צפוי לתת ל- AR יתרון על פני ה- VR.

צפוי כי לקראת 2020, תשואת VR תגיע ל- 30 מיליארד דולר, לפי Digi-Capital. אף על פי שזה נשמע מרשים, הוצאות על AR ייקחו את החלק הארי, בעודן יעמדו על כ- 120 מיליארד דולר.

כיום, בעולם הצריכה משתמשים ב- AR בעיקר דרך סמארטפונים וטאבלטים. Pokemon Go ככל הנראה מהווה את הדוגמה הפופולרית לכך, כאשר הוא מעסיק את שחקניו באיסוף מפלצות וירטואליות אשר מדומות באמצעות מצלמת הטלפון בתוך העולם האמיתי של המשתמש. סנאפצ'ט גם מהווה דוגמה פופולרית, בעודו מאפשר למשתמשים לצלם תמונות של אנשים אשר לובשים פריטים וירטואליים.

עם זאת, הפוטנציאל של טכנולוגיית AR הולך הרבה מעבר לשימוש בסמארטפון או בטאבלט. כיום חברות היי-טק ברחבי העולם משקיעות הרבה במכשיר AR שלדעתם יתפוס תאוצה בעולם הצריכה שלנו – משקפי AR.

הפוטנציאל של משקפי מציאות רבודה

בדרך כלל משתמשים במשקפי AR בעולם העסקים, לעתים קרובות הודות לתועלת הרבה שלהם בתהליכי הרכבה ופעילויות שירות ותחזוקה. כמו כן, נעשה בהם שימוש במחסנים מאותה הסיבה, כאשר הם מספקים לאורזים הוראות לגבי מיקום המוצרים והנתיב המהיר ביותר להגעה לאותו המקום, בעודם משאירים את ידיהם חופשיות להרמת המוצרים.

כמו כן, במשקפי AR משתמשים לעתים קרובות בעבודה לצורך העברת הדרכה וידע. HoloLens של Microsoft, לדוגמה, מקרינים את גוף האדם עליו ניתן להתבונן ולהגדילו בכדי ללמד אנטומיה. משקפי AR יכולים לספק אפילו תמיכה מרחוק, כפי שניתן לראות במכשיר של חברת ההיי-טק Vuzix, המאפשר לטכנאים לסייע בזיהוי ופתרון של בעיות אשר יכולות להימצא בקצה השני של העולם.

עם זאת, אלה הן דוגמאות למשקפי AR במרחב העבודה. ובכן, מה לגבי משקפי AR בעולם הצריכה?

בתחילת השנה, Osterhout Design Group הודיעה על השקה של שני זוגות משקפיים עבור שוק ההמונים. Magic Leap גם עובדת על זוג משקפי AR, אם כי יעברו עוד שנים רבות עד להשקתן. עם זאת, עד כה לא נוצרו משקפי AR אשר תפסו תאוצה בעולם הצריכה. מה מעכב אותם במעבר ממרחב העבודה לכניסה לחיי היום-יום שלנו?

1. "אופנה"

יתכן שהטמעה של פריט טכנולוגיה חדש בחברה לא נשמעת כמשימה בלתי אפשרית, אך היא הופכת להרבה יותר קשה אם הטכנולוגיה הזאת גלויה לכל מי שנמצא סביבכם, כך שהיא צריכה להתקבל על-ידי הכללים שמכתיבים את ה"אופנה" שלנו. וזה בדיוק מה שמשקפי AR צריכים לעשות. במצב הנוכחי שלהם, ועם השקפותינו כיום, רוב האנשים לא יחשיבו את משקפי ה- AR לפריט אופנתי, וזה מונע מהם להפוך לפריט "מיינסטרים".

2. נימוסים

ב- 2013 הושקה ה- Google Glass, אחת מהערכות הראשונות של משקפי AR אשר נוצרה עבור צרכנים. עם זאת, במהרה מרכיבי המשקפיים זכו לשם "Glassholes" ("אידיוט ממושקף"), כאשר צמחה ההתנגדות למרכיבי המשקפיים משתי סיבות עיקריות. הראשונה, הם התעלמו בגסות מאנשים הנמצאים סביבם והשנייה, הם השתמשו בהם בנסיבות לא מקובלות מבחינה חברתית במקומות בהם אסור היה להשתמש במכשירים ניידים. לרוע מזלם של משקפי ה- AR, אנשים רבים דוגלים בהשקפה הזאת גם כיום.

3. פרטיות

כמו כן, Google Glasses נאבקו על פופולריות בגלל חששות הנוגעות לפרטיות. אנשים רבים דאגו שמרכיבי המשקפיים הקליטו אותם בחשאי, וככל הנראה למשקפי AR יהיה הכי קשה להתנער מההשקפה הזו, בהשוואה להשקפות אחרות.

עם האמור לעיל, כל הסיבות המצוינות לעיל אשר מעכבות את אימוץ ה- AR על-ידי המונים, ניתנות לפתרון בגלל שאלה פשוט גישות של החברה בה אנחנו חיים – ואלה יכולות להשתנות ואכן משתנות. עם זאת, שינויים כאלה דורשים זמן, כך שאל תצפו לראות את משקפי ה- AR נחטפים מהמדפים בזמן הקרוב.

המשך גלישה נעימה, צוות Gapps פיתוח אפליקציות.

פיתוח מציאות רבודה לעסקים
5 (100%) 1 vote