פיתוח אפליקציית מובייל או אתר מותאם? מה מומלץ ומדוע?
ILS

פיתוח אפליקציית מובייל או אתר מותאם? מה מומלץ ומדוע?

זמן ממוצע אשר מושקע ביום באינטרנט ממכשיר נייד בקרב משתמשים במכשירים ניידים בארה"ב

פיתוח אפליקציית מובייל או אתר מותאם? מה מומלץ ומדוע?

ניתן לראות בברור כי חברות הופכות ליותר ויותר מודעות לעובדה שהן צריכות לאמץ אסטרטגיה לשימוש במכשירים ניידים. לא רק שמספר המשתמשים בניידים בלבד עקף את מספר המשתמשים במחשב בלבד, אך השימוש ביישומים עקף גם את השימוש בשולחן העבודה. כתוצאה מהשינוי הזה, חברות מחשבות מחדש את האסטרטגיות שלהן לשימוש במכשירים ניידים. עם זאת, השאלה העיקרית שאיתה הן התמודדו, היא האם יישום נייד או אתר אינטרנט מותאם לנייד מהווה את הבחירה הנכונה.

רבים טוענים כי אין צורך ביישום נייד, יש צורך באתר אינטרנט בלבד שנראה טוב במכשירים ניידים. אחרים אומרים שליישומים ניידים יש יתרונות שאותם אתר האינטרנט לא יכול להציע. עם זאת, כאשר חופרים קצת יותר עמוק, מגלים גורמים רבים שיש לקחתם בחשבון לפני קבלת ההחלטה. כאשר מדובר באמצעים ניידים שונים, יכול להיות קשה להחליט בה למקד את המאמצים שלכם. אנחנו מפרטים את היתרונות והחסרונות של כל בחירה כדי שתוכלו להתוות אסטרטגיה לשימוש במכשירים ניידים שתתאים למטרות העסקיות שלכם.

יישום נייד לעומת אתר מותאם לנייד: הסטטיסטיקה

דוח של App Annie חושף כי ב- 2015 בלבד, תעשיית היישומים הניידים הרוויחה 41.1 מיליארד דולר בהכנסה גולמית. המספר הזה יכול לעלות ל- 50.9 מיליארד, ולקראת 2020, התעשייה תהיה שווה 189 מיליארד דולר.

למרות ההאטה של הצמיחה הגלובלית של סמארטפונים אשר מצוינת בדוח השנתי של Mary Meeker , לא היו סימנים להאטה בתעשיית פיתוח היישומים הניידים. כאשר לצרכנים ישנן דרישות גבוהות יותר מהיישומים שלהם, Gartner צופה כי “למעלה מ- 268 מיליארד הורדות בניידים יניבו הכנסה של 77 מיליארד דולר ב- 2017.”

השימוש במחשבים שולחניים אינו הולך להיעלם בזמן הקרוב, עם זאת, השימוש במכשירים ניידים עוקף אותו בצורה משמעותית. לפני שנתיים בלבד, ב- 2015, הזמן שבוזבז על מכשיר נייד עקף את הזמן שבוזבז על מחשב שולחני. Google אפילו דיווחה שנעשו חיפושים רבים יותר ממכשירים ניידים מאשר ממחשבים.

הזמן שהצרכנים משקיעים במכשירים ניידים עולה בעוד שהזמן שהם משקיעים באמצעי תקשורת אחרים יורד, כך לפי המחקר שנערך על ידי eMarketer.

זמן ממוצע אשר מושקע ביום באינטרנט ממכשיר נייד בקרב משתמשים במכשירים ניידים בארה"ב
מקור: eMarketer

מ- 2016 עד 2017, הזמן שהושקע ביום במכשירים ניידים עלה כמעט בשבע דקות, והגיע לסך של 3 שעות ו- 15 דקות ביום. מה שמפתיע אפילו יותר הוא שהזמן שהושקע במחשב שולחני ירד בדקה אחת וזמן הצפייה בטלוויזיה ירד בחמש דקות. במילים פשוטות, אם חברות אינן יודעות במה הלקוחות שלהם משקיעים את מרבית זמנם, הן יפסידו.

יישום נייד לעומת אתר מותאם לנייד: מה ההבדל?

הן ליישומים והן לאתרים מותאמים לניידים ניתן לגשת ממכשיר כמו טלפון או טאבלט. אתר אינטרנט מותאם לנייד הוא בדיוק מה שהוא נשמע. זהו אתר אינטרנט שמורכב מעמודי HTML מבוססי דפדפן אשר קשורים אחד לשני. אתרים מותאמים מיועדים עבור פלטפורמות שונות ומותאמים לגדלי מסך ולפריסות שונות. אתרים מותאמים הופכים לדבר יותר ויותר סטנדרטי.

כמו אתרי אינטרנט מסורתיים, אתרי אינטרנט מותאמים לנייד יכולים להציג תוכן מילולי, נתונים, תמונות וסרטונים. כמו כן, הם יכולים לקבל גישה לתכונות ייחודיות של המכשיר הנייד כמו לחיצה ליצירת קשר או מיפוי על בסיס מיקום. יישומים ניידים, מצד שני, הם יישומים שמורידים אותם ומתקינים על המכשיר הנייד של המשתמש. יישום יכול לשלוף תוכן ונתונים מהאינטרנט, בדומה לאתר אינטרנט, או שהוא יכול להוריד תוכן כדי שניתן יהיה לקבל אליו גישה ללא חיבור לאינטרנט. אנחנו נדון על היתרונות והחסרונות של כל אחד כדי שתוכלו לקבל החלטה יותר משכילה כאשר תבססו אסטרטגיה נבונה יותר לשימוש במכשירים ניידים עבור המותג שלכם.

יתרונות של אפליקציות מובייל

הזדמנויות מיתוג

מאחר שיישום נייד הוא ישות נפרדת לחלוטין מאתר אינטרנט של חברה, יש לו את היכולת להציע ללקוחות הזדמנויות מיתוג חדשות. זה אומר שחברות יכולות להתנסות בטקטיקות ובסגנונות מיתוג חדשים עם יישום נייד. חשוב לציין כי יישום נייד מציע למשתמש חוויה שונה לחלוטין. אם האתר שלכם לא יכול להציע מספיק ערך עבור הלקוחות שלכם, יישום נייד עשוי להיות הבחירה הנכונה מאחר שהוא מציע למשתמשים ערוץ מעורבות נוסף.

התאמה אישית

התאמה אישית מתייחסת להצעה של תקשורת מותאמת אישית למשתמשים על בסיס האינטרסים, המקום, התנהגות השימוש שלהם, ועוד. בעזרת יישומים ניידים קל להציע למשתמשים חוויה מותאמת אישית. יישומים ניידים יכולים לאפשר למשתמשים להגדיר את ההעדפות שלהם כאשר הם הורידו את היישום המקורי, ולהתאים אותו לצרכיהם האישיים. יישומים יכולים גם לעקוב אחר מעורבות המשתמש ולהשתמש בה כדי להציע המלצות להתאמה אישית ועדכונים למשתמשים. יתר על כן, יישומים ניידים יכולים גם לזהות את המיקום של המשתמשים כדי לספק תוכן עבור אזור גאוגרפי מסוים כדי לקדם מכירות או להציע עסקאות מיוחדות בחנות במקום מסוים.

לפי Localytics, כאשר מוצע למשתמשים תוכן מותאם אישית, יש להם סיכוי גבוה יותר להניב המרה.

מינוף של יכולות המכשיר

יישום מקורי יכול למצוא נקודת מנשק עם התכונות והחומרה של המכשיר, כגון מצלמה, מיקום GPS, וכן הלאה.

קבלת גישה ליכולות של המכשיר הינה חשובה במיוחד עבור יישומים קמעונאיים מאחר שהם משפרים באופן משמעותי את חוויית המשתמש. אם ישנה אמת אחת בקניות, היא שחוויית המשתמש היא חשובה. סקר של Cisco מחזק את זה, בעדו מציע כי הקשר ורלוונטיות גבוהה הם הדרך העיקרית לזכות בלקוחות דיגיטליים. לכן, יישום נייד הוא הדרך האולטימטיבית לשפר את חוויית המשתמש, אשר פועל כהרחבה של המותג הקמעונאי ומציע תכונות שלא ניתן למצוא אותן בשום מקום אחר. להלן כמה מן האפשרויות:

  • הודעות Push
  • לחיצה ליצירת קשר/שליחת דוא”ל
  • רטט מכשיר/התרעות
  • מצלמה
  • עדכונים מיידים ואוטומטיים

בניגוד, אתרים מותאמים מאוד מוגבלים כאשר מדובר בגישה לתכונות של המכשיר הנייד. אתרים מותאמים יכולים להשתמש במספר תכונות של המכשיר הנייד, כמו מצלמה, GPS וכו’. עם זאת, ישנן מגבלות טכנולוגיות רבות לשימוש בהן.

גישה ללא חיבור לאינטרנט

יישומים ניידים יכולים לפעול ללא חיבור לאינטרנט. אף על פי שיישומים רבים דורשים חיבור לאינטרנט כדי לבצע את מרבית המשימות שלהם, הם בכל זאת יכולים להציע למשתמש תוכן ולתפקד ללא חיבור לאינטרנט. עם היתרון הזה, משתמשים יכולים לקבל גישה למידע בכל עת ובכל מקום.

מעורבות הלקוח

יישומים ניידים פועלים על בסיס סביבת ממשק משלהם אשר מאפשרת למשתמשים להשתקע יותר בחוויה של המכשיר הנייד. הם בנויים למטרה מסוימת, לדוגמה, לצורך ביצוע נוח של פעולות בבנק. הם מטפלים בבעיות של המשתמשים ומקלים על המשתמשים בהשגת מטרות.

בנוסף, יישומים ניידים מספקים למשתמשים דרכים אינטראקטיביות רבות יותר למעורבות בתוכן שלכם. במקום להתבונן באותו המלל והתמונות המופיעות באתר האינטרנט, יישומים יכולים לשלב תכונות שמאפשרות למשתמשים ליצור אינטראקציה עם מרכיבים מסוימים של היישום. לבסוף, אם יישום נייד מספק מידה רבה של ערך למשתמש, הוא יחזור לעתים תדירות, ויצור הרגל. כל הגורמים האלה תורמים למעורבות גדולה יותר של הלקוחות, מה שבתורו מגדיל את שיעורי ההמרה.

נוכחות המותג

יתרון משמעותי נוסף שיש ליישומים ניידים על פני אתרים מותאמים הוא שהמותג שלכם מקבל יחידת נדל”ן על המכשיר הנייד של הלקוח שלכם. אפילו כאשר משתמשים לא משתמשים באופן פעיל ביישום הנייד, הם עדיין נזכרים במותג שקשור ליישום. הסמל של היישום משמש כפרסומת למותג. זה מספק הזדמנות עצומה לשיווק עבור קהל יעד ורמה של מעורבות שלא ניתן לקבל אותה דרך אף ערוץ אחר.

יישומים ניידים בנויים תוך מחשבה על חוויה שאותה מספק המכשיר הנייד, ולא רק מהווים עיצוב מחודש של אתר האינטרנט. כיום צרכנים מצפים לחוויה חלקה בפלטפורמות ולעקביות גדולה יותר של המותג. למעשה, כ- 83% מהמשתמשים במכשירים ניידים אומרים כי חוויה חלקה היא מאוד חשובה.

יתרונות של אתר מותאם לנייד

כפי שהוזכר לפני כן, אתר מותאם לנייד הוא אתר אינטרנט בעל עיצוב אינטואיטיבי והוא מותאם לגדלי מסך שונים. במהותו, הוא מהווה גרסה מותאמת של אתר אינטרנט רגיל שבו נעשה שימוש במכשירים ניידים. להלן היתרונות של אתר אינטרנט מותאם:

גישה לקהל רחב יותר

בגלל שלאתר אינטרנט מותאם ניתן לגשת מפלטפורמות שונות וניתן לשתף אותו בקלות. שנית, במונחים של מנועי חיפוש, ניתן לקבל אליו גישה בקלות רבה יותר בהשוואה ליישום נייד שאותו צריך לחפש ולהוריד ב- Google Play או ב- App Store של Apple.

בעל יחס עלות תועלת גבוה

בהתחשב במורכבות, פיתוח של אתר מותאם אינטואיטיבי יכול להיות יותר משתלם מפיתוח של יישום נייד. זה נכון אם אתם רוצים שליישום תהיה נוכחות ביותר מפלטפורמה אחת.

קידום אתרים במנועי חיפוש ונראות המותג

כיום אתרים מותאמים למכשירים ניידים נמצאים בדירוגים גבוהים יותר בעמודי התוצאות של מנוע חיפוש בהשוואה לאלה שלא מותאמים למכשירים ניידים. חברות עם אתרים ידידותיים לנייד יותר צפויות לקבל דירוגים גבוהים, מה שמביא לנראות מותג גדולה יותר ולתעבורה גבוהה יותר באתר האינטרנט.

אתרים מותאמים יכולים להוות אפשרות פחות יקרה, עם זאת, הם מאוד מוגבלים כאשר מדובר בהתאמה אישית ומעורבות. בנוסף, אתרי אינטרנט פשוט לא יכולים להתחבר בצורה כה הדוקה למכשיר הנייד של המשתמש, לכן הם לא יכולים למנף את היכולות האחרות של הטלפון בקלות כה רבה.

כמו כן, חשוב לציין כי עיצובו של אתר מותאם מסתמך על הרשתות שבהן נעשה שימוש כדי לקבל אליו גישה. הגישה לרשת, האיכות והמהירות שלה הן גורמים שישפיעו על חווייתכם באתר המותאם, אם רשת ה- wi-fi זמינה.

בנוסף למשתמש קשה יותר לנווט באתרים המותאמים מאחר שהם מוצגים על מסך הרבה יותר קטן מזה של מחשב. זה אומר שאתם צריכים לדאוג לכך שהמשתמשים יצטרכו לעבור פחות שלבים. אם לא תפשטו את המסע של המשתמש, משתמשים יכולים להתעצבן ולנטוש את האתר כליל. זה לא רק יפחית את שיעורי ההמרה, אלא גם יפגע בדימוי של המותג שלכם. וודאו שאתם מתאימים את הפונקציונליות של האתר שלכם למכשירים הניידים, והבטיחו שמסע המשתמש פשוט וישיר.

Google טוענת כי “61% מהמשתמשים לא צפויים לחזור לאתר מותאם לנייד שאליו הם התקשו לגשת ולמעלה מ- 40% יבקרו במקום זאת באתר של המתחרה.” עם פונקציונליות גרועה, אתם שולחים את הלקוחות שלכם הישר אל המתחרה שלכם שמספק חוויה ניידת טובה יותר.

איזו אפשרות היא יותר טובה?

כאשר מדובר בקבלת החלטה האם לבנות יישום נייד או אתר מותאם לנייד, הבחירה הנכונה פשוט תלויה במטרות העסקיות שלכם. אם המטרה שלכם היא להציע תוכן ידידותי לנייד למגוון רחב של אנשים, אז אתר מותאם הוא כנראה הבחירה המתאימה לכך. עם זאת, אם אתם רוצים לשתף את לקוחותיכם בצורה טובה יותר, ליצור אינטראקציה, ולתקשר עם הלקוחות שלכם כדי לקדם את נאמנות הלקוח, יישום נייד הוא בחירה נהדרת. במקרים רבים, אתם עשויים להחליט שאתם זקוקים גם לאתר מותאם וגם ליישום נייד. אם מתבצעים נכון, שניהם יכולים להיות בחירה אסטרטגית רבת ערך. אז כשמדובר באסטרטגיה לשימוש במכשירים ניידים של המותג שלכם, זו לא שאלה של אתר מותאם או יישום נייד, אלא אולי גישה בעלת שני פנים.

סיכום נקודות מרכזיות

יתרונות של יישום נייד

  • ביצועים טובים יותר
  • חוויית משתמש טובה יותר
  • מינוף של יכולות המכשיר
  • גישה לא מקוונת
  • מעורבות הלקוח
  • מודעות למותג

יתרונות של אתר מותאם לנייד

  • גישה לקהל רחב
  • משתלם מבחינת עלות-תועלת
  • קידום אתרים במונעי חיפוש ונראות המותג

כתבות מומלצות

פיתוח אפליקציות – ליעוץ מקצועי, תיאום פגישה והצעות מחיר, צור עמנו קשר עוד היום. ג’יאפס פיתוח אפליקציות

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה