מציאות רבודה ויתרונותיה בענף המזון והמשקאות
ILS

מציאות רבודה ויתרונותיה בענף המזון והמשקאות

מציאות רבודה מזון

מציאות רבודה ויתרונותיה בענף המזון והמשקאות

מציאות רבודה היא הטכנולוגיה המתפתחת החדשה בשוק ורוב התעשיות משתמשות בה ככלי לצרכי השיווק שלהן. לפי Mashable, “מציאות רבודה היא מבט חי וישיר או עקיף על סביבה פיזית של העולם האמיתי שמרכיביו מועצמים על-ידי תשומות חושיות שנוצרות באמצעות מחשב, כגון צליל, וידאו, גרפיקה ונתוני GPS”.

למעשה מציאות רבודה עוזרת למותגים לתקשר בדרך טובה יותר עם לקוחותיהם ולמשוך אותם. מציאות רבודה הפכה למוכרת יותר בקרב אנשים עם השקת Pokemon Go, והמשחק הזה עזר לטשטש את הגבולות בין המציאות לבין עולם ממוחשב.

תעשיית המזון והמשקאות אינה יוצאת מן הכלל. למעשה, התעשייה השתמשה במציאות רבודה בדרך הטובה ביותר כדי למשוך ולשמר את הלקוחות שלה. לפני מספר שנים היא סיפקה הנחות אטרקטיביות או קופונים למוצרי המזון שלכם או לחשבונכם במסעדה, או שאפילו האריזה של המוצר הייתה מספיקה בשביל למשוך לקוחות לעסק.

אך כעת עם הטכנולוגיה המתקדמת וזמינות הסמארטפונים, אנשים רוצים משהו יותר אינטראקטיבי ומעניין בכדי להימשך למותג שלכם. וזה בדיוק המקום שאליו יכולה להיכנס המציאות הרבודה, ולשחק תפקיד חשוב במשיכת הצרכנים באמצעות הטכנולוגיה הזו, אשר יכולה להוביל גם לנאמנות למותג.

לצפייה בטריילר של אפליקציית המציאות הרבודה – פוקימון גו:

הבה נתבונן בדרכים השונות בהן מציאות רבודה יכולה לתרום לתעשיית המזון והמשקאות:

מידע על המוצר

מציאות רבודה יכולה לשמש לקבלת מידע שימושי על המוצר. אנשים יכולים לסרוק את אריזת המוצר באמצעות הסמארטפונים שלהם וללמוד על היתרונות הבריאותיים של מוצר המזון או לקבל מידע נדיר אותו הם אולי לא ישיגו בקלות במקום אחר.

אפליקציות מציאות רבודה מזון
מקור: foodpix

קידום המוצר

בעת השקה של מוצר חדש לשוק, מציאות רבודה יכולה לשחק תפקיד משמעותי בקידום המוצר. עם מסעות פרסום מבוססי AR או באמצעות משחקי קידום מכירות, המותג יכול למשוך יותר לקוחות. בזמן שלקוחות מבצעים את ההזמנה שלהם ומחכים לה, הם יכולים להשתמש בזמן הזה כדי לשחק במשחקי קידום מכירות.

זה כלי נהדר למשיכת לקוח. פעילות הקידום הזאת עוזרת ללקוחות להימשך למוצר ובכך לבסס זכירת מותג. משחקי הקידום יכולים להיות חלק מעניין בפעילות קידום המכירות, והם בהחלט יעזרו למותגים לבצע יותר מכירות.

הצגה של אנימציה תלת-ממדית

באמצעות מציאות רבודה ניתן להציג דמויות או אנימציה בתלת-ממד בעת קידום או פרסום של מוצר. לדוגמה, אנשים יכולים לסרוק כל מנה או אריזת מזון, ויצורים מצחיקים שקשורים למותג יכולים להתעורר לחיים ולהגיב לפעולות האנשים. היצור התלת-ממדי הזה יכול לספק מידע שימושי על המנה שאתם אוכלים והרבה עובדות מעניינות אחרות.

אוהבי תמונות ה”סלפי” יכולים להצטלם עם היצור ולפרסם זאת ברשתות חברתיות. הפעילות הזאת לא רק מהנה אלא היא גם בלתי נשכחת. זה יעזור לאנשים להכיר את המותג ולהתקשר למותג.

קבלת מתכונים

כל פעם שאנו טועמים מנה חדשה אנו מאוד סקרנים לדעת מה המתכון שלה כדי לנסות ולהכין אותה אחר כך בעצמנו. אך זה לא תמיד מתאפשר כשאתם סועדים במסעדה, מאחר ואנו לא מקבלים את ההזדמנות לתקשר עם השף. אך בעולם של מציאות רבודה זה בהחלט אפשרי. לקוחות יכולים לסרוק את שם המנה בתפריט ולראות את מתכונה לפני ביצוע ההזמנה.

לפעמים זה אפילו יכול להיות מלווה בסרטון בו השף מכין את המנה. זה לא רק תהליך אינטראקטיבי אלא גם אינפורמטיבי. מסעדות יכולות לנסות להשתמש בשיטה הזו כדי למשוך יותר לקוחות.

כלי חשוב עבור אתרים מקוונים למשלוחי מזון

מציאות רבודה מספקת סיוע רב לאתרים מקוונים למשלוחי מזון. כאשר אנשים מזמינים אוכל דרך היישום שלהם, מלבד לשם המנה והמחיר הם יכולים לקבל מידע רב יותר על האוכל שהם מזמנים. ובאמצעות שיטת הבינה המלאכותית אתרים למשלוחי מזון יכולים להכיר את הדפוס ההתנהגותי של הלקוחות שלהם, למשל אילו לקוחות מבצעים הזמנה באיזו שעה, או מה הן העדפות התזונה שלהם, טווח המחיר שבו הם יכולים לבצע הזמנה, וגם כמה לקוחות הגיעו לנקודה הסופית של ביצוע ההזמנה.

כל המידע הזה מאוד חשוב עבור חברות בכדי שהן יכירו את קהל היעד שלהן וישווקו את המוצר שלהן בהתאם.

הערה לסיום: ללא קשר לסוג התעשייה, האפשרויות של ה- AR הן אינסופיות. ישנן דרכים רבות בהן מסעדות או חברות מזון ומשקאות יכולות להשתמש במציאות רבודה ולשנות את שיטות השיווק המסורתיות שלהן כדי למשוך לקוחות, להוסיף ערך למוצרים שלהן וליצור רווח גדול יותר. בשוק המאוד תחרותי הזה, חידוש וניצול מיטבי של טכנולוגיה יכולים לעזור לתעשיות מזון ומשקאות להתבלט בקהל.

ליעוץ מקצועי לפיתוח אפליקציות מציאות רבודה, פנו אל המומחים בפיתוח אפליקציות בישראל, צוות Gapps פיתוח אפליקציות.

5/5 - (1 vote)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה