ממשלות משקיעות במציאות רבודה ומציאות מדומה לצרכי חינוך
ILS

ממשלות משקיעות במציאות רבודה ומציאות מדומה לצרכי חינוך

פיתוח אפליקציות מציאות רבודה למוסדות וממשלות

ממשלות משקיעות במציאות רבודה ומציאות מדומה לצרכי חינוך

לפי התחזיות, לקראת 2021 ערך התעשייה יעמוד על 108 מיליארד דולר, מצופה כי ה- VR/AR (מציאות רבודה \ מציאות מדומה) יחדרו לתעשיות השונות ורבים ממשיכים להבין את ערכן לחברה וההשפעה שתהיה לטכנולוגיות של מציאות מעורבת על החברה בעתיד הקרוב. וכעת מבינים זאת אף יותר לנוכח ההכרזות האחרונות של Facebook ו- Snapchat על הוספה של פונקציות Augmented reality) AR) לפלטפורמות שלהן.

אחת התעשיות שיושפעו תהיה החינוך. AR, עם יכולתה לשלב בין הדיגיטלי לפיזי ו- VR, עם יכולתה להשקיע לחלוטין את המשתמשים בסביבות חדשות, יכניסו ממדים חדשים בחינוך ולמידה.

ממשלות ברחבי העולם שמו לב להשפעה הזו על החינוך, וממשלות רבות, דרך משרדי החינוך והטכנולוגיה שלהן, נוקטים ביוזמות כדי לעודד קידומים ושימוש ב- VR / AR. בואו נתבונן בצעדים בהן נוקטות ממשלות ברחבי העולם לחיזוק הנוכחות של ה- VR / ARבמרחב החינוכי:

ארה”ב

בנובמבר 2015, משרד החינוך של ארצות הברית הכריז לראשונה על אתגר ה- EdSim בפני מפתחים וקהילת הטכנולוגיה בחינוך, אשר קורא לחקור רעיונות חדשים שיתרמו לחינוך הדור הבא באמצעות שימוש בטכנולוגיות הדמיה כגון מציאות רבודה ומציאות מדומה. האתגר עודד מועמדים לחפש הדמיות שמחזקות מיומנויות אקדמיות, טכניות ויכולות העסקה בקרב תלמידים.

רק השבוע, המשרד הודיע על חמישה אנשים שעלו לגמר כאשר כל אחד מהם יקבל 50,000$ כמו גם פרסים מ- Oculus, Samsung, ו- HTC Vive. לעולים לגמר תהיה הזדמנות לעבור דרך המאיץ הוירטואלי כדי להמשיך לפתח ולשפר את הרעיונות שלהם תוך קבלת הדרכה ממנחים מתעשיות טכנולוגיה וחינוך והזדמנות לזכות בפרס הגדול של 430,000$.

הפרס הכספי כמו גם ההוצאה לפועל של האתגר עצמו, חושף את הבנתו של משרד החינוך לגבי הערך של VR/AR בעתיד של מערכת החינוך שלנו, במיוחד בהכשרה של כוח עבודה מבוסס מיומנויות.

צרפת

כאשר אתגר ה- EdSim הוכרז בארצות הברית, משרד החינוך הלאומי של צרפת גם הביע את תמיכתו בטכנולוגיות מציאות רבודה בכיתה. בתכנית הלימודים הלאומית המתוקנת שלו, משרד החינוך כלל AR כטכנולוגיה מומלצת לשימוש בשיעורי טכנולוגיה בחטיבת הביניים.

מטרת השיעורים האלה היא לאפשר לתלמידים לחוות את תהליך פתרון הבעיות בעזרת טכנולוגיה. מעודדים את התלמידים לזהות בעיה, לתכנן פתרון, לשתף פעולה עם אחרים, ולבצע איטרציה של רעיונותיהם הקודמים. הדגש ניתן לתהליך יותר מאשר למימוש האב-טיפוס, ומציאות רבודה מומלצת ככלי לסיוע בתהליך, בעודה מעודדת תכנון, חידוש, תקשורת ויצירתיות.

בתי ספר ומורים רבים בצרפת פנו לריבוד בתור פתרון פשוט של מציאות רבודה, מאחר והיא מאפשרת לדמות את הרעיונות שלהם ועיצובים תלת-ממדיים בתוך הכיתה ומחוצה לה, ולכן זה מאפשר למשתמשים להעביר את הרעיונות שלהם במהירות ובנוחיות. למעלה מ- 1,000 מורים בכל אחד מ- 17 האזורים האקדמיים בצרפת נרשמו לשימוש במציאות רבודה בכיתות שלהם.

דרום קוריאה

בסוף 2016, משרד המדע, ICT ותכנון העתיד של דרום קוריאה דיווח כי ממשלת דרום קוריאה תשקיע סכום של 363 מיליון דולר בשוק ה- AR וה- VR בחמש השנים הבאות. הממשלה הכריזה שמטרותיה הן לעודד מחקר רב יותר של הטכנולוגיות האלה, כגון חיישנים תלת-ממדיים, מעקב אחר תנועה, וזיהוי הבעה ותנועה, לצורך שימוש ברחבי התעשיות.

בעוד שמהומה פוליטית בדרום קוריאה במשך החודשים האחרונים הביאה לצמצום ההשקעה, הם ממשיכים להתקדם עם הפתיחה האחרונה של מרחב חדש בסאול הנקרא המרכז למציאות מדומה – מציאות רבודה של קוריאה (KoVAC). KoVAC יספק משאבים ותמיכה למגוון רחב של תחומים ב- VR/AR, ובמיוחד לתחום החינוך. חלק מהתכנית של KoVAC היא להפעיל מרכז חינוכי עם 20 קמפוסים לקראת 2020. הקמפוסים האלה יכילו 2,200 תלמידים בתחום של מציאות רבודה ומציאות מדומה כדי להמשיך להכשיר דור הבא של יזמים ומובילי תעשייה בענף הזה.

ICT Business Forum - augmented reality

איחוד האמירויות הערביות

משרד החינוך של ה- UAE יזם לאחרונה פרויקט פיילוט לחינוך תלמידים בעזרת מציאות מדומה. 17 בתי ספר ציבוריים למדע נבחרו לשלב ערכות VR כדי להשקיע תלמידים במצבים קשים מדי או מסוכנים מדי לחקירה. החל מחקירות ההשפעות של שינוי האקלים, סיור בתחנת החלל הבינלאומית וכלה בטיול באתרים היסטוריים, ערכת ה- VR הזאת מאפשרת לתלמידים לצפות ב”עולמות הבלתי אפשריים” הללו וללמוד עליהם.

המשרד מקווה להרחיב את השימוש ב- VR, יחד עם יתרונות של מעורבות רבה יותר, רצון ללמוד ופיתוח אמפתיה, ברחבי בתי הספר.

סין

סין, דרך ממשלות עירוניות וממשלה לאומית, השקיעה בענף המציאות הרבודה והמציאות המדומה הרבה מעבר למדינות רבות אחרות.

ברמה הלאומית, משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע (MIIT), בשיתוף עם למעלה מ- 170 חברות פרטיות ומוסדות מחקר, הקימו את התעשייה של ברית המציאות המדומה (IVRA) כדי לפתח את המערכת האקולוגית ולשפר את ההתקדמות. הברית כוללת מעבדות אקדמיות ומרכזי מחקר רבים, לרבות אוניברסיטת בייג’ינג לאווירונאוטיקה ואסטרונאוטיקה, המכון הטכנולוגי של בייג’ינג, אוניברסיטת קולומביה ואוניברסיטת סטנפורד.

ברמה המקומית, הממשלה העירונית של שנג’ן, בשיתוף פעולה עם HTC, מפתחת מכון חדש למחקר של מציאות מדומה בסין כדי לקדם את אקוסיסטמת ה- VR בעיר. כמו כן, פרובינציית גוויג’ואו, בתמיכה מממשלת גויאן, מפתחת את עיר המציאות המדומה בידוואן, כדי לפתח את אקוסיסטמת ה- VRAR שלה. כל יוזמה תקצה מימון ומשאבים למחקר, פיתוח ובניית שותפויות לקידום הכשרה וחינוך על-ידי שימוש ב- VRAR.

Virtual Reality in China

ליעוץ מקצועי לפיתוח אפליקציות מציאות רבודה, פנו אל המומחים בפיתוח אפליקציות בישראל, צוות Gapps פיתוח אפליקציות.

5/5 - (2 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה