דגשים לפיתוח אפליקציית לימוד שפות
ILS

דגשים לפיתוח אפליקציית לימוד שפות

המלצות פיתוח אפליקציה לימוד שפות

דגשים לפיתוח אפליקציית לימוד שפות

פיתוח של אפליקציה מצריך ידע טכני ומיומנות. אך לא רק ידע בקוד ובשפת פיתוח (או היכולת למצוא מפתח אפליקציות ראוי לשמו) נחוצים על מנת ליצור אפליקציה מעולה. כאשר מדובר ביישום בעל מטרות לימודיות, למשל לימוד שפות, יש להתייחס גם למהות ולתוכן. הביקוש לאפליקציית שפות רחב למדי מגיע מצדם של תלמידי בית ספר וסטודנטים, הורים לילדים, אנשי עסקים, תיירים, נרשמים למבחנים כגון מבחן אמיר או מבחן ielts. לפני שתתחילו לפתח, אלה הדגשים שיעזרו לכם לגשת למשימה ברגל ימין.

הגדירו קהל יעד

עוד לפני שכותבים אפילו שורת קוד אחת, צריך להחליט מיהו קהל היעד של האפליקציה שלכם. את קהל היעד אפשר לסמן ולתחום על בסיס קריטריונים שונים. למשל סוג השפה או השפות. יתכן שתרצו להתמקד באפליקציה ללימוד שפה אחת, ייתכן שתרצו לפתח כזאת שמתמקדת בכמה וכמה שפות. כמו כן, יתכן שתרצו שקהל היעד שלכם יהיה אנשים הנערכים למבחנים שונים. אם קהל היעד שלכם יהיה נבחני בגרות, שלבו באפליקציה תכנים הלקוחים מהבחינות לבגרות של השנים האחרונות. אם קהל היעד שלכם הינו אנשים שצריכים לעבור מבחן ielts, התבססו על מבנים מסוג זה, של השנים האחרונות. אם קהל היעד הוא תלמידי בית הספר היסודי, כדאי להשתמש בתכנים מתוך תוכניות הלימוד לקבוצת גיל זאת. קהל יעד אפשרי נוסף הינו דוברי השפה כשפת אם לעומת כאלה שמגיעים בתור רוכשי השפה כשפה זרה.

לימוד ברמות שונות

אחרי שהגדרתם את קהל היעד, חשוב שתוודאו שהאפליקציה תתאים למגוון משתמשים, ברמות ידע שונות. לא קשה להבין מדוע כדאי להציע תכני לימוד לרמות שונות. הרי אפילו מתחילים שרוצים ללמוד אנגלית, ספרדית, איטלקית, סינית או כל שפה אחרת, לא יישארו מתחילים לאורך זמן. אם כן, תכננו אפליקציה שתיתן מענה בצורה של עקומת לימוד נאותה. תוכלו להגדיר שלבים שונים, דרגות קושי. אגב, ניתן בהחלט לשקול הכנסת תכנים מסוימים שיהיו בבחינת אקסטרה, ויהיו זמינים למשתמשים שמוכנים לשלם על כך. מי שנרשם למבחן פסיכומטרי למשל או מבחן ielts, יהיה מוכן קרוב לוודאי לשלם בכדי לקבל תכנים ברמה גבוהה במיוחד, שיעזרו לו להצליח במבחן.

אפליקציה מהנה

ברור לנו כי לימוד שפות זה עניין רציני ושליטה בשפות יכולה מאוד לעזור בחיים. אבל אפליקציה מוצלחת לא תהיה המקום להציע שיטות לימוד יבשות ומשעממות. אפילו אם קהל היעד שלכם מורכב מאנשי עסקים מעונבים, טוב תעשו אם תתכננו אפליקציה כפית, מהנה. מוטיב ההנאה יהיה הרבה יותר מודגש כאשר קהל היעד שלכם מורכב מילדים או מבני נוער, אבל אם אפשר להציע לימוד כיפי ויעיל למבוגרים, אז מדוע לא? אפליקציות כיפיות ללימודי שפות זוכות לציונים גבוהים יותר ומספר המשתמשים בהן גדל במהירות.

עיצוב גרפי מוצלח

השקיעו מחשבה בעיצוב הגרפי של האפליקציה. היא צריכה להיות נוחה למשתמש ויפה לעין. וודאו כי השימוש יהיה נוח, בהנחה שחלק ניכר מהמשתמשים ייעשה שימוש במסכים קטנים למדי, בטלפונים הסלולריים ורק מעטים ישמשו במסכים די גדולים, כגון טאבלטים. כמו כן, מומלץ להטמיע מוטיבים קוליים אופציונאליים, שכן לא מעט משתמשים אוהבים חיווי מסוג זה, לצד חיווי וויזואלי מוצלח.

מתן משוב למשתמשים

בלימודי שפות חייבים להעניק לתלמידים משוב יעיל, בד בבד עם העלייה בדרגת הקושי של הלימוד. המשוב היעיל חשוב מאוד מבחינה פסיכולוגית, כדי להראות ללומדים שישנו שיפור וכדי לעודד המשכיות בשימוש. המשוב מאפשר למשתמש לדעת מתי הוא יכול לעבור לרמה מתקדמת יותר באפליקציית הלימוד. את המשוב ניתן לשלב עם משחקי לימוד או מבחנים, כאשר לאחר הצלחה מופנה המשתמש לרמה הבאה.

4.5/5 - (4 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה