פיתוח אפליקציות מציאות רבודה 75000-300000
ILS

פיתוח אפליקציות מציאות רבודה

פיתוח אפליקציות מציאות רבודה

צוות Gapps פיתוח אפליקציות

משדרגים ומשתדרגים ללא הפסקה

צוות Gapps גאה להוביל את ענף פיתוח האפליקציות והתוכנה לעסקים בישראל. מפתחי ומעצבי Gapps מונים את מיטב המוחות שיש לענף להציע, אשר מבטיחים שהפרויקט שלך בידיים טובות. בין אם הנך מעוניין בפרויקט פיתוח יישום מציאות רבודה לעסק שלך, בפיתוח אפליקציית אנדרואיד או אייפון רגילה לעסק, או פיתוח אפליקציית משחק, הגעת למקום הנכון.

ליעוץ מקצועי, הצעות מחיר ותיאום פגישה לאפיון הרעיון לאפליקציה שלך, צור קשר בטופס או בשיחה ישירה בטלפון: 0723726002

אפליקציות מציאות רבודה

המציאות הרבודה מתפתחת כאשר כוח המחשוב גדל

מה זו מציאות רבודה?

מציאות רבודה זו טכנולוגיה שמשלבת מציאות מדומה עם העולם האמיתי. העולם הנוכחי של המציאות הרבודה עוסק בהדמיית וידאו בזמן אמת אשר משופר באופן דיגיטלי באמצעות גרפיקה ממוחשבת. לדוגמה, המשתמש יכול להרכיב משקפיים שקופים או להתבונן במסך של מכשיר נייד שמצויד במצלמה ולראות בהם את העולם האמיתי כמו גם תמונות ממוחשבות אשר ממוקמות באופן אסטרטגי. בספרות המחקר ישנה התייחסות רווחת להגדרתו של רונלד אזומה למציאות רבודה. הוא מגדיר יישום של מציאות רבודה ככזה ש (1) משלב את העולם האמיתי עם העולם המדומה, (2) אינטראקטיבי בזמן אמת, ו (3) מתקיים בשלושה ממדים.

מציאות רבודה קיימת מאז שנות ה- 30 של המאה ה- 20 אך התקדמויות אחרונות בטכנולוגיית הסמארטפון הניעו את המהומה האחרונה. תמורת מספר דולרים, אדם ממוצע יכול לכוון את מכשיר ה- iPhone שלו אל שמי הלילה ולהתבונן בפריסת הכוכבים וכוכבי הלכת במיקומים המדויקים שלהם ובחדות מלאה.

כעת ישנם יישומי AR (קיצור: ‘augmented reality‘) רבים אף יותר עבור ה- iPhone. תעשיית הסמארטפונים מפתחת את כוח המחשוב עבור יישומים רבים של מציאות רבודה; היא הציגה את הרעיון הזה לעולם. חוקרים רבים הצביעו על תעשיית המכשירים הניידים בתור אחת ששומרת על התכניות שלה למחקר המציאות הרבודה על-ידי הפיכתה לדבר שבשגרה.

תצוגות

ערכת תצוגה להרכבה על הראש (HMD) מורכבת על הראש או מתחברת לקסדה. התצוגה הזו מזכירה משקפי צלילה או משקפיים רגילות. במקרים מסוימים, ישנו מסך שמכסה עין אחת. המכשיר שמוחזק ביד הוא מחשב נייד או סמארטפון נייד, כגון ה- iPhone.

יישומי מציאות רבודה

ישנם שימושים רבים למציאות רבודה. הצבא משתמש במציאות רבודה כדי לסייע לגברים ונשים לבצע תיקונים בשטח. תעשיית המשחקים מוציאה את המשחקים אל מחוץ לבית, כמו פעם… וכמובן מציידת אותם בציוד להרכבה על הראש. ויש את כל מה שבאמצע. (אם כבר מדברים על משחקים, תסתכלו על משחקי המציאות המדומה המפחידים האלה בהם אתם יכולים לשחק כיום).

ניווט

יישומי ניווט הם כנראה השימוש הטבעי ביותר במציאות רבודה בחיי היום-יום שלנו. מערכות GPS משופרות משתמשות במציאות רבודה כדי להקל על הגעה מנקודה א’ לנקודה ב’. Wikitude Drive עבור מערכת ההפעלה Android אשר קיימת כעת בגרסת דמה, מביאה את ה- GPS למאה ה- 21. על-ידי שימוש במצלמת הטלפון יחד עם ה- GPS, המשתמשים רואים את המסלול הנבחר על גבי הנוף שנמצא אל מול הרכב בזמן אמת.

סיורים

ישנם כמה יישומי מציאות רבודה בתעשיית הסיורים והתיירות. היכולת להעצים את הנוף החי של מיצגי המוזיאון עם עובדות ודמויות, מהווה שימוש טבעי בטכנולוגיה. Total Immersion, המובילה בתחום המציאות הרבודה בעולם, מפתחת מערכת אשר נועדה לשפר את החוויה של מבקרי המוזאונים. הפתרון האינטראקטיבי שלה מאפשר לאורחים לקיים אינטראקציה עם מיצג תלת ממדי. הם בוחרים כרטיס של דגם, כמו לב האדם, ומחזיקים אותו מתחת למצלמה. על גבי המסך, מופיע ייצוג תלת ממדי מושלם של הלב המאפשר לאורח לקיים עמו אינטראקציה כאילו היה לב אמיתי.

בעולם האמיתי, סיורים שופרו על-ידי שימוש במציאות רבודה. באמצעות שימוש בסמארטפון שמצויד במצלמה תיירים יכולים לטייל באתרים היסטוריים ולראות עובדות ודמויות אשר מוצגות כשכבה על גבי המסך שלהם בזמן אמת. היישומים האלה משתמשים ב- GPS ובטכנולוגיית זיהוי תמונה כדי לחפש מידע במאגר נתונים מקוון. בנוסף למידע על אתרים היסטוריים, ישנם יישומים שמתבוננים בהיסטוריית העבר ומראים כיצד מקומות נראו לפני 10, 50 ואפילו 100 שנים.

צבא

תצוגה עילית (HUD) היא דוגמה טיפוסית למציאות רבודה כאשר מדובר ביישומים צבאיים של הטכנולוגיה. תצוגה שקופה ממוקמת ישירות אל מול מבטם של טייסי הקרב. הנתונים שבדרך כלל מוצגים לטייס כוללים גובה, מהירות אוויר וקו אופק בנוסף לנתונים חשובים אחרים. המונח “עילי” מגיע מהעובדה שהטייס לא צריך להתבונן למטה על לוח הבקרה של המטוס כדי לקבל את המידע לו הוא זקוק.

בתצוגה להרכבה על הראש (HMD) משתמש חיל הרגלים. נתונים מכריעים, כמו מיקום האויב, יכולים להיות מוצגים לחייל בקו הראייה שלו. טכנולוגיה זו משמשת גם למטרות אימונים.

רפואה

היו התקדמויות מאוד מעניינות ביישום הרפואי של מציאות רבודה. סטודנטים לרפואה משתמשים בטכנולוגיה כדי לתרגל ניתוחים בסביבה מבוקרת. הדמיות עוזרות להסביר את המצבים הרפואיים המורכבים למטופלים. מציאות רבודה יכולה להפחית את הסיכונים הכרוכים בניתוח בכך שמספקת למנתח תפיסה סנסורית טובה יותר. ניתן לשלב טכנולוגיה זו עם מערכות MRI או רנטגן ולהביא הכל לתצוגה יחידה עבור המנתח.

נוירוכירורגיה נמצאת בחזית כאשר מדובר ביישומים כירורגיים של מציאות רבודה. היכולת לדמות את המוח בתלת ממד על גבי האנטומיה האמיתית של המטופל היא דבר מאוד משמעותי עבור המנתח. מאחר והמוח הוא איבר קבוע למדי, בהשוואה לאברי גוף אחרים, ניתן להשיג רישום של קואורדינטות מדויקות. עדיין קיימות חששות לגבי תזוזת הרקמה במהלך הניתוח. זה יכול להשפיע על המיקום המדויק שנדרש לפעולת המציאות הרבודה.

תחזוקה ותיקון

על-ידי שימוש בתצוגה שמורכבת על הראש, מכונאי שמתקן מנוע יכול לראות הדמיה ומידע בקו הראיה האמיתי שלו. התהליך יכול להיות מוצג בתיבה בפינה ותמונת המכשיר שיש להשתמש בו יכולה להציג את התנועה המדויקת שהמכונאי צריך לבצע. מערכת של מציאות רבודה יכולה לתייג את כל הרכיבים החשובים. תיקונים מורכבים יכולים להתחלק לסדרות של צעדים פשוטים. ניתן להשתמש בסימולציות כדי להכשיר טכנאים, מה שיכול להפחית באופן משמעותי את ההוצאות על ההדרכות.

משחקים

עם התקדמויות אחרונות בכוח המחשוב והטכנולוגיה, יישומים של מציאות רבודה בעולם המשחקים נמצאים בעלייה. מערכות להרכבה על הראש אינן יקרות וכוח המחשוב נייד יותר מבעבר. Ogmento, מפתחת משחקי מציאות רבודה, קיבלה לאחרונה מימון מוסדי בסך של 3.5 מיליון דולר לפיתוח יישומים בעולם המשחקים עבור מכשירי iPhone ו- Android. Ogmento מהמרת על אימוץ מתמשך של טכנולוגיית הנישה הזו וקבלתה על-ידי קהילת השחקנים.

במשחק המציאות הרבודה Zombie Shooter מבית Metaio, השחקן משתמש במכשיר נייד כדי לירות בזומבים שזוחלים בכל מקום ובכל עת. במשחק הירי בגוף ראשון הזומבים מורכבים על גבי המכשיר הנייד שלכם. Metaio מתארת את המשחק הזה כדוגמה מוקדמת לאפשרויות הקיימות של המציאות הרבודה.

בעוד שמציאות רבודה קיימת יותר מ- 20 שנים, היא תופסת תאוצה ביישומי משחקים עם ההשקה האחרונה של מכשירי ה- iPhone וה- Android אשר כוללים GPS, מעבדים עוצמתיים ומצפנים דיגיטליים. הטכנולוגיות הללו נדרשות עבור מציאות רבודה.

בידור

היכנסו לאתר האינטרנט של המציאות הרבודה של לגו. הדפיסו תמונה בשחור לבן והחזיקו אותה אל מול מצלמת הרשת שלכם. יישום זה של מציאות רבודה מאפשר לכם לקיים אינטראקציה עם מוצרי לגו מסוימים במסך המחשב שלכם בתלת ממד. לגו אפילו מדפיסה תגיות על קופסאות המוצרים שלה. אתם פשוט מתחברים ל- Logo.com ומחזיקים את האריזה אל מול מצלמת הרשת שלכם. אתם רואים על גבי המסך ייצוג תלת ממדי של מוצר הלגו אותו רכשתם.

פרסום וקידום מכירות

הסרט של ג’יימס קמרון, אווטאר, טשטש את הגבולות בין מציאות לאנימציה. מסע הפרסום והקידום קידם את המציאות הרבודה כפי שלעולם לא נעשה בעבר. צעצועי אווטאר שמיוצרים על-ידי Mattel מכילים כרטיס שניתן לקריאה באמצעות מצלמת רשת. התוצאה היא רובוט של מציאות רבודה או דמות שמתעוררת לחיים על גבי מסך המחשב שלכם. הטכנולוגיה שפותחה על-ידי Total Immersion גם כוללת אינטראקטיביות הודות להוספת כפתור לכרטיסים. לחיצה על הכפתורים גורמת לדמויות על גבי המסך לירות באקדח או אפילו לצטט חלקים מהתסריט.

אפליקציה מציאות רבודה לחנות

דפדפן המציאות Layar הוא יישום ל- iPhone ול- Android המיועד להראות את העולם הסובב אתכם באמצעות הצגה של מידע דיגיטלי בזמן אמת יחד עם העולם האמיתי. הוא משתמש במצלמת המכשיר הנייד שלכם כדי להעצים את המציאות שלכם. על-ידי שימוש במיקום GPS במכשיר הנייד שלכם, יישום ה- Layar מקבל נתונים על בסיס המיקום שלכם ויכול להציג את הנתונים האלה על גבי מסך המכשיר הנייד שלכם. Layar כולל פרטים על מקומות פופולריים, מבנים ואפילו סרטים. Layar הוא יותר מדפדפן פשוט. זו פלטפורמה של מציאות רבודה אשר מעודדת מפתחים לבנות יישום או “שכבות” שניתנים למכירה.

ליעוץ מקצועי לפיתוח אפליקציות מציאות רבודה, פנו אל המומחים בפיתוח אפליקציות בישראל, צוות Gapps פיתוח אפליקציות.

4.7/5 - (14 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה