מציאות מדומה ומציאות רבודה הופכות ליותר ויותר נגישות ומשתלבות בחיי היום יום שלנו

עברו הימים שבהם מציאות מדומה הייתה פשוט "דבר עתידי" או משהו שהיה ביכולתנו לראות רק באינטרנט כאשר אחרים משחקים בזה.

תעשיית המשחקים שילבה במהירות את ה- VR וה- AR. ושחקנים קיבלו זאת בהתלהבות כפי שניתן לראות דרך תופעות כמו Pokemon Go. אך משחקים הם רק קצה הקרחון.

כעת מציאות מדומה ומציאות רבודה משולבות במחקר וחינוך. כאשר ב- AR/VR משתמשים בבתי ספר ברחבי העולם, זה מוסיף ממד חדש לחלוטין לתהליך הלמידה.

כפי שהייתם מצפים, היו מספר וויכוחים ודיונים סביב הנושא האם מציאות מדומה ומציאות רבודה מתאימות לחינוך. מה אתם חושבים?

פיתוח מציאות רבודה מציאות רבודה חינוך

כאן אנחנו מתבוננים בכמה יתרונות וחסרונות שיש לשימוש במציאות מדומה ורבודה בתחום החינוך:

מהפכה דיגיטלית

יש הכרח לצייד את התלמידים מגיל צעיר במיומנויות חיוניות, אשר רלוונטיות להצלחה והסתגלות כאשר העידן הדיגיטלי ממשיך להתפתח.

הדו"ח של marketsandmarkets צופה כי שוק המציאות המדומה יגדל לכ- 4.5 מיליון דולר, ויגיע ללמעלה מ- 25 מיליון משתמשים לקראת השנה הבאה. הצמיחה האדירה הזו בזמן כה קצר מצביעה על הסיבה לכך שתלמידים צריכים להיות בטוחים בשימוש במציאות מדומה ומציאות רבודה, מאחר שקיים פוטנציאל גדול במוצרים שלהן מחוץ לעולם המשחקים.

פיתוח מציאות רבודה מציאות רבודה חינוך

תלמידים משתקעים בלמידה שלהם

למידה אינטראקטיבית היא דרך מאוד יעילה בשיתוף התלמידים, ובהבטחת דבקות המידע. כאשר מאפשרים לילדים ללמוד באמצעות השתקעות ובדרך אינטראקטיבית ניתן לראות בברור עד כמה ניתן לעורר אותם באמצעות למידה, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון כמה מהיתרונות של למידה אינטראקטיבית.

בכך שהופכים את הלמידה לפעילה יותר, מחקרים זיהו כי ניתן להשתמש במציאות מדומה גם לצורך שיתוף הילדים שבעבר היו חסרי ביטחון בלמידה או התקשו בהשתתפות. זה יכול להוות יתרון גדול מאחר שתגמולים רגשיים מהווים תמריץ אדיר ויקר ערך עבור תלמידים, ויכולים לעודד את הלמידה עוד יותר.

אך ככל שמציאות מדומה ורבודה משתלבות בלמידה היום-יומית, האם ישנו סיכון שתלמידים יהיו תלויים מדי בלמידה אינטראקטיבית, ויהפכו לפחות מעורבים בשיטות למידה מסורתיות?

הכשרה רפואית

משתמשים יותר ויותר במציאות מדומה בבתי ספר לרפואה ובסביבות דומות אחרות בתור אמצעי לחינוך והוראה. היא מאפשרת לתלמידים לרפואה לרכוש ידע ולהבין את גוף האדם באמצעות אינטראקציה בתוך סביבה מדומה שבה המטופלים אינם נמצאים תחת סיכון.

כאשר מאפשרים לתלמידים לבצע פעולות בסביבה בטוחה ומבוקרת זה מספק ניסיון יקר ערך ומציל חיים! הם יכולים לעשות טעויות ללא השלכות, ללמוד יותר מהטעויות האלה, וליישם את המיומנויות שהם לומדים במצבים בחיים האמיתיים.

האם תלמידים יהפכו לפחות חברותיים?

כאשר מציאות מדומה ורבודה הופכות ליותר ויותר נפוצות בבתי הספר, האם ישנו סיכון שהדבר יפגע בהתפתחות התלמיד?

מחקרים מסוימים מציעים כי טלפונים ניידים משפיעים באופן שלילי על הכישורים החברתיים של התלמידים – האם אותו הדבר עשוי להיות נכון גם לגבי מציאות מדומה? באמצעות הפחתת מצבים שבהם התלמידים יעבוד לצד עמיתיהם, האם זה ישפיע על הכשרתם לקראת חינוך עתידי, לקראת הקריירות שלהם ולקראת הפיכתם למנהיגים בתחום העסקים?

הכוח לצמצם הטרדות והצקות

אף על פי שיתכן שיש חשש מכך שמציאות מדומה ורבודה עשויות לפגוע בהתפתחות החברתית של הילדים, היו מספר מקרים של אירועים הפוכים לחלוטין. מורים ראו שמספר תלמידים אשר היו ביישנים למדי, אך "הבינו בטכנולוגיה", התקבלו על-ידי עמיתיהם כאשר הם קיבלו את ההזדמנות ללמד אותם את המיומנויות. זה כלי נהדר אשר גורם לילדים לעבוד ביחד ויכול לעזור ללמד אנשים על היתרונות של עבודה בצוות מגיל צעיר.

מה הן התחזיות שלכם לגבי עתידה של מציאות רבודה ומציאות מדומה? האם השתמשתם ב- AR/VR בתור כלי להשתקעות כדי לשפר מעורבות ואינטראקציה עם האתר, היישום, המשחקים, האירועים או הקמפיינים השיווקיים שלכם?

לפרטים נוספים ותיאום פגישה, צור עמנו קשר, Gapps – חברת פיתוח אפליקציות ישראל.

פיתוח מציאות רבודה ומציאות רבודה חינוך
5 (100%) 1 vote