מדריך שיווק אפליקציות מובייל
ILS

מדריך שיווק אפליקציות מובייל

מדריך שיווק אפליקציות מובייל

מדריך שיווק אפליקציות מובייל

מצטערים לנפץ לך את הבועה, אבל לבנות אפליקציית מובייל נהדרת ככל שתהיה ולהמתין להכנסות, זו לא אסטרטגיה. בדיוק כמוך, מפתחי אפליקציות שאפתנים משיקים אפליקציות מושקעות לחנויות האפליקציות (גוגל פליי, אפסטור וכו’) על בסיס יומי. בהעדר שיווק חכם, סיכוי טוב שאפליקציית האנדרואיד או iOS שלך תיבלע בין ההמון. אם כך, כיצד תוכל להבטיח שהאפליקציה שלך תבלוט בקהל?

מדריך שיווק אפליקציות

להלן כמה גישות שישאירו את המשתמשים שלך מכורים, יסייעו בגיוס תמיכה ויפיקו את הויראליות הדרושה לפני ואחרי השקת האפליקציה

סיעור המוחות מאחוריך, שלב עיצוב האפליקציה עבר , קידוד האפליקציה תם ונשלם. עכשיו מה? כששלבי פיתוח אפליקציית המובייל מאחוריך, הכרחי שאסטרטגיית השיווק שלך תיושם במידית. מדוע? משום ששורה ארוכה של מפתחים מתכוונים להעלות את האפליקציה שלהם לשוק בדיוק כמוך.

רוב האנשים צודקים בהנחתם ששלבי העיצוב וקידוד האפליקציה חשובים מכל, אך מזניחים את שלב ההשקה והשיווק הקריטי. נכון להיום, ישנן למעלה מ-1 מיליון אפליקציות בחנות גוגל פליי – לא, לא בסה”כ אלא בכל קטגוריה!

יותר מפיתוח אפליקציה נהדרת

פיתוח מוצר נהדר הוא לא הדרך היחידה להפוך את האפליקציה שלך למוצר החם של העשור – וחברת Apple יודעת זאת. החברה השיקה בחנות האפליקציות פינה שנקראת ‘העדכונים החדשים הטובים ביותר’, במטרה לשפר את חשיפתן של אפליקציות חדשות מיד עם השקתן. הפינה נחמדה ותורמת למאמץ השיווקי של מפתחים רבים, אולם התחלופה האדירה של אפליקציות לא מאפשרת תועלת ממשית מלבד חשיפה ראשונית. אם הנך מחפש לפתח אפליקציה שתהדהד לטווח ארוך, מומלץ שתאמץ אסטרטגיית שיווק והפצה שתנגיש את האפליקציה ללקוחותיך ביתר קלות.

שמירה על איזון בריא בין תהליך הפיתוח לאסטרטגיה השיווקית של האפליקציה חשובה מאוד להבטיח את הצלחת הפרויקט.

לפני שנעבור על הטיפים החיוניים לשמירה על על פופולריות האפליקציה שלך אחרי השקתה, נעבור על כמה אסטרטגיות טרום השקה חשובות לא פחות. ניתן להתחיל ליישם את האסטרטגיה חצי שנה עד 8 חודשים לפני ההשקה.

דף נחיתה ומדיה חברתית

לפני שהאפליקציה מגיעה לקהל היעד, תמיד טוב להגביר את המתח. העלאת דף נחיתה יצירתי שמעביר את תמצית הרעיון שלך היא מקום טוב להתחיל. אם כך, איך עושים זאת?

תכנים ויזואליים

מומלץ ליצור תוכן וידאו מעניין שבכוחו לעורר את סקרנות קהל היעד. זכור; אל תמסור את רעיון האפליקציה כולו. חשוף מעט והסתר הרבה יותר.

גיוס משתמשים פוטנציאלים

צור טופס הרשמה כקריאת הפעולה העיקרית. מדוע? משום שזה תמיד רעיון טוב לגייס כמה שיותר משתמשים פוטנציאלים כבר במעמד טרום ההשקה – הם יהיו השגרירים הטובים ביותר של המותג שלך!

מדיה חברתית

שילוב המדיה החברתית באסטרטגיית השיווק ודף הנחיתה שלך הולכים יד ביד. ודא שלמותג שלך חשבון פעיל בפייסבוק, יוטיוב וטוויטר. מומלץ להפעיל גם חשבון אינסטגרם – זו דרך מצוינת לבנות מתח. נהל דיאלוג פתוח עם העוקבים בנושא האפליקציה הספציפית שלך או הנישה אליה הנך מכוון. כלול שאלונים וחלק מתנות לזוכים. אם המשתמשים יאהבו את האפליקציה שלך אחרי כל זה, הם יסייעו לך רבות בהפיכת האפליקציה שלך להצלחה!

המלצה חמה: בהחלט יתכן שתעבדו במסגרת תקציב מוגבל מאוד. השתדלו לאזן בין השקעה בחוויית המשתמש לשיווק האפליקציה.

חתור למגע עם כולם ובתדירות גבוהה ככל שניתן

ודא שמשתמשי האפליקציה הפוטנציאלים שלך יודעים על האפליקציה מוקדם ככל שתוכל – עליהם להפוך לחלק מתהליך פיתוח האפליקציה כשהיא עוד בחיתולים. מדוע? משום שהם יספקו לך משוב איכותי ובסופו של דבר יהפכו לשגרירים אמינים.

דרך מצוינת להגיע למשתמשי אפליקציות פוטנציאלים היא טוויטר – הרשת החברתית מלאה בחובבי טכנולוגיה בסבירות גבוהה להיות אקטיביים בנוגע לרעיון האפליקציה שלך. ודא שכל הציוצים שלך מתמקדים על המשתמשים שלך ועל הבעיה העיקרית שהאפליקציה מחפשת לפתור.

הודעה לעיתונות אודות טרום ההשקה

הדרך הטובה ביותר להתפרסם ולהיחשף לכל פורטלי התקשורת – הודעה לעיתונות! עם זאת, חשוב לזכור שיש הבדל בין הודעה לעיתונות טרום-השקה והודעה רשמית על השקת האפליקציה – הודעה לעיתונות טרום-השקה, נוגעת יותר בשאלה “מדוע” ולא “על מה” האפליקציה.

בהודעה על השקת האפליקציה, ההתמקדות צריכה להיות להשכיל ולשכנע את הקורא על מה האפליקציה, איך היא עוזרת לפתור בעיה ואיך היא הולכת לבלוט בחנות האפליקציות.

טריילרים מושכים

לפני השקת האפליקציה באופן רשמי, יהיה מעולה אם תעניק למשתמשים שלך הצצה מהירה לעתיד לבוא. פרסם סרטון קצר שמעביר את רעיון האפליקציה שלך, חוויית המשתמש, הצצה לממשק המשתמש, איך האפליקציה פותרת בעיה, המותג שלך וכן הלאה. זו אולי הדרך האפקטיבית ביותר למשוך מאות הרשמות, יצירת רשימת תפוצה וגיוס תמיכה.

על מנת להפיק את המרב מאפליקציית המובייל שלך, ראשית עליך לענות על השאלות הבאות:

  • כיצד תבטיח כי האפליקציה שלך תשיג את הדירוג הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש?
  • האם מספר הורדות אפליקציית האנדרואיד\iOS שלך מספיק בכדי להוסיף ערך כלכלי לעסק האפליקציות שלך?
  • איך אתה יודע שמי שמוריד את האפליקציה שלך הוא חלק מקהל היעד שלך על מנת להבטיח יחס הורדה-שימושיות בריא?

אפליקציות איכותיות רבות מועלות לשוק האפליקציות על בסיס יומי. התחרות מכתיבה לכל מפתח אפליקציות או חברת פיתוח תוכנה מובילה, לדאוג לכך שאסטרטגיית שיווק האפליקציה חושפת את האפליקציה עד כמה שניתן בכל אחת מחנויות האפליקציות.

התקשרות אקטיבית עם משתמשי האפליקציה

מחקר שנערך לאחרונה מגלה שהסיבות העיקריות לכך שמשתמשים מוחקים אפליקציות מהטלפון החכם שלהם הן חוסר עניין, שינוי בהרגלי השימוש או שהאפליקציה כבר לא מעניקה להם כל ערך או במילים אחרות – חוסר תועלת. לא הכל אבוד. במקום לקחת את הנתונים הללו למקום השלילי, ניתן להפיק מהם תועלת רבה למרות שהנתונים סובייקטיביים לחלוטין ומשתנים עם הזמן; מה שאתה סבור שהמשתמשים שלך דורשים או מעדיפים אינו מדויק כל הזמן. לכן זכור, חשוב ליזום התקשרות פעילה עם המשתמשים.

לדברי יועצי שיווק אפליקציות בכירים, האסטרטגיה הטובה ביותר היא להקים קהילת בדיקת בטא (Beta). מה זה אומר? הקהילות הללו מאפשרות לנו להבין מהם צרכי המשתמש בעוד הם מתפתחים ומסתגלים בזמן אמת. מלבד זאת, בודקי הבטא זוכים לגישה מוקדמת לכל תכונות האפליקציה, מה שמעניק להם את האפשרות לסייע בעיצוב האפליקציה (ואת הרגשת ה-VIP שתהפוך אותם למשווקים מעולים).

שחרר בזמן והמשך לשחרר

פזר שמועות על האפליקציה שלך לפני השקתה. צור קשר עם עיתונאים ובלוגרים שיכתבו על נושאים שקשורים לאפליקציה שלך. לפני ההשקה, ערוך ניתוח שוק יסודי, בצע ניתוחי תחרות ולא יזיק לבדוק אמצעי שיווק בתשלום לזיהוי פתרונות חסכוניים; השכרת צוות יחסי ציבור איכותי יכול לחולל פלאים עבור האפליקציה שעמלת לפתח.

כשתשיק את האפליקציה שלך לראשונה, מומלץ להכין מצבור של תכונות שתוכל להשיק לאחר מכן. הישען על הגרסה הבאה ושמור עבורה את התכונות הטובות ביותר. אל תארוז את כל התכונות בחבילה אחת משום שהתרגשות המשתמש תדעך אחרי כמה שימושים באפליקציה. תכנן את האפליקציה באופן שכל עדכון יכלול משהו חדש ומלהיב להציע למשתמש. ככל שיעבור הזמן, הגרסאות החדשות תגבירנה את המכירות עוד יותר.

דאג לשדרוג האפליקציה באופן קבוע. בכך, תדאג שהמשתמשים שלך יישארו נלהבים מהשדרוגים ושהשעמום מהאפליקציה שלך לא תגרום להם להחליף את השימוש בה במשהוא אחר או במקרה הגרוע ביותר – למחוק את האפליקציה! הרגל השדרוג השגרתי משמש כאמצעי מוטיבציה נהדר עבורך, במקביל להעצמת ציפיית המשתמשים לעדכונים מעניינים.

המלצה חמה: שמור על התעלומה והצג למשתמשים תכונות שונות באפליקציה, בחלקים. תוכל להציג תכונות מעמיקות יותר כגון הודעות דוא”ל, אינטגרציות צד שלישי, התראות, קיצורי מקשים ויצוא נתונים, מאוחר יותר כשהמשתמש מבין את עיקרון האפליקציה.

הרושם הראשוני קובע

כל אפליקציה אינדיבידואלית וייחודית במה שהיא עושה, איך היא עושה את זה ומי משתמש בה. שיעור שימוש האפליקציה (או: ‘retention rate’) תלוי במשתנים רבים. אבל, אכן, “הרושם הראשוני הוא הרושם האחרון”, וחווית משתמש מצוינת היא הכרח. התקנת האפליקציה שלך היא רק חצי הדרך. השניות הראשונות שהמשתמש מפעיל את האפליקציה תקבענה אם הוא יהפוך למשתמש פעיל או ימחק את האפליקציה ויעבור לאפשרות אחרת בחנות האפליקציות.

כדי לוודא שמשתמשים לא הולכים לקפץ בין אפליקציות, מומלץ להעניק להם הרגשה רצויה ומוערכת – ‘שלום’, ‘ברוכים השבים!’, ‘התגעגענו אלייך’ וציון שם המשתמש הן דרכים אפקטיביות. שורש הטכניקה הזו הוא להבטיח את שם המותג שלך והערכת המשתמש. הודעת פתיחה היא הכרחית ועליה להנחות את המשתמש ל למאפיינים העיקריים של האפליקציה, כמו גם להסביר מה לעשות בשלבים הבאים או היכן ללחוץ על מנת לקרוא יותר אודות פרטי החברה והאפליקציה.

מהירות טעינת האפליקציה היא מפתח

מעולם לא תשמעו מישהו טוען “אני נהנה להשתמש באפליקציות איטיות”. דרך מובטחת לזכות בסקירת כוכב אחד עלוב בחנות האפליקציות היא השקת אפליקציה איטית להחריד. הזמן מתקתק וכולנו יודעים שקיים שפע עצום של אפליקציות בכל אחת מחנויות האפליקציות מהן יוכל לבחור המשתמש. אם האפליקציה שלך זוחלת או קורסת, צפה לעובדה הבאה: משתמש אפליקציות מובייל ממוצע לא ישתמש באפליקציה יותר מדקה אם הוא, או היא, יתקל בבעיית מהירות.

שמירה על קהל המשתמשים ופופולריות האפליקציה שלך אפילו טרום ההשקה תלויה במידה רבה במהירות האפליקציה שלך. מחקר שנערך לאחרונה מגלה שמשתמשי סמארטפון או טאבלט מצפים מהאפליקציה שלך לתפקד באופן מלא תוך 2 שניות מרגע פתיחת האפליקציה. האם האפליקציה שלך עונה על הסטטיסטיקה? אם לא, זה הזמן לבצע אופטימיזציה ולשדרג את מהירות טעינתה.

במידה והאפליקציה החדשה שלך איטית מידי, הסר מעט מהשומנים. להלן כמה עצות שיוכלו לעזור:

  • הפחתת הגרפיקה הכבדה. בדוק מול מפתח האפליקציות שלך ושאף לייעל את קוד האפליקציה כדי להיפטר מתקלות שגורמות לעיכובי טעינה.
  • אל תעמיס את האפליקציה עם יותר מידי תוכן בתוך תהליך הטעינה משום שזה יכול להאט את תפקודה.

אנליטיקות

אנליטיקות הן דרך מעולה ללמוד על הלקוחות שלך משום שהן מעניקות הבנה מעמיקה אודות קבלת ההחלטות של המשתמש, כמו גם דפוסי ההתנהגות שלו. חשוב להכיר את המשתמש ביסודיות – מי מוריד את האפליקציה שלך ומתי? האם הם משתמשים בה ולמשך כמה זמן? מה בנוגע לרכישות שדרוגים? תשובות לשאלות הללו חיוניות ביותר ולכן אנו ממליצים על מערכות האנליטיקה הטובות ביותר למעקב אחרי האפליקציה כגון – Flurry Analytics, Google Mobile App Analytics, Appsee ו- Mixpanel.

שילוב כוחות עם המדיה החברתית להעלאת אמינות המותג

זהו צעד אופציונלי בלבד, אך לעולם לא מזיק להיות חברתי. הזמנת משתמשים לשתף את הפעילויות שלהם במדיות החברתיות כמו טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק היא דרך מבריקה להמיר משתמשים לשגרירים כמו גם לייצר צמיחה אורגנית יעילה.

גיוס סלבריטאים

זהו כמובן צעד אופציונלי ואולי הצעד הקשה ביותר ליישום על ידי רוב מפתחי אפליקציות: גיוס ידוענים ואישים מפורסמים שיספקו לך תהילה מיידית. משתמשים ישתכנעו שהאפליקציה שלך היא הטובה ביותר שיש. כשאנשים מפורסמים חוברים לפרויקט שלך, לא רק שתגרוף אוהדים, תשכנע ספקנים ומבקרים שמקצוענים תומכים בחברה שלך.

לכן, אם אתה מכיר במקרה מישהו שמכיר מישהו, בקש מהם להגיב על הקיר שלך. בהינתן אישור לכך, תוכל גם להפיץ את עדותם ודעתם על האפליקציה דרך הרשתות החברתיות. האמינות ומשתמשים רבים יותר מובטחים!

מסקנות

האסטרטגיות שהוזכרו לעיל, כולן גישות ארוכות טווח להבטחת שיווק אפקטיבי של האפליקציה שלך והנעת משתמשים להתמכר אליה, אולם חשוב לזכור – אל תיישם את כל הנקודות בבת אחת! מטרתך העיקרית היא לגרום למשתמש להבין עד כמה הנך קשור לבקשותיו וצרכיו.

הצלחת אפליקציית המובייל שלך לא תלויה בכמות ההורדות בלבד, משתמשים פעילים וחשיפות. זה הרבה יותר מזה. הסממן האמיתי להתקדמות גלוי במעורבות הכללית של המשתמש בכל תהליך התפתחות האפליקציה שלך. המעורבות חושפת עד כמה המשתמש נהנה מהאפליקציה, תועלתה וערכה. לכן, השקעה חכמה בשיווק נכון של האפליקציה, חשובה ביותר להשראת משתמשים וגיוסם למאמץ השיווק בהמשך.

כתבות מומלצות:

לפרטים נוספים, פנו אלינו – פיתוח אפליקציות Gapps – יוצרים עולמות חדשים.

4.5/5 - (6 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה