אפליקציות מובייל או תוכנה ארגונית
ILS

אפליקציות מובייל או תוכנה ארגונית

אפליקציות מובייל או תוכנה ארגונית

האם אפליקציות מובייל עדיפות על תוכנה ארגונית אחרת?

כשחושבים על אפליקציות, לרוב האנשים עולה לראש אפליקציות מוצלחות כמו ווטסאפ, waze והצלחות מסחררות אחרות. בנקודה זו ראוי לציין שלא כל האפליקציות מיועדות לציבור הרחב ושעסקים החלו לאמץ אפליקציות מובייל ארגוניות לשימוש פנימי.

האם הנך בעל עסק? חושב לפתח אפליקציה לטובת התייעלות וארגון אפקטיביים יותר? בכתבה הבאה נעסוק בנושא העסקים שמפתחים אפליקציות, יתרונות, חסרונות והסיבות השונות.

קטן יותר, ממוקד יותר

השקת מאות אפליקציות לעשרות אלפי עובדים במחלקות שונות אולי נשמעת כמו הישג מרשים, אבל מחקר שנערך לאחרונה שבדק אפליקציות מובייל מראה כי היקף מצומצם וממוקד עשוי להיות אסטרטגיית פריסה טובה יותר – במיוחד עבור חברות שאולי שללו את רעיון פיתוח האפליקציה בטענה שההוצאה יקרה מידי.

זו רק אחת המסקנות מתוך מחקר מאת Apperian Inc, בו נותחו נתונים מקרוב ל-2 מיליון השקות אפליקציות ארגוניות, שנועדו לשימוש של למעלה ממאות אלפיי משתמשים.

החוקרים מצאו כמה דברים מובנים מאיליו, כמו העובדה שחברות טכנולוגיות מובילות באימוץ רעיון פיתוח אפליקציות מובייל ארגוניות, ושאפליקציות שמטרתן לסייע בתחום השיווק והמכירות הן הפופולריות ביותר. אולם, החוקרים מצאו גם שרוב ההשקות המוצלחות ביותר היו דווקא של חברות שהשיקו אפליקציות בודדות לקבוצה מצומצמת של עובדים.

מהם הסקטורים שמובילים בעולם פיתוח האפליקציות?

אין ספק שחברות טכנולוגיות דוהרות קדימה בעולם האפליקציות. המחקר מגלה שכ- 25% מפיתוחי האפליקציות הארגוניות מגיעים מהסקטור הטכנולוגי. סקטור הייעוץ ועיבוד המידע עומד על 11%, הסקטור הציבורי גם הוא 11%, הסקטור הפיננסי במקום מכובד של 8.5%, שירותי בריאות עם 7.4%, תקשורת עם 6.5% והיתר בקטגוריה שנקראת “אחר”, איך לא.

רוב האפליקציות פותחו עבור תפקידים כמו שיווק ומכירות (17.7%) ושירותי שטח (15.3%). הבאות בתור הן אפליקציות שמיועדות לשימוש רחב כמו משאבי אנוש (14%), ייעול הארגון המשרדי (11.8%) ושירותי עיבוד מידע (11.5%).

השקת תוכנית לפיתוח אפליקציית מובייל ארגונית על ידי חברות בדרך כלל מובילה לפיתוח אפליקציות נוספות. המחקר גילה שהמספר הממוצע של אפליקציות שהושקו על ידי חברות היה 35. על פי Apperian, לכמה מהחברות מספר אפליקציות שעולה על 100 אפליקציות!

אולם, כפי שהזכרנו, המחקר גילה שמספר רב לא בהכרח מצביע על הצלחה גדולה – חלק מההשקות המוצלחות ביותר שגילה המחקר היו דווקא על ידי חברות שפיתחו רק אפליקציה או שניים לשימוש של עד 150 אנשים בלבד. האפליקציות המוצלחות תויגו כך משום שתרשים ה-ROI (ראשי תיבות: return on investment) הוכיח זאת.

מגמות צפויות בעולם האפליקציות 2016

הירידה בעלויות פיתוח האפליקציות משנה את תוכנן, עבור מי הן נבנות ולכמה זמן ישתמשו בהן. ירידות המחירים גם הביאו לקונספט חדש שנקרא “אפליקציה חד-פעמית” והמגמה צפויה להימשך ולהתחזק בשנת 2016.

ירידת המחירים בעצם מעודדת פיתוח אפליקציות עבור אירועים ספציפיים, קידום ממוקד של מוצר, שירות או פרויקט – העלות הנמוכה מלווה בסיכון נמוך יותר בפיתוח אפליקציות מכפי שנעשה בעבר.

טאבלטים, טאבלטים

הודות לחברות שמציידות את עובדי השטח שלהן בטאבלטים במקום מחשבים ניידים, מגמה נוספת שצפויה להתחזק בשנת 2016 ומעבר היא התמקדות באפליקציות טאבלט.

אפליקציות ארגוניות הן מציאות שלא ניתן להתעלם ממנה

כל הנתונים, המחקרים והמידע מועילים ומרתקים מאוד, אבל בשורה התחתונה, אפליקציות מובייל הופכות אט אט לחובה עבור על חברה שמכבדת את עצמה. כשמתבוננים במחקר לעומק ומנסים לזהות את התעשיות שמשיקות אפליקציות, אין תעשייה אחת שלא מאמצת את הטכנולוגיה ואין אף מנהל חברה שיכול להרשות לעצמו לא לחשוב על השקת אפליקציה ארגונית.

כתבות מומלצות:

ליעוץ, הצעות מחיר וקביעת פגישה, פנו אלינו, צוות Gapps פיתוח אפלקיציות.

4.6/5 - (5 votes)
תודה! ההודעה נשלחה.
צור קשר
צור קשר

בואו ניפגש!

טלפון: 0723726002

    שם (חובה)

    אימייל (חובה)

    טלפון

    שאלת אבטחה